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Neonatal Gastro-Esophageal Reflux Disease (GERD) Management Trial (GMT)

24. Juli 2020 aktualisiert von: Sudarshan Jadcherla

Pathophysiology of the Aerodigestive Reflex in Infants: GERD Management Trial

The overall purpose of the investigator's study is to evaluate the causes of and treatment for feeding difficulty in infants with Gastro-esophageal Reflux Disease (GERD). New treatments can be possible only if the cause is known. Many infants have GERD and feeding difficulties, such as sucking and swallowing problems, vomiting, or delayed emptying of the stomach. Some of these infants have difficulty in protecting their airway during feeding or during reflux, and as a result can breathe fluid into their lungs or hold their breath. Most GERD treatments are done based on experience, but there is no scientific proof that these methods work for infants. GERD and feeding difficulties can lead to longer hospitalization and more stress for the family.

In this clinical trial, the investigators are developing new methods to help with diagnosis as well as defining better treatment strategies in relieving GERD and GERD complications.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Gastroesophageal reflux disease (GERD) and its troublesome complications constitute serious diagnostic and management challenges to the development of safe feeding and airway protection strategies among infants convalescing in the neonatal intensive care units; thus contributing to prolonged lengths of stay, recurrent hospitalizations, and death. GERD is frequently diagnosed by inadequate criteria, and the relative risks, benefits and indications of GERD therapies are unclear. Significant gaps in knowledge exist in understanding the complex causal or adaptive aerodigestive protective reflex mechanisms implicated in GERD in infants. The long-term goal is to improve digestive health, nutrition, and infant development through the design of simplified personalized treatment paradigms by better understanding the pathophysiology of aerodigestive reflexes.

The current objective is to conduct a prospective single center randomized blinded controlled trial comparing the short term effects of the investigators innovative feeding strategy bundle (study approach) versus standard feeding approach (conventional approach).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

76

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43205
        • The Research Institute at Nationwide Children's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

7 Monate bis 1 Jahr (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Hospitalized infants with aerodigestive or GERD symptoms
  • Gestational age ≤42 weeks
  • Premature infants are eligible at 34 weeks postmenstrual age (PMA)
  • Enteral or Oral Fed
  • Average daily total feeding volume ≥ 150ml/kg/day
  • Room air or supplemental oxygen of ≤1 liter/minute (LPM) and/or ≤ 35% by nasal cannula

Exclusion Criteria:

  • Known genetic, metabolic or syndromic disease
  • Neurological diseases such as Grade 3 or 4 intraventricular hemorrhage (IVH) or intracranial hemorrhage (ICH) and perinatal asphyxia
  • Gastrointestinal malformations and surgical gastrointestinal conditions

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Study
Treated with omeprazole. This group of subjects will have prescribed restricted feeding volumes, monitored feeding duration time and positioning restrictions
  • Omeprazole 0.5-1.5 milligrams/kilogram/dose twice a day (BID)
  • Total fluid volume restriction (120-140 milliliters/kilogram/day)
  • Feeding duration over 30 minutes
  • Infant feeds with right side down
  • Infant is placed on back following feeds
Sonstiges: Conventional
Treated with omeprazole. This group of subjects will receive the current standard treatment for Gastro-esophageal reflux disease (GERD) which includes use of acid suppressive medication with no restrictions of the feeding volume, duration or positioning.
-Omeprazole 0.5-1.5 milligrams/kilogram/dose twice a day (BID)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CLINICAL OUTCOME OF FEEDING SUCCESS
Zeitfenster: Up to 5 weeks after enrollment
The primary endpoint is the feeding success defined as achieving full oral feeds (defined as no need for tube feeds to maintain hydration and nutrition) and/or a >/= 6 point decrease from baseline symptom score as described by the Infant-Gastro-Esophageal Reflux Questionnaire-Revised. The minimum score is 0 (no symptoms) and the maximum score is 42 (maximum symptoms). Any total score greater than or equal to 16 is considered abnormal.
Up to 5 weeks after enrollment
MOTILITY OUTCOMES: Presence of Esophageal Peristaltic Reflexes
Zeitfenster: 5 weeks
This is part of Aim 2 of this RCT, which is a mechanistic outcome designed to understand the reasons for the clinical outcome. Presence of peristaltic reflex mechanisms elicited upon esophageal provocation during esophageal manometry were compared within the groups, week-5 vs. week-0. Odds ratios (ORs) with 95% confidence interval (CI) are reported from Generalized Estimation Equation models.
5 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CLINICAL OUTCOMES: Growth Outcome Measure
Zeitfenster: at 5 weeks
Growth: The investigators will measure and track weight growth velocity during the study period
at 5 weeks
CLINICAL OUTCOME: Development Outcome Measures
Zeitfenster: Up to 1 year age
Feeding Milestones: The investigators will track feeding method at 1 year.
Up to 1 year age
CLINICAL OUTCOME: Respiratory Outcome Measures
Zeitfenster: at discharge
Supplemental oxygen requirement at discharge was recorded for both groups
at discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sudarshan R Jadcherla, MD, The Research Institute at Nationwide Children's Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Juni 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Juli 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 11-00734
  • R01DK068158 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

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Klinische Studien zur Gastroösophageale Refluxkrankheit

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