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Radiofrequency Ablation Combined With Recombinant Human Adenovirus Type 5 in the Treatment of Hepatocellular Carcinoma.

15. Oktober 2019 aktualisiert von: fengkai, Southwest Hospital, China

Radiofrequency Ablation Combined With Local Injection of Recombinant Human Adenovirus Type 5 in the Treatment of Hepatocellular Carcinoma:A Multicenter Prospective Randomized Controlled Trial.

The primary reason for recurrence of hepatocellular carcinoma after radiofrequency ablation (RFA) is the micro-metastatic lesion that has not been ablated and inactivated in the transitional area.Some clinical trials have confirmed that H101(recombinant human adenovirus type 5 injection) has selective oncolysis in a variety of solid tumors.However, there are no reports that H101 which is injected during surgery can improve the efficacy of RFA in liver cancer at present.Therefore,We used a multicenter prospective randomized controlled study as the main method to prospectively compare the short-term and long-term efficacy of RFA combined with H101 group and traditional RFA group in the treatment of small liver cancer (single lesion , diameter less than or equal to 3cm,to evaluate the value of RFA combined with H101 injection in reducing the postoperative recurrence rate of small hepatocellular carcinoma, and to provide a reliable evidence-based medical basis for the selection of treatment methods for small hepatocellular carcinoma.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The primary reason for recurrence of hepatocellular carcinoma after radiofrequency ablation (RFA) is the micro-metastatic lesion that has not been ablated and inactivated in the transitional area.Oncolytic virus H101 is a genetically engineered adenovirus that lacks Elb 55ku protein.Some clinical trials have confirmed that H101 has selective oncolysis in a variety of solid tumors.Furthermore,research shows that the directly dissolving tumor activity of H101 enhanced obviously and activate the body's anti-tumor immune to induce the distal antitumor effect under the condition of mild high temperature (40 ℃ and 42 ℃).The transition zone of RFA can provide the appropriate mild high temperature.However, there are no reports that H101 which is injected during surgery can improve the efficacy of RFA in liver cancer at present.Therefore,We used a multicenter prospective randomized controlled study as the main method to prospectively compare the short-term and long-term efficacy of RFA combined with H101 group and traditional RFA group in the treatment of small liver cancer (single lesion , diameter less than or equal to 3cm,to evaluate the value of RFA combined with H101 injection in reducing the postoperative recurrence rate of small hepatocellular carcinoma, and to provide a reliable evidence-based medical basis for the selection of treatment methods for small hepatocellular carcinoma.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

160

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Chongqing, China, 400038
        • Rekrutierung
        • Institute of hepatobiliary surgery,southwest hospital
    • Chongqing
      • Chongqing, Chongqing, China, 400038
        • Rekrutierung
        • Institute of hepatobiliary surgery,southwest hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. The patients understand the content and significance of the study and we obtain a written informed consent from them.
  2. The patients' gender are not limited and are between the ages of 18 and 75.
  3. Liver function of Child-Pugh Class A or B;The retention rate of indocyanine green for 15 minutes is less than or equal to 20%.
  4. The ECOG score is 0.
  5. The diagnosis was a single hepatocellular carcinoma with a diameter of no more than 3cm.
  6. There were no other related diseases affecting RFA treatment.

Exclusion Criteria:

  1. There are tumor emboli in the large vessels of the liver;distant metastasis of HCC.
  2. The patient has or has had a history of refractory ascites,hepatic encephalopathy, or esophageal varices hemorrhage.
  3. The patient was complicated with other malignant tumors.
  4. The patient has severe cardiac, renal and other organ dysfunction.
  5. In addition to viral hepatitis, there are other active infectious diseases.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: RFA combined with H101 group
The experimental group was RFA combined H101.H101 has oncolysis in HCC after RFA and reduce tumor recurrence.
Intraoperative injection of H101 can improve the efficacy of RFA in hepatocellular carcinoma.
Andere Namen:
  • Recombinant Human Adenovirus Type 5 Injection(H101).
Treat the samll HCC with the RFA.
Andere Namen:
  • Radiofrequency ablation(RFA).
Sonstiges: Conventional RFA group
The standard control group was the conventional RFA.Using RFA for the treatment of small HCC.The efficacy was compared with that of the experimental group combined with H101.
Treat the samll HCC with the RFA.
Andere Namen:
  • Radiofrequency ablation(RFA).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Tumor-free survival
Zeitfenster: two-years tumor-free survival.
Postoperative tumor-free survival is an evaluation of tumor recurrence and metastasis.It's also an evaluation of the efficacy of the experimental group
two-years tumor-free survival.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival
Zeitfenster: two-years overall survival.
The percentage of patients who receive certain treatments and are still alive after years of follow-up.
two-years overall survival.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Dezember 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Dezember 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. Dezember 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Oktober 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Oktober 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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