- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01784458
Clinical Significance of Intra-abdominal Hypertension in Surgical Patients With Severe Sepsis
3. Februar 2013 aktualisiert von: Kyu-Hyouck Kyoung, University of Ulsan
Observational Study of Relationship Between Intra-abdominal Hypertension and Severe Sepsis in Surgical Patients
- Intra-abdominal pressure(IAP) is defined as a steady state pressure of the abdominal cavity
- many studies have proved IAP as a prognostic factor that elevated IAP influences hemodynamics and multiple organs dysfunction
- In previous studies, most of them was based on the septic patients of medical diseases. And it is rare about sepsis of surgical diseases such as traumatized or postoperative patients
- We hypothesized that intra-abdominal hypertension may affect clinical course such as length of stay of intensive care unit, weaning of mechanical ventilation, proceeding of enteral feeding and mortality
- Our study was aimed to investigate prevalence of IAH and risk factors and to analyze clinical course and prognosis influenced by IAH in surgical patients with severe sepsis
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Detaillierte Beschreibung
- Inclusion criteria older than 18 diagnosed as severe sepsis agreed on informed consent
- Exclusion criteria refused to participate in the study traumatic injuries on urethra or bladder open abdomen status
- Definition of severe sepsis organ failure more than one organ with sepsis arterial blood lactate concentration of at least 4mmol/L hypotension with a systolic blood pressure lower than 90mmHg
- Definition of intra-abdominal hypertension intra-abdominal pressure more than 12mmHg
- Measurement of IAP measuring via three lument urinary catheter measuring after filling with 25ml normal saline measuring in supine position at level of mid-axillary line on iliac crest measuring three times a day during ICU stay
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
46
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
patients admitted to surgical intensive care unit with severe sepsis
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- older than 18-year
- agreed on informed consent
- diagnosed with severe sepsis
Exclusion Criteria:
- traumatic injuries on urethra or bladder
- open abdomen status
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
intra-abdominal hypertension(IAH)
IAH group : patients developing IAH non-IAH group : patients without IAH
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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effects of intra-abdominal hypertension on clinical course and outcome in surgical patients with severe sepsis
Zeitfenster: within 60 days after admission in surgical intensive care unit
|
length of ICU stay length of hospital stay ventilator free days effect on enteral feeding 28 day and 60 day mortality
|
within 60 days after admission in surgical intensive care unit
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Suk-Kyung Hong, Division of Trauma and Surgical Critical Care, Department of Surgery, University of Ulsan College of Medicine, Asan Medical Center, Seoul, Korea
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Cheatham ML, Malbrain ML, Kirkpatrick A, Sugrue M, Parr M, De Waele J, Balogh Z, Leppaniemi A, Olvera C, Ivatury R, D'Amours S, Wendon J, Hillman K, Wilmer A. Results from the International Conference of Experts on Intra-abdominal Hypertension and Abdominal Compartment Syndrome. II. Recommendations. Intensive Care Med. 2007 Jun;33(6):951-62. doi: 10.1007/s00134-007-0592-4. Epub 2007 Mar 22.
- Malbrain ML, Chiumello D, Pelosi P, Bihari D, Innes R, Ranieri VM, Del Turco M, Wilmer A, Brienza N, Malcangi V, Cohen J, Japiassu A, De Keulenaer BL, Daelemans R, Jacquet L, Laterre PF, Frank G, de Souza P, Cesana B, Gattinoni L. Incidence and prognosis of intraabdominal hypertension in a mixed population of critically ill patients: a multiple-center epidemiological study. Crit Care Med. 2005 Feb;33(2):315-22. doi: 10.1097/01.ccm.0000153408.09806.1b.
- Pelosi P, Croci M, Ravagnan I, Cerisara M, Vicardi P, Lissoni A, Gattinoni L. Respiratory system mechanics in sedated, paralyzed, morbidly obese patients. J Appl Physiol (1985). 1997 Mar;82(3):811-8. doi: 10.1152/jappl.1997.82.3.811.
- Hering R, Wrigge H, Vorwerk R, Brensing KA, Schroder S, Zinserling J, Hoeft A, Spiegel TV, Putensen C. The effects of prone positioning on intraabdominal pressure and cardiovascular and renal function in patients with acute lung injury. Anesth Analg. 2001 May;92(5):1226-31. doi: 10.1097/00000539-200105000-00027.
- Malbrain ML, Cheatham ML, Kirkpatrick A, Sugrue M, Parr M, De Waele J, Balogh Z, Leppaniemi A, Olvera C, Ivatury R, D'Amours S, Wendon J, Hillman K, Johansson K, Kolkman K, Wilmer A. Results from the International Conference of Experts on Intra-abdominal Hypertension and Abdominal Compartment Syndrome. I. Definitions. Intensive Care Med. 2006 Nov;32(11):1722-32. doi: 10.1007/s00134-006-0349-5. Epub 2006 Sep 12.
- Kyoung KH, Hong SK. The duration of intra-abdominal hypertension strongly predicts outcomes for the critically ill surgical patients: a prospective observational study. World J Emerg Surg. 2015 May 30;10:22. doi: 10.1186/s13017-015-0016-7. eCollection 2015.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2009
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2009
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Februar 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. Februar 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
5. Februar 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
5. Februar 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Februar 2013
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Pathologische Prozesse
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Infektionen
- Systemisches Entzündungsreaktionssyndrom
- Entzündung
- Peritonealerkrankungen
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Muskelerkrankungen
- Darmerkrankungen
- Intraabdominelle Infektionen
- Kompartmentsyndrome
- Sepsis
- Hypertonie
- Bauchfellentzündung
- Intraabdominale Hypertonie
- Darmperforation
Andere Studien-ID-Nummern
- 2009-0004
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