- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01974843
Caudal Block With Tramadol and Levobupivacaine or Bupivacaine
6. Februar 2014 aktualisiert von: gulbin sezen, Duzce University
The Assessment of Bupivacaine-tramadol and Levobupivacaine-tramadol Combinations for Preemptive Caudal Anaesthesia in Children: a Randomized, Double-blind, Prospective Study
Caudal block is the regional anesthetic technique that is used most frequently in pediatric surgery.
Opioid drugs have been added to local anesthetic solutions to prolong duration of analgesia but ideal combination were not found that has minimal adverse effect.
The aim of this study was to compare the postoperative analgesic efficacy of equal concentrations of bupivacaine plus tramadol or levobupivacaine plus tramadol in pediatric patients undergoing minor urological surgery.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Sixty-eight children aged 2 to 7 years who were undergoing inguinal herniorrhaphy or orchidopexy received bupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg (BT group) or levobupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg (LT group) by the caudal route after laryngeal mask anesthesia.
The primary outcome of the study was to compare the duration and quality of postoperative analgesia.
The postoperative pain relief was evaluated by the Children and Infants Postoperative Pain Scale (CHIPPS) at 2, 4, 6, 12, and 24 h postoperatively.
In addition, the time of first analgesic requirement was noted.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
68
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Duzce, Truthahn, 81620
- Duzce University Medicine School, Anesthesiology and Reanimation Department
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
2 Jahre bis 7 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
ASA status I children aged 2 to 7 years who were scheduled for elective inguinal herniorrhaphy or orchidopexy were enrolled.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- ASA I,
- 2 to 7 years old children
- Elective inguinal herniorrhaphy or orchidopexy operation
Exclusion Criteria:
- Infection at the site of block, bleeding diathesis, pre-existing neurological or spinal disease, or abnormalities of the sacrum) or with a known allergy to local anesthetics were excluded.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Group BT
Bupivacaine-tramadol (BT) group received a caudal injection of bupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg
|
in the bupivacaine-tramadol (BT) group received a caudal injection of bupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg (maximum doses; 35 mg bupivacaine plus 35 mg tramadol)
Andere Namen:
|
|
Group LT
Levobupivacaine-tramadol (LT) group received a caudal injection of levobupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg, resulting in a total volume of 1 ml/kg.
|
in the levobupivacaine-tramadol (LT) group received a caudal injection of levobupivacaine 0.25% plus tramadol 2 mg/kg (maximum doses; 35 mg levobupivacaine plus 35 mg tramadol), resulting in a total volume of 1 ml/kg at maximum volume of 15 ml
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Quality of postoperative analgesia
Zeitfenster: Postopertively 24 h
|
The postoperative pain relief was evaluated by the Children and Infants Postoperative Pain Scale (CHIPPS) at 2, 4, 6, 12, and 24 h postoperatively.
In addition, the time of first analgesic requirement was noted.
|
Postopertively 24 h
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Adverse effect
Zeitfenster: Postoperatively at 2, 4, 6, 12, and 24 h
|
All patients were observed in the hospital for at least 24 h because of the possible side effects of caudal blocks.
|
Postoperatively at 2, 4, 6, 12, and 24 h
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
first analgesic requirement
Zeitfenster: Postoperatively 24 h
|
In the case of a CHIPPS score of 4 or more, paracetamol 30 mg.kg -1 was administered rectally.
The duration of analgesia was defined by noting the time from caudal injection to the time of first analgesic requirement.
|
Postoperatively 24 h
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Silvani P, Camporesi A, Agostino MR, Salvo I. Caudal anesthesia in pediatrics: an update. Minerva Anestesiol. 2006 Jun;72(6):453-9.
- Locatelli B, Ingelmo P, Sonzogni V, Zanella A, Gatti V, Spotti A, Di Marco S, Fumagalli R. Randomized, double-blind, phase III, controlled trial comparing levobupivacaine 0.25%, ropivacaine 0.25% and bupivacaine 0.25% by the caudal route in children. Br J Anaesth. 2005 Mar;94(3):366-71. doi: 10.1093/bja/aei059. Epub 2004 Dec 17.
- Yildiz TS, Ozdamar D, Bagus F, Solak M, Toker K. Levobupivacaine-tramadol combination for caudal block in children: a randomized, double-blinded, prospective study. Paediatr Anaesth. 2010 Jun;20(6):524-9. doi: 10.1111/j.1460-9592.2010.03296.x. Epub 2010 Apr 14.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
23. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Oktober 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. November 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
7. Februar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Februar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Postoperative Komplikationen
- Schmerzen
- Neurologische Manifestationen
- Schmerzen, postoperativ
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika
- Anästhetika, lokal
- Bupivacain
- Levobupivacain
Andere Studien-ID-Nummern
- DZC-160
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