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COPD Originates in Polluted Air (COPA)

29. Oktober 2021 aktualisiert von: Christopher Carlsten, University of British Columbia

The Effects of Traffic-Related Air Pollution on Smokers at Risk for Developing COPD

The investigators are investigating the effects of traffic-related diesel exhaust on lung function and the immune system in those at risk for COPD. The individual will be exposed to either filtered air (FA) or carefully controlled levels of diesel exhaust (DE) in our exposure chamber. Post exposure the individual will complete a steady state exercise test. 24h later, a procedure called bronchoscopy (whereby a thin, flexible tube is placed down the throat and into the lungs) will be used so that samples can be collected from the lungs. After 1 month the entire procedure will be repeated with the alternative exposure.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

  1. Purpose:

    To study the effects of traffic related diesel exhaust on people at risk for developing COPD.

  2. Hypotheses:

    Hypothesis 1: An increase in proteins, in the exposed lung and blood, that are associated with the pathophysiology of COPD.

    Hypothesis 2: Air trapping, dyspnea, and impaired exercise tolerance. Such increases will be more pronounced in those with COPD than in control subjects.

  3. Justification:

    The use of diesel engines is increasing because they are more fuel-efficient than gasoline engines. However, diesel engines produce different emissions than gasoline engines. Diesel exhaust is emitted from the tailpipe of both "on-road" diesel engine vehicles (diesel cars, buses and trucks) and "non-road" diesel engines (locomotives, marine vessels and some construction equipment). Diesel exhaust consists of both gaseous and particulate air pollutants. People with COPD may be sensitive to air pollution; we would like to know how diesel exhaust (DE) can affects the respiratory and immune systems. We are not expecting that responses will be noticeable to the participant; we are expecting that any responses that may occur will only be detectable through careful examination of cells and tissues (e.g., bronchoalveolar lavage (fluid from lungs), blood). Understanding these subtle changes will help us prevent health problems associated with air pollution in the future.

  4. Objectives To provide biological plausibility and deepen mechanistic understanding of the emerging epidemiology suggesting a strong role for air pollution in COPD.
  5. Research Methods:

This is a blinded crossover experiment between two conditions (300 µg/m³ diesel exhaust or filtered air), randomized and counter-balanced to order. Data collection for each condition will be separated by a 4-week washout period.

Prior to the exposure participants will: 1) complete some questionnaires, 2) undergo a set of lung function tests (breathing tests), 3) undergo an incremental exercise test and 4) receive a physical exam by the primary investigator. A small sample of blood and spirometry measurements will also be collected for analysis.

After the exposure another series of exercise and lung function tests will be performed. Blood, spirometry measurements, bronchoalveolar lavage (BAL), endobronchial brushings and biopsies will also be collected for examination of cellular, functional and immunological changes influencing the airways.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

47

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • British Columbia
      • Vancouver, British Columbia, Kanada, V5Z 1M9
        • University of British Columbia

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age between 40-75 years of age
  2. Free of cardiovascular disease
  3. Free of insulin-dependent diabetes
  4. Study participants must agree to adhere to the following medication intake protocol 24 hours prior to study visits:

    • participants will be asked to withhold:
    • short-acting beta2-agonists (SABAs) for 4 hours prior to testing
    • long-acting beta2-agonists (LABAs) for 12 hours prior to testing if taken in an individual inhaler (different inhaler from inhaled corticosteroid inhaler)
    • LABAs and ICS for 24hrs, if those two medication groups are combined in one inhaler
    • ICS (if taken alone as a mono-therapy, or if taken with either a LABA or SABA, but in two separate inhaler), for 24 hrs.

Overall, we are looking for 15 healthy controls without a history of smoking; 20 individuals with a history of smoking, but who have been non-smokers for at least 6 months prior to study participation; and 15 mild-moderate COPD patients (GOLD I and GOLD II).

Exclusion Criteria:

  • Not between the ages of 40-65 years.
  • Are pregnant, breast-feeding, or planning to get pregnant in the following 12 months.
  • Are currently using inhaled corticosteroids.
  • Are allergic to salbutamol, lidocaine, fentanyl or midazolam.
  • Are currently participating in another study that involves taking medications.
  • Have unstable COPD symptoms.
  • Have clinically significant comorbidities (i.e., coronary artery disease).
  • Have a history/clinical evidence of asthma.
  • Have contraindications to exercise testing.
  • Have a body mass index <18.5.
  • Regularly use of antihistamines, non-steroidal anti-inflammatories, anticoagulants, acetylsalicylic acid (ASA) or decongestants.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Filtered air
Exposure for 2 hours to filtered air followed by a bronchoscopy 24 hours post exposure.
Bronchoscopy with biopsy sampling, brushings and bronchoalveolar lavage (BAL) 24 hours post exposure.
Experimental: Diesel exhaust
Exposure for 2 hours to diesel exhaust followed by a bronchoscopy 24 hours post exposure.
Bronchoscopy with biopsy sampling, brushings and bronchoalveolar lavage (BAL) 24 hours post exposure.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cytokine pattern
Zeitfenster: 24 hours
BAL, BW, and blood cytokines will be assessed at 24h using immunoassays
24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gene expression
Zeitfenster: 24 hours
BAL, BW, endobronchial brushings and blood will be used for gene expression. RNA will be isolated using RNeasy and supplemented by assessment of promising candidate genes by real-time RT-PCR
24 hours
Cardiopulmonary function
Zeitfenster: 1.5 hours
Cardio pulmonary function will be measured at 1.5 hours post exposure using a cardiopulmonary testing system (Vmax)
1.5 hours
Cell culture
Zeitfenster: 24 hours
Airway epithelial cells from the endobronchial brushings will be used for non-immortalized cell culture
24 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. September 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. November 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • H14-00821

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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