- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01909271
Tailored Approaches to Stroke Health Education (TASHE)
13. Juli 2020 aktualisiert von: Olajide Williams, Columbia University
The overarching goal of the proposed intervention is to reduce stroke disparities by overcoming pre-hospital barriers related to emergency stroke treatment and facilitating the appropriate response to acute stroke using a novel culturally-tailored and sustainable approach developed by an experienced transdisciplinary team.
Building on our previous work, in which the investigators have identified barriers to increasing stroke literacy and behavioral intent to call 911, the investigators will develop and evaluate the effectiveness of a novel, culturally tailored intervention using storytelling (narrative persuasion) in the form of two professionally produced 12-minute films (in English and Spanish), in minority populations in New York City (NYC).
Behavioral intent to call 911 will be assessed immediately after viewing the film, 6 months later, and one year later.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Stroke is the leading cause of adult disability and costs U.S. taxpayers >$60 billion annually.
Interventions designed to educate patients to seek treatment sooner when a stroke occurs may increase low rates of treatment with thrombolysis (current rates 3% national average).
Thrombolysis can increase the odds of minimal to zero disability from stroke if emergency medical system response times and in-hospital response times are optimized (maximum time from symptom onset to intravenous thrombolysis is 4.5 hours).
Black and Hispanic Americans have higher stroke incidence compared to Whites and are less likely to receive thrombolysis for acute stroke.
The latency to hospital arrival is largely dependent on patients' recognition of stroke symptoms, and immediate presentation to the emergency department.
The investigators have found very low stroke literacy rates among Blacks and Hispanics compared to Whites, which may, in part, be responsible for disparities in acute stroke treatment.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
290
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
- Columbia University Medical Center
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New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
- Columbia University Medical Center, Neurological Institute
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
34 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- No prior history of stroke;
- High risk (defined as a history of one or more stroke risk factor (hypertension (HTN), diabetes, tobacco, abdominal obesity, heart disease, high cholesterol);
- Over age 34 years at onset of intervention (we have selected this age cut off due to the large increase in stroke incidence among minority groups at age 34 );
- Self-identified as Black or Hispanic; and
- Member of a church congregation who lives in a household with a telephone.
Exclusion Criteria:
- Participant is unable to give consent;
- A modified Rankin score > 4 at baseline;
- history of dementia; and
- terminal illness, or other medical illness resulting in mortality < 1 year.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Intervention Group
Participants will receive education through a novel program called Stroke Education Film Viewing.
|
A novel, culturally tailored intervention using storytelling (narrative persuasion) in the form of two professionally produced 12-min films (in English and Spanish), in minority populations in New York City.
|
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Sonstiges: Usual Care Group
Participants will receive education through Stroke Education Pamphlet Exposure.
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"Usual Care": Stroke Education pamphlet and brochure distribution.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Score on Stroke Action Test
Zeitfenster: Within one hour of stroke education intervention.
|
The Stroke Action Test (STAT) contains 21 items that name or describe stroke symptoms from all 5 groups of warning signs and 7 items that are nonstroke symptoms.
For each item, the respondent selects 1 of 4 options: call 911, call doctor, wait 1 hour, or wait 1 day.
For scoring purposes, each correct response receives 1 point; incorrect responses receive 0 points.
The total score is reported as percent of correct responses.
Scores range from 0% to 100% with a higher score indicating a better outcome.
|
Within one hour of stroke education intervention.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Score on Stroke Action Test
Zeitfenster: Within six months of stroke education intervention.
|
The Stroke Action Test (STAT) contains 21 items that name or describe stroke symptoms from all 5 groups of warning signs and 7 items that are nonstroke symptoms.
For each item, the respondent selects 1 of 4 options: call 911, call doctor, wait 1 hour, or wait 1 day.
For scoring purposes, each correct response receives 1 point; incorrect responses receive 0 points.
The total score is reported as percent of correct responses.
Scores range from 0% to 100% with a higher score indicating a better outcome.
|
Within six months of stroke education intervention.
|
|
Score on Stroke Action Test
Zeitfenster: Within one year of stroke education intervention.
|
The Stroke Action Test (STAT) contains 21 items that name or describe stroke symptoms from all 5 groups of warning signs and 7 items that are nonstroke symptoms.
For each item, the respondent selects 1 of 4 options: call 911, call doctor, wait 1 hour, or wait 1 day.
For scoring purposes, each correct response receives 1 point; incorrect responses receive 0 points.
The total score is reported as percent of correct responses.
Scores range from 0% to 100% with a higher score indicating a better outcome.
|
Within one year of stroke education intervention.
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Time to emergency room after suffering a stroke
Zeitfenster: Up to 3.5 years post-intervention
|
This measures the time in getting to the emergency room after having suffered a stroke.
|
Up to 3.5 years post-intervention
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Olajide. A Williams, MD, MS, Columbia University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Williams O, Teresi J, Eimicke JP, Abel-Bey A, Hassankhani M, Valdez L, Gomez Chan L, Kong J, Ramirez M, Ravenell J, Ogedegbe G, Noble JM. Effect of Stroke Education Pamphlets vs a 12-Minute Culturally Tailored Stroke Film on Stroke Preparedness Among Black and Hispanic Churchgoers: A Cluster Randomized Clinical Trial. JAMA Neurol. 2019 Oct 1;76(10):1211-1218. doi: 10.1001/jamaneurol.2019.1741.
- Ravenell J, Leighton-Herrmann E, Abel-Bey A, DeSorbo A, Teresi J, Valdez L, Gordillo M, Gerin W, Hecht M, Ramirez M, Noble J, Cohn E, Jean-Louis G, Spruill T, Waddy S, Ogedegbe G, Williams O. Tailored approaches to stroke health education (TASHE): study protocol for a randomized controlled trial. Trials. 2015 Apr 19;16:176. doi: 10.1186/s13063-015-0703-4.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
16. April 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
8. Juni 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Juli 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
24. Juli 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
26. Juli 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Juli 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Juli 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- AAAK5853
- 1U54NS081765-01 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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