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Study of the Quality of Life of Patients Treated by Heavy Surgery as Part of an Enhanced Recovery at Beau Soleil Clinic- QUALICHIR (QUALICHIR)

8. Februar 2021 aktualisiert von: Clinique Beau Soleil

Heavy and oncological surgery is undergoing a major evolution. Some surgical dogmas are falling and care is better rationalized. The interactions between the patient and the caregivers on the other hand, and from the caregiver to the caregiver are favored. Thus was born, about 10 years ago, the principle of enhanced recovery after surgery (ERAS).

But recovery has improved in the patient in the best possible shape in the operating room, and, during the gesture, minimize the negative effects of surgery and anesthesia. Finally, postoperatively, to re-empower the patient as quickly as possible.

The interest of this study is the benefit of the quality of life of the patient being treated for cystectomy as part of an enhanced recovery program. This is to argue the diffusion of this program and the care teams for its realization.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

19

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Montpellier, Frankreich, 34070
        • Lacombe Sandy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients with an indication of cystectomy validated by the surgical team and if there is an oncological indication by the multidisciplinary meeting of onco-urology, and having accepted the principle of ERAS

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with an indication of cystectomy validated by the surgical team and if there is an oncological indication by the multidisciplinary meeting of onco-urology.
  • Patient affiliated to a social security scheme
  • Patient classified ASA from 1 to 3
  • Patient informed and having accepted the principle of enhanced recovery after surgery

Exclusion Criteria:

  • Patients classified ASA ≥4
  • Patients with severe or poorly balanced associated conditions (diabetes, long-term corticosteroid therapy, severe undernutrition, cirrhosis, immunosuppression, cardiac disease), contraindications to enhanced recovery after surgery (ERAS) may be temporary if they are corrected.
  • Patients who can not comply with the ERAS protocol because they do not understand the language or cognitive disorder.
  • Vulnerable people (Article L 1121-6 of the CSP)
  • Majors subject to legal protection or unable to express their consent (Article 1121-8 of the CSP)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Estimation of the percentage of patients who will have a "good or very good" quality of life, when they were included in an enhanced recovery program in urology following a cystectomy
Zeitfenster: 6 months

An overall quality of life questionnaire adapted to each pathology, on a five-level Likert scale, will make it possible to estimate the percentage of patients whose quality of life will be "good or very good".

The quality of life will be estimated globally through repeated measurements at each visit. It will be considered that if more than 80% of the answers are "good or very good", the quality of life variable will be "good or very good".

6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. März 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. September 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Januar 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Juli 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juli 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. Juli 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Februar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2018-A01140-55

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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