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The Effects of Anesthetics on Persistent Pain Following Breast Cancer Surgery

30. Januar 2020 aktualisiert von: Samsung Medical Center

Persistent postoperative pain occurs up to 25 to 60 % after mastectomy. This occurs at a higher frequency than the rate of invasive surgery.Therefore, many ways have been tried to study risk factors. A study was conducted to predict postoperative pain for items (preoperative pain, sensitivity, pain prediction). As a result, it was reported that the scope of surgery, pre-operative pain, young age, and depression were associated with persistent pain.

This study try to find out whether persistent pain after mastectomy is affected anesthetic factors appropriate anesthesia depth and opioid using standardized monitoring devices limited to similar surgical ranges.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Persistent postoperative pain occurs up to 25 to 60 % after mastectomy. This occurs at a higher frequency than the rate of invasive surgery.Therefore, many ways have been tried to study risk factors. A study was conducted to predict postoperative pain for items (preoperative pain, sensitivity, pain prediction). As a result, it was reported that the scope of surgery, pre-operative pain, young age, and depression were associated with persistent pain.

There were reports of no association with anesthesia in the area of anesthesia to the high pain control requirement in the postoperative recovery room, 24 hours of high pain medication, use of inhalation agent, and a high dosage of remifentanil. However, an anesthesia-related study was either a retrospective study or anesthetic was injected with more than a clinical dose in order to make the difference following methods.

In this study, bispectral index is used to maintain anesthesia depth. In addition, the commercially available noninvasive pain depth equipment (Surgical Pleth Index) is used to assess the nociception-antinociception balance. Displays the automatically calculated values of SPI=100-(0.3*heartbeat interval + 0.7*photoplethysmographic pulse wave ampule) using a waveform with peripheral oxygen saturation. Through this process, patients want to objectify the amount of anesthetic agent used during surgery. And all patients are inserted the laryngeal mask airway.

This study would try find out whether persistent pain after mastectomy is affected anesthetic factors appropriate anesthesia depth and opioid using standardized monitoring devices limited to similar surgical ranges.

The investigators hypothesize that patients who suffered severe acute postoperative pain, regardless of their anesthesia method, have a higher incidence of persistent post-mastectomy pain.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

89

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Gangnam-gu
      • Seoul, Gangnam-gu, Korea, Republik von, 06351
        • Samsung Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

the 20-70 year old patients who undergoing breast conserving surgery + sentinel lymph node dissection at samsung medical center

Beschreibung

Inclusion Criteria:

-undergoing breast conserving surgery + sentinel lymph node dissection

Exclusion Criteria:

  • cardiac arrythmia
  • allergic history for drugs
  • renal failure (Cr> 1.5 mg/dl)
  • performing axillary lymph node dissection or Total mastectomy
  • difficult airway and failed to place laryngeal mask airway properly

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
mastectomy group
All patients who received the mastectomy (breast conserving surgery and sentinel lymph node dissection)
All patients assessed postoperative pain score in the recovery room and postoperative 2 month

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
persistent pain
Zeitfenster: postoperative 2 months
persistent postoperative pain after mastectomy (Numeric rating pain score (NSR: no pain=1, worst pain=10)
postoperative 2 months
acute postoperative pain
Zeitfenster: postoperative 1 hour
acute postoperative pain in the recovery room measured by Numeric rating pain score (NSR: no pain=1, worst pain=10)
postoperative 1 hour

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
inhalation agent
Zeitfenster: intraoperative
inhalation anesthetics use or total intravenous anesthesia
intraoperative
opioid consumption
Zeitfenster: intraoperative
the amount of opioid
intraoperative
surgical anxiety level
Zeitfenster: 1 day before surgery
(0: not anxiety-100: extremely anxious)
1 day before surgery
anticipate pain
Zeitfenster: 1 day before surgery
(0: no pain-100: a bad as you can imagine)
1 day before surgery
anticipated pain medication need
Zeitfenster: 1 day before surgery
(0: none at all, 1: much less than average, 2: less than average, 3: average, 4: more than average, 5: much more than average)
1 day before surgery
surgery factor
Zeitfenster: intraoperative
the incision size and the number of excision of lymph node
intraoperative
The surgical pleth index
Zeitfenster: intraoperative
the highest surgical pleth index score in time of start anesthesia and ene of anesthesia
intraoperative
The pain score of discharge
Zeitfenster: on the 1 day of discharge
Numeric rating pain score (NSR: no pain=1, worst pain=10)
on the 1 day of discharge
the consumption of postoperative analgesia
Zeitfenster: postoperative 72 hours
the consumption of postoperative analgesia during in-hospital day
postoperative 72 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Dezember 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

5. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Dezember 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Dezember 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Dezember 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Januar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur acute postoperative pain

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