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A Study to Evaluate the Efficacy and Safety of Experimental Drugs ABT- 493/ABT-530 in Adults With Chronic Hepatitis C Virus Genotype 1-6 Infection and Human Immunodeficiency Virus -1 Coinfection (EXPEDITION-2) (EXPEDITION-2)

9. Juli 2021 aktualisiert von: AbbVie

A Multicenter, Open-Label Study to Evaluate the Efficacy and Safety of ABT-493/ABT-530 in Adults With Chronic Hepatitis C Virus (HCV) Genotype 1 - 6 Infection and Human Immunodeficiency Virus-1 (HIV-1) Co-Infection (EXPEDITION-2)

The purpose of this study is to assess the efficacy and safety of ABT-493/ABT-530 in adults with chronic hepatitis C virus genotype 1-6 infection and human immunodeficiency virus-1 co-infection.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

153

Phase

  • Phase 3

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 99 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male or female, at least 18 years of age at time of Screening.
  2. Screening laboratory result indicating Hepatitis C virus (HCV) genotype (GT)1-, 2-, 3-, 4-, 5-, or 6-infection.
  3. Subject has positive anti-HCV antibody (Ab) and plasma HCV ribonucleic acid (RNA) viral load greater than or equal to 1000 IU/mL at Screening visit.
  4. Subjects must be HCV treatment-naïve (i.e., subject has never received a single dose of any approved or investigational anti-HCV medication) or HCV treatment-experienced (subject who has failed prior IFN or pegylated-interferon [pegIFN] with or without ribavirin [RBV], or sofosbuvir [SOF] plus RBV with or without pegIFN). GT3 subjects must be HCV treatment-naïve. Previous HCV treatment must have been completed greater than or equal to 2 months prior to Screening.
  5. Subjects naïve to antiretroviral treatment (ART) must have CD4+ count greater than or equal to 500 cells/mm^3 (or CD4+ % greater than or equal to 29%) at Screening; or Subjects on a stable ART regimen must have

    • CD4+ count greater than or equal to 200 cells/mm^3 (or CD4+ % greater than or equal to 14%) at Screening; and
    • Plasma HIV-1 RNA below lower limit of quantification (LLOQ) at Screening and at least once during the 12 months prior to Screening.

Exclusion Criteria:

  1. Recent (within 6 months prior to study drug administration) history of drug or alcohol abuse that could preclude adherence to the protocol in the opinion of the investigator.
  2. Positive test result at Screening for hepatitis B surface antigen (HBsAg).
  3. Positive Human Immunodeficiency virus, type 2 (HIV-2) Ab at Screening.
  4. Receipt of any other investigational or commercially available direct acting anti-HCV agents other than sofosbuvir (e.g., telaprevir, boceprevir, simeprevir, paritaprevir, grazoprevir, daclatasvir, ledipasvir, ombitasvir, elbasvir or dasabuvir).
  5. Consideration by the investigator, for any reason, that the subject is an unsuitable candidate to receive ABT-493/ABT-530.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: ABT-493/ABT-530 for 8 weeks
HCV Genotype (GT)1-6/HIV-1 co-infected non-cirrhotic subjects treated with ABT-493/ABT-530 300 mg/120 mg once a day (QD) for 8 weeks
Tablet
Andere Namen:
  • ABT-493, auch als Glecaprevir bekannt
  • ABT-530, auch bekannt als Pibrentasvir
  • MAVYRET
Experimental: ABT-493/ABT-530 for 12 weeks
HCV GT1-6/HIV-1 co-infected subjects with compensated cirrhosis treated with ABT-493/ABT-530 300 mg/120 mg once a day (QD) for 12 weeks
Tablet
Andere Namen:
  • ABT-493, auch als Glecaprevir bekannt
  • ABT-530, auch bekannt als Pibrentasvir
  • MAVYRET

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With Sustained Virologic Response 12 Weeks Post-treatment (SVR12)
Zeitfenster: 12 weeks after last dose of study drug
SVR12 was defined as plasma hepatitis C virus ribonucleic acid (HCV RNA) level less than the lower limit of quantification [<LLOQ]) 12 weeks after the last dose of active study drug.
12 weeks after last dose of study drug

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prozentsatz der Teilnehmer mit Rückfall nach der Behandlung
Zeitfenster: Vom Ende der Behandlung bis 12 Wochen nach der letzten Dosis des Studienmedikaments
Ein Rückfall nach der Behandlung wurde definiert als bestätigter HCV-RNA-Wert ≥ LLOQ zwischen dem Ende der Behandlung und 12 Wochen nach der letzten Dosis des Studienmedikaments bei Teilnehmern, die die Behandlung mit HCV-RNA-Werten < LLOQ am Ende der Behandlung beendeten.
Vom Ende der Behandlung bis 12 Wochen nach der letzten Dosis des Studienmedikaments
Percentage of Participants With On-treatment Virologic Failure
Zeitfenster: Up to 12 weeks
On-treatment virologic failure was defined as confirmed HCV RNA ≥ 100 IU/mL after HCV RNA < LLOQ during treatment; confirmed increase of > 1 log(subscript)10(subscript) IU/mL above the lowest value post-baseline in HCV RNA during treatment; or HCV RNA ≥ LLOQ at end of treatment with at least 6 weeks of treatment.
Up to 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

17. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. März 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

7. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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