- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02500160
Comparative Study of Total Knee Arthroplasty Using a Customized-patient Specific Instrument System.
14. Juli 2015 aktualisiert von: KANG-IL KIM, Kyung Hee University Hospital at Gangdong
Patient-specific instrumentation (PSI) has been introduced in total knee arthroplasty (TKA) as a new technology for improving accuracy in restoration of the alignment and biomechanics of the lower limb.
PSI in TKA refers to custom-made cutting jigs manufactured according to the patient's anatomic configuration of distal femur and proximal tibia based on preoperative magnetic resonance imaging (MRI) or computed tomography (CT) scans.
MRI- and CT-based PSI systems are available from various manufacturers for preoperative planning.
MRI offers precise visualization of articular cartilage without the risk of radiation exposure, but it is expensive and requires long scan times.
In contrast, CT enables accurate identification of the contour of the femur and tibia at short scan times, but it does not provide information on the cartilage thickness and carries the risk of radiation exposure.
As a result, there is a possibility of some discrepancy between the thickness of bone resection proposed by MRI- or CT-based PSI system and the actual thickness of bone cut.
Although PSI has been the focus of study in many recent researches, there has been no clinical study comparing MRI-based and CT-based PSI systems in preoperative planning.
Therefore the investigators questioned whether the MRI-based PSI that reflects the cartilage layer would provide more precision in TKA than the CT-based PSI.
The purpose of this study was to investigate the accuracy of MRI-based PSI and CT-based PSI in predicting bone resection thickness in TKA.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
80
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 134-090
- Kyung Hee University Hospital at Gangdong
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Of the patients who had been scheduled for TKA for the treatment of primary osteoarthritis only with varus deformity, those who had been waiting 6 weeks for TKA using an MRI-based or CT-based PSI system and had consented to the relatively new technique were enrolled in the study.
Exclusion Criteria:
- Patients with primary osteoarthritis with valgus deformity, rheumatoid arthritis, hemophilic arthritis, posttraumatic arthritis, other inflammatory arthritis, or a history of previous high tibial osteotomy were excluded from the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: patient specific instrumentation (MRI)
MRI based patient-specific instrumentation
|
|
|
Aktiver Komparator: patient specific instrumentation (CT)
CT based patient-specific instrumentation
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The absolute differences (mm) between the planned resection thickness and the actual resection thickness in the femur and the tibia.
Zeitfenster: intraoperative time
|
After bone resection using a patient-specific cutting jig, the actual thickness of resected bone was measured in 0.1 mm increments by the Vernier caliper (B.Braun-Aesculap, Tuttlingen, Germany) and compared with the planned resection thickness preoperatively using the PSI program.In the MRI group, the intraoperative cutting thickness was compared directly with the preoperatively planned thickness, whereas the presumed thickness of cartilage (2 mm) was added to actual thickness of resected bone from the lateral condyles in the CT group.
Finally, the thickness of saw blade (1.27-mm) was added to every resected bone in all cases.
|
intraoperative time
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
radiographic assessment
Zeitfenster: postoperative 6 weeks
|
The mechanical axis (MA) of the lower extremity and the coronal and sagittal alignments of the femoral and tibial components were measured on the anterior and lateral weight-bearing radiographs of the knee and the lower extremity orthogram before the surgery and 6 weeks after the surgery.
The measurements were performed using a picture-acquiring communication system (PACS, Infinitt Healthcare, Seoul, Korea), and the data were recorded to one decimal place.
|
postoperative 6 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Kang-Il Kim, MD,PhD, Kyung Hee University Hospital at Gangdong
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. September 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Juli 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Juli 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Juli 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Juli 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Juli 2015
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- KHNMC 2011-058
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