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Telephone-Based Re-education for Hp Eradication

28. Mai 2018 aktualisiert von: He Shuixiang, First Affiliated Hospital Xi'an Jiaotong University

Telephone-Based Re-Education of Drug Administration for Helicobacter Pylori Eradication: a Multi-Center Randomized, Controlled Study

It was suggested that the patient compliance plans an important role in the Hp eradication. However, data on whether re-education could improve the eradication rate are lacking. We consider that re-education on patients by telephone during the process of drug administration could increase the eradication rate in Hp infected patients.

We hypothesized that telephone re-education during the whole process of drug administration would improve the compliance of patients and ultimately increase the Hp eradication rate.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

162

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shaanxi
      • Xi'an, Shaanxi, China, 710061
        • First Affiliated Hospital of Xi'an JiaoTong University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Prior informed consent
  2. 18-70 years of age
  3. Hp infected patients diagnosed by 13C urea breath test, including digestive ulcer, gastritis with dyspepsia symptoms, family history of gastric cancer, planning to use long-term non-steroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), or personal request
  4. Ability to swallow oral medications
  5. No contraindication for the drugs used for Hp eradication
  6. Both men and women enrolled in this trial must use adequate barrier birth control during the course of the trial and 4 weeks after the completion of trial

Exclusion Criteria:

  1. Pregnant or breast-feeding subjects
  2. Previous failed treatment of Hp eradication
  3. Previous treatment with bismuth salts or antibiotics within 1 month before study enrollment, and treatment with proton pump inhibitor or H2 receptor antagonist within 2 weeks before study enrollment
  4. Any disease that could jeopardize the safety of subject and their compliance in the study (e.g. serious liver disease, heart disease, kidney disease, malignant tumor or alcoholism, etc.)
  5. Previous upper gastrointestinal surgery
  6. Inability to express complaint (e.g. mental disorder, psychoneurosis, unable to cooperation, etc.)
  7. Active clinically serious infections, except for Hepatitis B virus and hepatitis C virus infection
  8. Clinically significant gastrointestinal bleeding within 4 weeks prior to start of study drug

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Re-education group
Patients in this arm will receive a repeated instruction by telephone in terms of both calling and message at the forth, seventh, tenth day after the start of treatment.
Patients will receive a repeated instruction by telephone in terms of both calling and message at the forth, seventh, tenth day after the start of treatment.
Patients will receive an instruction card about the drug administration at the clinic by doctors.
Aktiver Komparator: Non re-education group
Patients in this arm only received an instruction card about the drug administration at the clinic by doctors but no re-education by telephone during treatment
Patients will receive an instruction card about the drug administration at the clinic by doctors.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hp eradication rate
Zeitfenster: 4-6 weeks after the end of drug administration
Eradication rate is the proportion of patients with eradicated-Hp. Hp infection was considered eradicated when negative results were obtained by 13carbon urea breath test at 4-6 weeks after the end of drug administration
4-6 weeks after the end of drug administration

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Symptoms relief rate
Zeitfenster: 4-6 weeks after the end of drug administration
The symptoms were recorded according to Gastrointestinal Symptom Rating Scale.
4-6 weeks after the end of drug administration
Adverse events
Zeitfenster: 4-6 weeks after the end of drug administration
The terms and grade of adverse events will be presented according to the Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE: version 4.0)
4-6 weeks after the end of drug administration

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shuixiang He, MD, PhD, First Affiliated Hospital Xi'an Jiaotong University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. März 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • XAJTU-DG001

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Helicobacter-pylori-Infektion

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