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THE GIRAFFE Study: Genomic Risk Markers for Atrial Fibrillation Following Extended Cardiac Rhythm Monitoring (GIRAFFE)

16. April 2018 aktualisiert von: Scripps Translational Science Institute

This Study Will Investigate the Association Between a Set of Single Nucleotide Polymorphisms (SNPs) and Atrial Fibrillation in Patients at High Risk of Developing Atrial Fibrillation. The SNPs Investigated Will Have Been Previously Shown to be Associated With the Atrial Fibrillation.

Our primary hypothesis is that a risk score comprised of approximately 10 single nucleotide polymorphisms (SNPs) that are associated with atrial fibrillation at the Genome Wide Association Study (GWAS) level is associated with the development of atrial fibrillation among previously undiagnosed patients at high risk for atrial fibrillation. A current example of these SNPs is shown in Table 1. As a secondary hypothesis, we will test the association between atrial fibrillation diagnosed in this study with a subset of SNPs reported to be associated with atrial fibrillation and with fine-mapping SNPs. We will also test the association between atrial fibrillation of less than and greater than 30 seconds and a panel of approximately 10 SNPs.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

928

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • La Jolla, California, Vereinigte Staaten, 92037
        • Scripps Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients defined, as high risk for atrial fibrillation will be persons with:

  1. No prior history of atrial fibrillation and/or atrial flutter (AFIB/AF) - with symptoms of high clinical suspicion for AFIB/AF prompting referral for ambulatory cardiac rhythm monitoring to evaluate for potential AFIB/AF, and
  2. Any of the following features: ischemic stroke with no defined etiology (In prior 6 months) [3, 4, 6, 7], hypertension [33], increased body mass index (BMI >30kg/m2) [33], heart failure [33], clinically significant murmur [33], prolonged PR interval on resting ECG (>200msec) [33], chronic kidney disease [34], hypertrophic cardiomyopathy [35], congenital heart disease [36], chronic obstructive pulmonary disease [37, 38], sleep apnea [39-41], thyroid disease [42, 43], family history of atrial fibrillation [44], diabetes [45] or excess alcohol consumption (Male > 14 drinks/week, Female >7 drinks/week)[46].

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Symptoms of high clinical suspicion for atrial fibrillation prompting referral for ambulatory cardiac rhythm monitoring for potential atrial fibrillation.

AND

  • At high risk for atrial fibrillation, defined as any one of the following: ischemic stroke with no defined etiology (In prior 6 months) [3, 4, 6, 7], hypertension [33], increased body mass index (BMI >30kg/m2) [33], heart failure [33], clinically significant murmur [33], prolonged PR interval on resting ECG [33], chronic kidney disease [34], hypertrophic cardiomyopathy [35], congenital heart disease [36], chronic obstructive pulmonary disease [37, 38], sleep apnea [39-41], thyroid disease [42, 43], family history of atrial fibrillation [44], diabetes [45] or excess alcohol consumption (Male > 14 drinks/week, Female >7 drinks/week)[46].
  • Age 40 years or older
  • Capable of providing informed consent
  • Capable of wearing a Zio Patch for up to 14 days
  • Capable of providing a blood sample

Exclusion Criteria:

  • Previously documented atrial fibrillation or atrial flutter.
  • Prior cardiac surgery (coronary artery bypass grafting, valve replacement or repair, pericardial stripping, etc) within the past 30 days.
  • Hyperthyroidism.
  • Have known skin allergies, conditions, or sensitivities (e.g. allergy to adhesives, psoriasis) as the Zio Patch should not be used on patients with known skin allergies, conditions, or sensitivities.
  • Are receiving pacing therapy.
  • Are anticipated to receive or require external cardiac defibrillation during the monitoring period.
  • Are anticipated to have exposure to high frequency surgical equipment during the monitoring period.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Cardiac arrhythmia symptoms
All subjects enrolled in the study will have an iRhythm Zio patch placed and a blood sample obtained.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Association between events of Atrial Fibrillation and 4-SNP risk score
Zeitfenster: One time
SNP effect sizes and frequencies were determined from the literature and the International HapMap Project database as indicated in Table 1. Expected occurrences of atrial fibrillation in the two groups were calculated using reference to previous studies as outlined above [7, 8, 33]. We expect 80 atrial fibrillation events in a 650 high-risk patients [48, 49]. Using these event rates and an alpha error of 5%, the power to detect an association between a 10-SNPs risk score and atrial fibrillation is >90%. The power to detect association between a 4-SNP risk score and atrial fibrillation is >80%.
One time

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Oktober 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Oktober 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Oktober 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. April 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. April 2018

Zuletzt verifiziert

1. April 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 13-6159

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