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Plasticity of Grey and White Matter in Response to Motor Skill Training in Healthy Individuals and Those With Spinal Cord Injury

9. Juli 2018 aktualisiert von: University of Zurich
We aim to investigate the effect of motor skill training of the upper and lower limbs on the function and structure of the CNS as measured by neuroimaging parameters sensitive to changes in tissue volume and density and the properties of myelin.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Functional recovery following human spinal cord injury (SCI) remains frustratingly limited and the majority of patients are left with severe impairments. While rehabilitative training has been shown to improve clinical outcome following SCI and has a major effect on patients' quality of life, the neuronal mechanisms underpinning neurological and functional recovery are not well understood.

Until recently, degenerative changes in components of the CNS remote to a SCI were thought to occur slowly (over years) and correlate with the degree of disability. Using longitudinal MRI protocols we have shown that these structural changes in fact occur early and progress both at the cord and brain level according to a specific spatial and temporal pattern (Freund et al 2013). It is thought that these trauma-induced structural changes progress retrogradely along central motor nerve fibres of the myelinated corticospinal tract (CST) and this is accompanied over time by shrinkage of corticospinal projecting neuronal bodies. Crucially, patients with less atrophy throughout the CST were those with better clinical recovery at twelve months. Despite this significant recovery advantage in some patients, all participants showed irreversible tissue loss, potentially hindering further recovery. Using the neuroimaging biomarkers established in the previous study cited above, we now aim to assess whether specific and intensive motor learning through tasks for the upper and lower limb might slow or reverse the atrophy seen in the sensorimotor system.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

51

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Zurich, Schweiz, 8008
        • Universitätsklinik Balgrist

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients with spinal injury

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Patients:

  • Injury to the spinal cord which leads to any neurological deficits
  • able to provide Informed consent

Controls:

- able to provide informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy
  • MRI incompatible
  • Neurologic or physiatric disorders

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
SCI patients with upper limb impairment - Upper limb training
SCI patients with lower limb impairment - Lower limb training
Healthy controls - Upper limb training
Healthy controls - Lower limb training
Healthy controls - No intervention

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
MRI parameters: tensor based morphometry, longitudinal relaxation rate, magnetisation transfer and diffusion index changes in the cervical and cranial corticospinal tract, basal ganglia, motor, premotor and parietal cortex.
Zeitfenster: MRI scans at weekly intervals (day 0, 7, 14, 28 and 84 after commencement of training)
MRI scans at weekly intervals (day 0, 7, 14, 28 and 84 after commencement of training)
Raw performance data in the upper and lower limb training task, recorded at each training session.
Zeitfenster: Training sessions 4x1hour per week for 4 weeks
Training sessions 4x1hour per week for 4 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Overall activity levels as recorded by a worn accelerometer and clinical scoring tests repeated immediately following the first and final training scan sessions (Day 0 and 28) and the 84 day follow-up scan.
Zeitfenster: Training sessions 4x1hour per week for 4 weeks; clinical assessments at day 0, 28, 84
Training sessions 4x1hour per week for 4 weeks; clinical assessments at day 0, 28, 84
3D gait analysis will be performed on certain patients and control subjects at the first and final training scan sessions (Day 28) and the 84 day follow-up scan
Zeitfenster: 3D gait analysis at day 0, 28, 84
3D gait analysis at day 0, 28, 84

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Mai 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Mai 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Mai 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juli 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • KEK-ZH-2013-0559/PB_2016-00624

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