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Comparative Study of Total Knee Arthroplasty Using a Customized-patient Specific Instrument System.

14. Juli 2015 aktualisiert von: KANG-IL KIM, Kyung Hee University Hospital at Gangdong
Patient-specific instrumentation (PSI) has been introduced in total knee arthroplasty (TKA) as a new technology for improving accuracy in restoration of the alignment and biomechanics of the lower limb. PSI in TKA refers to custom-made cutting jigs manufactured according to the patient's anatomic configuration of distal femur and proximal tibia based on preoperative magnetic resonance imaging (MRI) or computed tomography (CT) scans. MRI- and CT-based PSI systems are available from various manufacturers for preoperative planning. MRI offers precise visualization of articular cartilage without the risk of radiation exposure, but it is expensive and requires long scan times. In contrast, CT enables accurate identification of the contour of the femur and tibia at short scan times, but it does not provide information on the cartilage thickness and carries the risk of radiation exposure. As a result, there is a possibility of some discrepancy between the thickness of bone resection proposed by MRI- or CT-based PSI system and the actual thickness of bone cut. Although PSI has been the focus of study in many recent researches, there has been no clinical study comparing MRI-based and CT-based PSI systems in preoperative planning. Therefore the investigators questioned whether the MRI-based PSI that reflects the cartilage layer would provide more precision in TKA than the CT-based PSI. The purpose of this study was to investigate the accuracy of MRI-based PSI and CT-based PSI in predicting bone resection thickness in TKA.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 134-090
        • Kyung Hee University Hospital at Gangdong

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Of the patients who had been scheduled for TKA for the treatment of primary osteoarthritis only with varus deformity, those who had been waiting 6 weeks for TKA using an MRI-based or CT-based PSI system and had consented to the relatively new technique were enrolled in the study.

Exclusion Criteria:

  • Patients with primary osteoarthritis with valgus deformity, rheumatoid arthritis, hemophilic arthritis, posttraumatic arthritis, other inflammatory arthritis, or a history of previous high tibial osteotomy were excluded from the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: patient specific instrumentation (MRI)
MRI based patient-specific instrumentation
Aktiver Komparator: patient specific instrumentation (CT)
CT based patient-specific instrumentation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The absolute differences (mm) between the planned resection thickness and the actual resection thickness in the femur and the tibia.
Zeitfenster: intraoperative time
After bone resection using a patient-specific cutting jig, the actual thickness of resected bone was measured in 0.1 mm increments by the Vernier caliper (B.Braun-Aesculap, Tuttlingen, Germany) and compared with the planned resection thickness preoperatively using the PSI program.In the MRI group, the intraoperative cutting thickness was compared directly with the preoperatively planned thickness, whereas the presumed thickness of cartilage (2 mm) was added to actual thickness of resected bone from the lateral condyles in the CT group. Finally, the thickness of saw blade (1.27-mm) was added to every resected bone in all cases.
intraoperative time

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
radiographic assessment
Zeitfenster: postoperative 6 weeks
The mechanical axis (MA) of the lower extremity and the coronal and sagittal alignments of the femoral and tibial components were measured on the anterior and lateral weight-bearing radiographs of the knee and the lower extremity orthogram before the surgery and 6 weeks after the surgery. The measurements were performed using a picture-acquiring communication system (PACS, Infinitt Healthcare, Seoul, Korea), and the data were recorded to one decimal place.
postoperative 6 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kang-Il Kim, MD,PhD, Kyung Hee University Hospital at Gangdong

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juli 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Juli 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Juli 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juli 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • KHNMC 2011-058

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