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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02450591
Local Therapies for Oligometastatic Non-Small Cell Lung Cancer Harboring Sensitizing EGFR Mutations
20. April 2018 aktualisiert von: Memorial Sloan Kettering Cancer Center
Pilot Study of Local Therapies for Oligometastatic Non-Small Cell Lung Cancer Harboring Sensitizing EGFR Mutations
This study will test if local therapies in addition to erlotinib can improve responses and delay the time until new treatment is required.
This study will also collect blood samples for research blood tests.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
4
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New Jersey
-
Basking Ridge, New Jersey, Vereinigte Staaten
- Memoral Sloan Kettering Cancer Center
-
Middletown, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07748
- Memorial Sloan Kettering Monmouth
-
-
New York
-
Commack, New York, Vereinigte Staaten, 11725
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center @ Suffolk
-
Harrison, New York, Vereinigte Staaten, 10604
- Memorial Sloan Kettering Westchester
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10065
- Memorial Sloan Kettering Cancer Center
-
Rockville Centre, New York, Vereinigte Staaten
- Memorial Sloan Kettering at Mercy Medical Center
-
Sleepy Hollow, New York, Vereinigte Staaten, 10591
- Memoral Sloan Kettering Cancer Center at Phelps
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Newly diagnosed metastatic lung adenocarcinoma (recurrent or de novo) harboring sensitizing EGFR mutations (L858R, exon 19 deletion, G719A, L861Q, S768I, exon 19 insertions) with oligometastatic disease (≤5 discrete lesions of disease irrespective of location, inclusive of the primary lesion):
- all sites of disease must be amenable to definitive treatment with a local therapy (surgical resection, stereotactic radiosurgery, ablation and conventional radiation therapy) as determined by surgery, interventional radiology and radiation oncology
- all intrathoracic lymph nodes (including hilar, mediastinal, and supraclavicular nodal disease) are considered 1 discrete lesion.
- Each brain metastasis is included as a distinct lesion.
- Patients already started on erlotinib are eligible as long as their sites of disease are determined to be eligible for definitive local therapy by consensus of the principal investigators within 12 weeks of the patient first taking erlotinib.
- Lung adenocarcinoma histology confirmed at MSKCC.
- Available archived tissue to perform molecular analysis
- Patients without available archived tissue can have repeat biopsies to determine EGFR status as per standard clinical care guidelines
- Age 18 years or older
- Karnofsky Performance Status ≥ 70%
- Adequate bone marrow, liver and renal function, as specified below:
- Absolute Neutrophil Count (ANC) ≥ 1.5 x 109/L
- Hemoglobin ≥ 8 g/dL
- Platelets ≥ 100 x 109/L
- Serum total bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal (ULN) (except for patients with documented Gilbert's Syndrome)
- AST and ALT ≤ 2.5 x ULN or ≤ 5 x ULN if liver metastases are present
- Serum creatinine ≤ 1.5 x upper limit of normal or creatinine clearance ≥ 60ml/min for patients with creatinine levels above institutional normal.
- For women of child-bearing potential, negative pregnancy test within 14 days prior to starting treatment
- Men and women of childbearing age must be willing to use effective contraception while on treatment and for at least 3 months thereafter
Exclusion Criteria:
- Treatment with erlotinib prior to developing metastatic disease
- Patients with activating but not sensitizing mutations (exon 20 insertions, EGFR T790M)
- Malignant pleural effusion or pleural disease
- Leptomeningeal disease
- Any site of disease that is not amenable to definitively local therapy including surgery or radiation therapy
- Women who are breastfeeding or pregnant
- Concurrent malignancies other than non-melanoma skin cancer that require active ongoing treatment.
- Any medical co-morbidities that would preclude surgery or radiation therapy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Oligometastatic Non-Small Cell Lung Cancer
Patients will be placed on EGFR-TKI for their metastatic EGFR-mutant stage IV oligometastatic disease.
All patients will undergo induction TKI for 12 weeks.
At the conclusion of 12 weeks on erlotinib, patients without disease progression [partial response (PR) or stable disease (SD)] will undergo definitive local treatment to all remaining sites of disease.
After local therapy, erlotinib will be resumed until progression of disease (POD) by RECIST criteria.
All assessments completed during the 12 week TKI induction phase are to be performed per protocol with a ± 7 day window.
|
Definitive local therapies include surgical resection, stereotactic radiosurgery, ablation and conventional radiation therapy
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Feasibility as Measured by at Least Five Patients Will Need to Complete Local Therapy.
Zeitfenster: 2 years
|
At least five patients will need to complete local therapy within 2 years of the study being open to accrual for the primary endpoint to be met.
|
2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
14. Mai 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
11. Dezember 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
11. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Mai 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Mai 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Mai 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. Mai 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. April 2018
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Adenokarzinom
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Lungentumoren
- Adenokarzinom der Lunge
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Erlotinib-Hydrochlorid
Andere Studien-ID-Nummern
- 15-067
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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