- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02217436
iPad as a Distraction Tool During Facial Laceration Repair
3. Juli 2019 aktualisiert von: Amy Williams, University of California, San Diego
Children aged 2-12 presenting to the Rady Children's Hospital San Diego (RCHSD) emergency department with facial lacerations requiring suture repair will be eligible to participate in the study.
Participating children will be randomized to standard care versus standard care plus iPad use during the procedure.
Children's anxiety levels assessed using a validated scale will be measured from video recordings made of the procedure.
Parent and provider satisfaction surveys will be completed following the procedure.
The primary study aim is to determine how iPad use affects children's anxiety levels during facial laceration repair.
The secondary study aim is to determine how iPad use affects parent and provider satisfaction regarding a child's facial laceration repair.
Hypothesis is that iPad use decreases children's anxiety levels during facial laceration repair and increases parent and provider satisfaction regarding a child's facial laceration repair.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
80
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92123
- Rady Children's Hospital San Diego
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
2 Jahre bis 12 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients: Male and female children aged 2-12 of all ethnic backgrounds and socioeconomic levels presenting to the emergency department for laceration repair. Children sustaining single, uncomplicated facial lacerations, which can be repaired with basic suture techniques, are eligible for the study. Lacerations repaired using LET cream, lidocaine injection, and LET cream and lidocaine injection are all eligible for the study.
- Parents of enrolled patients.
- Providers of enrolled patients: Residents, fellows, attendings, and nurse practitioners serving as the primary provider performing the laceration repair.
Exclusion Criteria:
- Patients: Lacerations to parts of the body other than the face. Children with developmental disabilities. Children with laceration repair requiring sedation. Children with complex lacerations requiring subspecialty repair.
- Parents and/or providers of children not eligible or enrolled in the study.
- Providers: Medical students performing the laceration repair.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: iPad
iPad with age-appropriate applications, videos, and music
|
iPad with age-appropriate applications, videos, and music
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).
|
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Aktiver Komparator: Standard Care
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).
|
All study participants will receive standard care, which consists of procedural explanation and preparation by providers, verbal encouragement and comforting by providers and parents, and topical anesthetic (LET) followed by injectable lidocaine administration (whether one or both of these anesthetics will be used will be determined by the provider prior to randomization).
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Observational Score Behavioral Distress Revised (OSBD-R)
Zeitfenster: Entire laceration repair procedure
|
Weighted average Observational Score Behavioral Distress Revised (OSBD-R) scored from videotapes of the entire laceration repair procedure Scale 0-23.5 (0 low/better, 23.5 high/worse)
|
Entire laceration repair procedure
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Parent Survey
Zeitfenster: Survey administered immediately following the laceration repair
|
Parent rating of own anxiety during the procedure Likert-based scale 1-5 (1 low/better, 5 high/worse)
|
Survey administered immediately following the laceration repair
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Bema Bonsu, MD, University of California, San Diego and Rady Children's Hospital San Diego
- Hauptermittler: Amy Williams, MD, University of California, San Diego and Rady Children's Hospital San Diego
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Crellin D, Sullivan TP, Babl FE, O'Sullivan R, Hutchinson A. Analysis of the validation of existing behavioral pain and distress scales for use in the procedural setting. Paediatr Anaesth. 2007 Aug;17(8):720-33. doi: 10.1111/j.1460-9592.2007.02218.x.
- Sinha M, Christopher NC, Fenn R, Reeves L. Evaluation of nonpharmacologic methods of pain and anxiety management for laceration repair in the pediatric emergency department. Pediatrics. 2006 Apr;117(4):1162-8. doi: 10.1542/peds.2005-1100.
- Luhmann JD, Kennedy RM, Porter FL, Miller JP, Jaffe DM. A randomized clinical trial of continuous-flow nitrous oxide and midazolam for sedation of young children during laceration repair. Ann Emerg Med. 2001 Jan;37(1):20-7. doi: 10.1067/mem.2001.112003.
- McQueen A, Cress C, Tothy A. Using a tablet computer during pediatric procedures: a case series and review of the "apps". Pediatr Emerg Care. 2012 Jul;28(7):712-4. doi: 10.1097/PEC.0b013e31825d24eb.
- Jay SM, Elliott C. Behavioral observation scales for measuring children's distress: the effects of increased methodological rigor. J Consult Clin Psychol. 1984 Dec;52(6):1106-7. doi: 10.1037//0022-006x.52.6.1106. No abstract available.
- Bryl AW, Bonsu B, Johnson AL, Pommert KBJ, Hollenbach KA, Kanegaye JT. Tablet Computer as a Distraction Tool During Facial Laceration Repair: A Randomized Trial. Pediatr Emerg Care. 2021 Aug 1;37(8):e425-e430. doi: 10.1097/PEC.0000000000001626.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
8. August 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. August 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. August 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
23. Juli 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Juli 2019
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- iPadWilliams
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