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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02479763
A Comparison Between Conventional and Waveform-Confirmed Loss-of-Resistance for Thoracic Epidural Blocks
23. Januar 2016 aktualisiert von: De QH Tran, Montreal General Hospital
A Randomized Comparison Between Conventional and Waveform-Confirmed Loss-of-Resistance for Thoracic Epidural Blocks
In the investigators' institution, the failure rate for thoracic epidural blocks is 23.1%.
This stems from the prevalence of trainee operators coupled with the non-specific nature of loss-of-resistance.
In the current randomized trial, we will set out to compare conventional and epidural waveform analysis-confirmed loss-of-resistance.
The investigators' research hypothesis is that loss-of-resistance combined with epidural waveform analysis will decrease the failure rate of thoracic epidural blocks.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
106
Phase
- Phase 2
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- the patients undergoing thoracic epidural catheter insertion for thoracic and abdominal surgery or rib fractures with American Society of Anesthesiologists (ASA) classification 1-3 and body mass index between 18 and 35
Exclusion Criteria:
- adults who are unable to give their own consent
- coagulopathy (assessed by history and physical examination and, if deemed clinically necessary, by blood work up ie platelets ≤ 100, or International Normalized Ratio ≥ 1.4)
- renal failure (assessed by history and physical examination and, if deemed clinically necessary, by blood work up ie creatinine ≥ 100)
- hepatic failure (assessed by history and physical examination and, if deemed clinically necessary, by blood work up ie transaminases ≥ 100)
- allergy to local anesthetic (LA)
- pregnancy
- prior surgery in the thoracic spine
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Conventional loss-of-resistance
|
|
|
Experimental: Waveform-confirmed loss-of-resistance
|
Using waveform analysis to confirm thoracic epidural space
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Percentage of Patients With Successful Epidural Blocks
Zeitfenster: up to 15 minutes after the procedure
|
Fifteen minutes after the LA injection, a blinded observer will apply ice to the T1-L4 dermatomes and assess the epidural block.
The criterion standard for success will be the presence of an epidural block (defined as a block to ice in at least 2 dermatomes bilaterally).
If the operators cannot thread the catheter after 2 attempts, epidural blocks will considered failures.
|
up to 15 minutes after the procedure
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: De QH Tran, McGill University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Juni 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
23. Juni 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Juni 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
22. Februar 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. Januar 2016
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 15-077 MUHC
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