- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01729689
Cognitive Behavioral Therapy in Treating Anxiety in Patients With Stage IV Non-Small Cell Lung Cancer and Their Caregivers
Intervention Development for Anxiety in Metastatic NSCLC Patients and Their Caregivers
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
PRIMARY OBJECTIVES:
I. To identify, through both quantitative and qualitative methods, clinical correlates of anxiety and points of intervention to reduce anxiety in patients with late-stage lung cancer and their primary caregivers.
II. To apply these findings to develop a brief dyadic intervention based on Cognitive Behavioral Therapy (CBT) to reduce anxiety in late-stage lung cancer patients and their primary caregivers.
III. To evaluate the feasibility and acceptability of the pilot intervention through number of completed visits and assessment pre- and post- intervention.
OUTLINE:
Participants undergo cognitive behavioral therapy over 1 hour once weekly for a total of 6 sessions. Sessions are tailored to patient and caregiver cognitions and approach and avoidance behaviors.
After completion of study treatment, participants are followed up at 1 week.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
- Stanford University
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of stage IV non-small cell lung cancer
- At least 6 weeks post-diagnosis
- Current symptoms of anxiety (e.g., Hamilton Rating Scale for Anxiety [HAM-A] >=14)
- Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document
- CAREGIVER: Identified by patient as primary caregiver
- CAREGIVER: At least 14 hours/week spent caring for patient
- CAREGIVER: Current symptoms of anxiety (e.g., HAM-A >= 14)
- CAREGIVER: Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document
Exclusion Criteria:
- PATIENTS AND CAREGIVERS:
- Active, unstable, untreated serious mental illness
- Other cognitive inability to complete informed consent process or study procedures
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Supportive care (cognitive behavioral therapy)
Participants undergo cognitive behavioral therapy over 1 hour once weekly for a total of 6 sessions.
Sessions are tailored to patient and caregiver cognitions and approach and avoidance behaviors.
|
Nebenstudien
Nebenstudien
Andere Namen:
Unterziehen Sie sich einer kognitiven Verhaltenstherapie
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Feasibility, defined as 75% of participants complete at least 5 sessions, 75% of participants complete pre- and post-intervention assessment battery
Zeitfenster: Up to 7 weeks
|
Up to 7 weeks
|
Acceptability, based on qualitative analysis of exit interviews
Zeitfenster: Up to 7 weeks
|
Up to 7 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Ellen Hendriksen, Stanford University
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LUN0053
- NCI-2012-02096 (Registrierungskennung: CTRP (Clinical Trial Reporting Program))
- 25339 (Stanford IRB)
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