- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01970969
THE GIRAFFE Study: Genomic Risk Markers for Atrial Fibrillation Following Extended Cardiac Rhythm Monitoring (GIRAFFE)
16. April 2018 aktualisiert von: Scripps Translational Science Institute
This Study Will Investigate the Association Between a Set of Single Nucleotide Polymorphisms (SNPs) and Atrial Fibrillation in Patients at High Risk of Developing Atrial Fibrillation. The SNPs Investigated Will Have Been Previously Shown to be Associated With the Atrial Fibrillation.
Our primary hypothesis is that a risk score comprised of approximately 10 single nucleotide polymorphisms (SNPs) that are associated with atrial fibrillation at the Genome Wide Association Study (GWAS) level is associated with the development of atrial fibrillation among previously undiagnosed patients at high risk for atrial fibrillation.
A current example of these SNPs is shown in Table 1.
As a secondary hypothesis, we will test the association between atrial fibrillation diagnosed in this study with a subset of SNPs reported to be associated with atrial fibrillation and with fine-mapping SNPs.
We will also test the association between atrial fibrillation of less than and greater than 30 seconds and a panel of approximately 10 SNPs.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
928
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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California
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La Jolla, California, Vereinigte Staaten, 92037
- Scripps Clinic
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients defined, as high risk for atrial fibrillation will be persons with:
- No prior history of atrial fibrillation and/or atrial flutter (AFIB/AF) - with symptoms of high clinical suspicion for AFIB/AF prompting referral for ambulatory cardiac rhythm monitoring to evaluate for potential AFIB/AF, and
- Any of the following features: ischemic stroke with no defined etiology (In prior 6 months) [3, 4, 6, 7], hypertension [33], increased body mass index (BMI >30kg/m2) [33], heart failure [33], clinically significant murmur [33], prolonged PR interval on resting ECG (>200msec) [33], chronic kidney disease [34], hypertrophic cardiomyopathy [35], congenital heart disease [36], chronic obstructive pulmonary disease [37, 38], sleep apnea [39-41], thyroid disease [42, 43], family history of atrial fibrillation [44], diabetes [45] or excess alcohol consumption (Male > 14 drinks/week, Female >7 drinks/week)[46].
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Symptoms of high clinical suspicion for atrial fibrillation prompting referral for ambulatory cardiac rhythm monitoring for potential atrial fibrillation.
AND
- At high risk for atrial fibrillation, defined as any one of the following: ischemic stroke with no defined etiology (In prior 6 months) [3, 4, 6, 7], hypertension [33], increased body mass index (BMI >30kg/m2) [33], heart failure [33], clinically significant murmur [33], prolonged PR interval on resting ECG [33], chronic kidney disease [34], hypertrophic cardiomyopathy [35], congenital heart disease [36], chronic obstructive pulmonary disease [37, 38], sleep apnea [39-41], thyroid disease [42, 43], family history of atrial fibrillation [44], diabetes [45] or excess alcohol consumption (Male > 14 drinks/week, Female >7 drinks/week)[46].
- Age 40 years or older
- Capable of providing informed consent
- Capable of wearing a Zio Patch for up to 14 days
- Capable of providing a blood sample
Exclusion Criteria:
- Previously documented atrial fibrillation or atrial flutter.
- Prior cardiac surgery (coronary artery bypass grafting, valve replacement or repair, pericardial stripping, etc) within the past 30 days.
- Hyperthyroidism.
- Have known skin allergies, conditions, or sensitivities (e.g. allergy to adhesives, psoriasis) as the Zio Patch should not be used on patients with known skin allergies, conditions, or sensitivities.
- Are receiving pacing therapy.
- Are anticipated to receive or require external cardiac defibrillation during the monitoring period.
- Are anticipated to have exposure to high frequency surgical equipment during the monitoring period.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Cardiac arrhythmia symptoms
All subjects enrolled in the study will have an iRhythm Zio patch placed and a blood sample obtained.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Association between events of Atrial Fibrillation and 4-SNP risk score
Zeitfenster: One time
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SNP effect sizes and frequencies were determined from the literature and the International HapMap Project database as indicated in Table 1.
Expected occurrences of atrial fibrillation in the two groups were calculated using reference to previous studies as outlined above [7, 8, 33].
We expect 80 atrial fibrillation events in a 650 high-risk patients [48, 49].
Using these event rates and an alpha error of 5%, the power to detect an association between a 10-SNPs risk score and atrial fibrillation is >90%.
The power to detect association between a 4-SNP risk score and atrial fibrillation is >80%.
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One time
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Oktober 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
28. Oktober 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. April 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. April 2018
Zuletzt verifiziert
1. April 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 13-6159
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