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iPad as a Distraction Tool During Facial Laceration Repair

3. Juli 2019 aktualisiert von: Amy Williams, University of California, San Diego
Children aged 2-12 presenting to the Rady Children's Hospital San Diego (RCHSD) emergency department with facial lacerations requiring suture repair will be eligible to participate in the study. Participating children will be randomized to standard care versus standard care plus iPad use during the procedure. Children's anxiety levels assessed using a validated scale will be measured from video recordings made of the procedure. Parent and provider satisfaction surveys will be completed following the procedure. The primary study aim is to determine how iPad use affects children's anxiety levels during facial laceration repair. The secondary study aim is to determine how iPad use affects parent and provider satisfaction regarding a child's facial laceration repair. Hypothesis is that iPad use decreases children's anxiety levels during facial laceration repair and increases parent and provider satisfaction regarding a child's facial laceration repair.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92123
        • Rady Children's Hospital San Diego

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

2 Jahre bis 12 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients: Male and female children aged 2-12 of all ethnic backgrounds and socioeconomic levels presenting to the emergency department for laceration repair. Children sustaining single, uncomplicated facial lacerations, which can be repaired with basic suture techniques, are eligible for the study. Lacerations repaired using LET cream, lidocaine injection, and LET cream and lidocaine injection are all eligible for the study.
  2. Parents of enrolled patients.
  3. Providers of enrolled patients: Residents, fellows, attendings, and nurse practitioners serving as the primary provider performing the laceration repair.

Exclusion Criteria:

  1. Patients: Lacerations to parts of the body other than the face. Children with developmental disabilities. Children with laceration repair requiring sedation. Children with complex lacerations requiring subspecialty repair.
  2. Parents and/or providers of children not eligible or enrolled in the study.
  3. Providers: Medical students performing the laceration repair.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: iPad
iPad with age-appropriate applications, videos, and music
iPad with age-appropriate applications, videos, and music
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).
Aktiver Komparator: Standard Care
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Observational Score Behavioral Distress Revised (OSBD-R)
Zeitfenster: Entire laceration repair procedure
Weighted average Observational Score Behavioral Distress Revised (OSBD-R) scored from videotapes of the entire laceration repair procedure Scale 0-23.5 (0 low/better, 23.5 high/worse)
Entire laceration repair procedure

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Parent Survey
Zeitfenster: Survey administered immediately following the laceration repair
Parent rating of own anxiety during the procedure Likert-based scale 1-5 (1 low/better, 5 high/worse)
Survey administered immediately following the laceration repair

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Bema Bonsu, MD, University of California, San Diego and Rady Children's Hospital San Diego
  • Hauptermittler: Amy Williams, MD, University of California, San Diego and Rady Children's Hospital San Diego

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. August 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • iPadWilliams

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