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Prevalence of Hyperglycemia and Anaemia in Elective Surgical Patients (EPIC-1)

8. Mai 2018 aktualisiert von: Bruce Biccard, University of Cape Town

Evaluating Perioperative Interventions to Improve Patient Outcomes (EPIC-1) Study

The study is a prospective, observational study of adult, non-cardiac, non-obstetric, elective surgical patients conducted over a period of one week. This large-scale clinical audit aims to assess the incidence rates of anaemia and hyperglycaemia amongst elective surgical patients in the Western Cape. A study such as this is essential in the assessment of the incidence rates of abnormal fasting blood glucose levels and reduce the risk of perioperative complications for patients. Preoperative anaemia is a modifiable risk factor and should be identified early and treated appropriately to improve patient outcomes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Globally, one third of patients presenting for surgery will be anaemic, according to the WHO criteria. Preoperative anaemia is considered an independent risk factor for poorer patient outcomes, with increases in morbidity and mortality as well as prolonged length of hospital stay. However, the importance of this finding in the preoperative period is often overlooked and not corrected prior to surgery. The leading cause of preoperative anaemia is iron deficiency. Iron deficiency anaemia is common in developing countries and results mostly from nutritional deficiency. Poorly controlled Diabetes Mellitus (DM) is known to have an adverse effect on perioperative clinical outcomes, with an extended length of hospital stay and increased morbidity and mortality. Preoperative identification of patients with DM, provides a potential opportunity to reduce the risk of adverse surgical outcomes. Early identification of such patients could facilitate timely intervention and arrangement of appropriate perioperative and long-term follow-up. Studies have demonstrated that an elevated HbA1c (indicative of poor glycaemic control in the months preceding surgery) correlates with increased perioperative risk in known diabetics. On the day of surgery, before induction of anaesthesia, all patients will have a finger prick blood glucose level done by point of care glucometry, if there is no documented fasting blood glucose value in their ward file. In patients of unknown diabetic status, should the preoperative value be >7 mmol/l, blood will be drawn when IV access is established, for HbA1C measurement. In known diabetics, a sample will be taken for HbA1C, regardless of the preoperative fasting blood glucose level, unless there is an HbA1C measurement in the previous 3 months. However, should the patient management have been modified based on the HbA1C result, a repeat HbA1C measurement would be performed

All patients will be assessed as part of the routine preoperative evaluation. Informed consent will be obtained by the anaesthetist from eligible patients who agree to participate in the study. On the day of surgery, prior to induction of anaesthesia the patients will receive a finger prick Hemoglobin (Hb) if they have not had a Hb result documented within the last 3 months. If the results meet the WHO criteria for anemia, a blood specimen will be collected when inserting the IV line. The blood specimen will be sent for Haemoglobin, mean cell volume, ferritin and transferrin saturation (TSAT) testing. All patients diagnosed with anemia will receive a patient information leaflet. They will also be referred to their local clinics or general practitioner for further evaluation and appropriate management.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

343

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Western Cape
      • Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7599
        • Mitchells Plain Hospital
      • Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7599
        • Somerset Hospital
      • Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7599
        • Victoria Hospital
      • Cape Town, Western Cape, Südafrika, 7599
        • Groote Schuur Hospital
      • George, Western Cape, Südafrika, 7599
        • George Hospital
      • Paarl, Western Cape, Südafrika, 7599
        • Paarl Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The study population comprises all adult non-cardiac, non-obstetric patients presenting for elective surgery over a period of one week at following sites: Groote Schuur -, Somerset -, Paarl -, Victoria -, Mitchell's Plain - and George Hospital.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult, non-cardiac, non-obstetric, elective surgical patients

Exclusion Criteria:

  • Obstetric, emergency and cardiac patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Single group study

The study population will include patients presenting for elective surgery, who fulfil the inclusion criteria of all surgical disciplines undergoing elective surgery period during the period of the study.

Inclusion Criteria:

> 18 years of age Non-cardiac patients Non-obstetric patients Patients receiving general, neuraxial, regional or local/topical anaesthesia for elective surgical intervention

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prevalence of diagnosis of diabetes and anaemia
Zeitfenster: Day of surgery
Proportion of patients with diagnosis of diabetes and anaemia
Day of surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
HbA1C level
Zeitfenster: Day of surgery
Assessment of diabetic control
Day of surgery
Transferrin saturation
Zeitfenster: Day of surgery
Diagnosis of iron deficiency anaemia
Day of surgery
Serum ferritin
Zeitfenster: Day of surgery
Diagnosis of iron deficiency anaemia
Day of surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Netjhardt Marcin, MBChB, FCA, University of Cape Town
  • Hauptermittler: Francois Roodt, MBChB, FCA, University of Cape Town

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

16. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Oktober 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Oktober 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Oktober 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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