- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03306160
Prognostic Value of Central and BracHial Ambulatory Blood Pressure Monitoring in ERSD Patients Treated With HeMOdialysis (C-HEMO)
28. Oktober 2018 aktualisiert von: Ya-Wei Xu, Shanghai 10th People's Hospital
Prognostic Value of Central and BracHial Ambulatory Blood Pressure Monitoring in ERSD Patients Treated With HeMOdialysis: the C-HEMO Study
This is a prospective cohort study which aims to explore the significance of brachial and central ambulatory blood pressure monitoring in predicting cardiovascular risk in patients with end stage renal disease who are treated with hemodialysis.
Enrolled patients will receive a 48-hour central and brachial ambulatory blood pressure monitoring at its first-time dialysis after enrollment.
And their cardiovascular events and deaths at first and third year will be followed-up.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The protocol of this study was approved by the local ethical review board.
The including criteria: 1) ESRD treated with hemodialysis for more than 3 months prior to study enrollment; 2) agree to participate the study and sign informed written consent; 3) available for long-term follow-up.
The excluding criteria: 1)chronic atrial fibrillation or other cardiac arrhythmia; 2) nonfunctional arteriovenous fistula in the contralateral brachial area of the one used for dialysis; 3) myocardial infarction, angina pectoris and ischemic stroke during the previous month; 4) congestive heart failure class IV based on the New York Heart Association classification; 5) malignancy or any other condition with poor prognosis; 6) antihypertensive treatment during one month prior to enrollment.
After enrollment, every patient will receive a question-based interview to obtain medical history and the following examinations and tests: anthropometric parameters measurement including body height, weight; biochemical tests including vein blood and urine.
At the first-time dialysis after enrollment, patients will receive 48-hour central and brachial ambulatory blood pressure monitoring using a well validated and commercial device Mobil-O-Graph (IEM, Germany).
Brachial blood pressure are measured for each patient before every dialysis for at three month.
Then one-year and three-year cardiovascular events and deaths will be followed-up.
The primary outcome measures are as follows: deaths and cardiovascular events including nonfatal myocardial infarction, unstable angina, stroke, hospitalization for heart failure, or resuscitated cardiac arrest.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
900
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Shanghai
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Shanghai, Shanghai, China, 200072
- Rekrutierung
- Shanghai Tenth People's Hospital, Tongji University School of Medicine
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Kontakt:
- Shikai Yu
- Telefonnummer: +86 18801790211
- E-Mail: YuShikai@yahoo.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
patients with end-stage renal disease treated with hemodialysis.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients with end-stage renal disease treated with hemodialysis for more than 3 months prior to study enrollment;
- agree to participate the study and sign informed written consent;
- available for long-term follow-up.
Exclusion Criteria:
- chronic atrial fibrillation or other cardiac arrhythmia;
- nonfunctional arteriovenous fistula in the contralateral brachial area of the one used for dialysis;
- myocardial infarction, angina pectoris and ischemic stroke during the previous month;
- congestive heart failure class IV based on the New York Heart Association classification;
- malignancy or any other condition with poor prognosis;
- antihypertensive treatment during 1 month prior to enrollment.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cardiovascular events
Zeitfenster: 3 year
|
nonfatal myocardial infarction, unstable angina, stroke, hospitalization for heart failure, or resuscitated cardiac arrest
|
3 year
|
|
cardiovascular deaths
Zeitfenster: 3 year
|
cardiovascular deaths
|
3 year
|
|
all-cause deaths
Zeitfenster: 3 year
|
all-cause deaths
|
3 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Ohno Y, Kanno Y, Takenaka T. Central blood pressure and chronic kidney disease. World J Nephrol. 2016 Jan 6;5(1):90-100. doi: 10.5527/wjn.v5.i1.90.
- Karpetas A, Sarafidis PA, Georgianos PI, Protogerou A, Vakianis P, Koutroumpas G, Raptis V, Stamatiadis DN, Syrganis C, Liakopoulos V, Efstratiadis G, Lasaridis AN. Ambulatory recording of wave reflections and arterial stiffness during intra- and interdialytic periods in patients treated with dialysis. Clin J Am Soc Nephrol. 2015 Apr 7;10(4):630-8. doi: 10.2215/CJN.08180814. Epub 2015 Jan 29.
- Sumida K, Molnar MZ, Potukuchi PK, Thomas F, Lu JL, Yamagata K, Kalantar-Zadeh K, Kovesdy CP. Pre-end-stage renal disease visit-to-visit systolic blood pressure variability and post-end-stage renal disease mortality in incident dialysis patients. J Hypertens. 2017 Sep;35(9):1816-1824. doi: 10.1097/HJH.0000000000001376.
- Covic A, Goldsmith DJ, Panaghiu L, Covic M, Sedor J. Analysis of the effect of hemodialysis on peripheral and central arterial pressure waveforms. Kidney Int. 2000 Jun;57(6):2634-43. doi: 10.1046/j.1523-1755.2000.00124.x.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
10. Oktober 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
9. Oktober 2019
Studienabschluss (Voraussichtlich)
9. Oktober 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. September 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. Oktober 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
10. Oktober 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. Oktober 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Oktober 2018
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- C-HEMO001
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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