Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Role of the Gut Microbiome on Lean Mass and Physical Function in Older Adults

22. Juli 2020 aktualisiert von: Michael, Tufts University

Role of the Gut Microbiome and Serum Metabolome on Lean Mass and Physical Function in Older Adults

The investigators recently published significant associations between circulating gut bacteria-related metabolites with lean and skeletal muscle mass and with measures of physical function in older adults, evidence that suggests a role for gut bacteria on the maintenance of these outcomes. To date, studies aimed at identification of associations between gut bacteria with lean mass or with specific measures of physical function have yet to be reported. Accordingly, the over-arching hypothesis is that gut bacteria are associated with, and are causatively involved in mechanisms that underlie the maintenance of lean mass and physical function in older adults. Results obtained from the proposed study are intended as the basis for future studies aimed at targeted modulation of the gut microflora, which may be a novel and innovative means for improving lean mass and physical function, and for addressing the public health priority of healthy aging in older adults.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

In older adults (70+ years), reduced lean body mass and physical function are associated with increased disability, hospitalization, morbidity and mortality. Because older adults are the fastest growing global subpopulation, identification of mechanisms that underlie the maintenance of lean mass and physical function will be important for addressing the public health priority of healthy aging.

Gut bacteria may be involved in mechanisms that underlie the maintenance of lean mass and physical function. In support of this hypothesis, in multiple publications the investigators recently reported significant associations between circulating gut bacteria-related metabolites with these outcomes in older adults. Accordingly, the overarching study hypothesis is that is gut bacteria are associated with, and are causatively involved in mechanisms that underlie the maintenance of lean mass and physical function in older adults. To test this hypothesis, the investigators propose to: characterize the association between fecal bacteria with lean mass and physical function (AIM 1), test the causative role of gut bacteria on the maintenance of lean mass and physical function by colonizing germ-free mice with fecal bacteria from older adults (AIM 2), and examine potential mechanisms that link gut bacteria with these outcomes by identifying associations between gut bacteria and serum metabolites with lean mass and physical function (AIM 3).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

29

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02118-3129
        • Tufts University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

70 Jahre bis 85 Jahre (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Older adults (70-85y), BMI < 35 kg/m2

Beschreibung

Inclusion Criteria:

i) Willing and able to sign the IRB approved informed consent form ii) Male and Female iii) 70-85 years of age iv) BMI ≤ 35 kg/m2 v) Willing to come to the HNRCA laboratory for baseline and 1-month follow-up study visits vi) SPPB ≥ 11 ("High-Functioning", HF; 20 subjects: 10 males, 10 females) vii) 4 ≤ SPPB ≤ 7 ("Low-Functioning", LF; 20 subjects: 10 males, 10 females)

Exclusion Criteria:

i) Non-English speaker ii) Acute or terminal illness iii) Surgery in the past 6 months iv) Lower extremity fracture within the past 6 months v) Myocardial infarction in the past 6 months vi) Coronary artery disease, peripheral vascular disease, previous stroke, or history of transient ischemic attacks vii) Cognitive impairment (MMSE score < 23) viii) Uncontrolled hypertension (> 160/100 mmHg) ix) Neuromuscular disease or drugs affecting neuromuscular function x) Androgen therapy in males xi) Estrogen therapy in females xii) Significant immune disorder xiii) Kidney Failure xiv) Pancreatic disease xv) Diabetes xvi) Gastrointestinal or malabsorption diseases xvii) History of cholecystectomy xviii) Use of probiotics, prebiotics or antibiotics in the past 3 months xix) The subject has any other condition, which in the opinion of the Investigator, precludes the subject's participation in the trial.

xx) With the goal of matching the HF and LF groups for age, sex,and BMI, subjects may be excluded because their age, sex or BMI puts them outside the range needed for this study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
High Functioning
Defined by a short physical performance battery score (SPPB) greater than or equal to 11.
Low Functioning
Defined by a short physical performance battery score (SPPB) less than or equal to 7.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Whole Body Lean Mass (%WBLM)
Zeitfenster: 1 month
%WBLM measured with dual x-ray absorptiometry (DXA). A higher %WBLM is indicative of a higher amount of whole-body lean mass, when compared with lower values.
1 month
Physical Function Measurement
Zeitfenster: 1-month
Short physical performance battery (SPPB) score. The SPPB is a combined measure of physical function that includes balance, a chair stand test (the time required to complete 5 chair stands), and the time needed to walk 4 meters. Each of these 3 tests are scored from 0 to 4. The scores for each individual test are summed, and accordingly, the lowest possible SPPB score would be 0, and the highest would be 12. A score of 12 would indicate good physical function, whereas a score of 0 is indicative of poor physical function.
1-month
400-meter Gait Speed
Zeitfenster: 1-month
Measurement of 400-meter gait speed at the 1-month study visit compared against baseline. A slower time to walk 400 meters is indicative of worse physical function, when compared with a faster time.
1-month
Leg Press 1 Repetition Maximum
Zeitfenster: 1-month
Measurement of the leg press 1 repetition maximum at the 1-month study visit compared with baseline. The leg press 1 repetition maximum test involves the maximum amount of weight that the participant can push with their legs. A higher value is indicative of higher muscle strength, when compared with lower values.
1-month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael S lustgarten, PhD, Tufts University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. August 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren