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Telemedicine Enabling Patients in Self-care Behaviors

21. September 2021 aktualisiert von: Kathleen Fasing, University of Michigan
The purpose of the study is to see if monthly telemedicine computer visits (visits using the computer) improve the time it takes to identify and treat an arrhythmia. The second purpose is to see if monthly telemedicine computer visits improves the participant's understanding of the arrhythmia and improves how the participant feels with daily activities.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Study will utilize the Telemedicine group and the Standard Visit group (30 patients each group) to determine

Endpoints:

  1. Time of recognition, time of diagnosis and time of intervention for arrhythmia. These times will be noted for each patient in each group and look for any difference in these times based upon gaining information from telemedicine visits versus 6 month follow up visit.
  2. Three surveys of patient Self efficacy of medications, activity, and arrhythmia knowledge utilizing three surveys in each group. Surveys will be answered at the start of the study and end of the study by every patient within each group.

Surveys:

MUSE- Medication Understanding and Self Efficacy Tool Shortened FSES- Functioning self efficacy scale ASTA- Arrhythmia specific symptoms and health related quality of life in connection with heart rhythm disturbance

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109
        • University of Michigan

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Read and speak English
  • 18 years of age or older
  • Have a cardiac arrhythmia diagnosis
  • Are willing to participate in the study and answer a pre and post survey.

Exclusion Criteria:

  • Any difficulty in understanding the study
  • Does not have internet or a cell phone data plan
  • Any life threatening arrhythmias
  • Objection to working with nurse practitioners and physician assistants

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Standard of care group
Discuss new arrhythmias, review symptoms, discuss methods to help symptoms, questions and answers, monitor devices every 3 months
Visits every 6 months is standard of care.
Andere Namen:
  • Telemedizin
Experimental: Telemedicine group
Discuss new arrhythmias, review symptoms, discuss methods to help symptoms, questions and answers, monitor devices every 3 months
Conduct monthly telemedicine 'skype' visit
Review details of medication indication and use, activity recommendations and changes, and knowledge of arrhythmia changes and activities which are helpful with arrhythmia changes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Time of recognition of an arrhythmia
Zeitfenster: Up to 6 months
Patient recognition of a probable arrhythmia
Up to 6 months
Time of diagnosis of arrhythmia
Zeitfenster: Up to 6 months
Time of diagnosis of arrhythmia by medical staff- at what point is the diagnosis present.
Up to 6 months
Time to treatment initiation of arrhythmia
Zeitfenster: Up to 6 months
The time- what point in time is the treatment plan innitiated
Up to 6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in self efficacy in medication use score as measured by the Medication Self Efficacy Tool (MUSE) survey
Zeitfenster: Baseline, 6 months
MUSE is 7 items which are evaluated to identify if the patient has a good overall understanding and perception of their medicine.
Baseline, 6 months
Change in functioning self efficacy score as measured by the 13 Item Shortened Function Self-efficacy Scale (FSES)
Zeitfenster: Baseline, 6 months
The FSES is 13 questions with responses scored from 1 to 5 with a maximum score of 65. Higher scores indicates higher level of functioning.
Baseline, 6 months
Change in self-efficacy of arrhythmia management score as measured by the Arrhythmia-Specific questionnaire in Tachycardia and Arrhythmias (ASTA) survey
Zeitfenster: Baseline, 6 months

The ASTA questionnaire is divided into three separate parts.

  • Part 1 is descriptive data that evaluates the patient's latest episode of arrhythmia and his/her pharmaceutical treatment.
  • Part 2 has 9 items and a four point's response scale with response alternatives from 0 to 3: "No (0), Yes, to a certain extent (1), Yes, quite a lot (2) or Yes, a lot (3) ". A summarized score is calculated for the items, a higher score implies higher symptom burden due to the heart rhythm disturbance. Scoring for the ASTA symptom burden scale ranges from 0 (least burdensome) to highest 27 (most burdensome).
  • Part 3 scale has 13 items and describes the arrhythmia's influence on daily life with a seven items physical subscale (items 1-5, 10 and 12) and a six items mental subscale (items 6-9, 11 and 13). The response alternatives from 0 to 3: "No (0), Yes, to a certain extent (1), Yes, quite a lot (2),
Baseline, 6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kathleen Fasing, University of Michigan
  • Studienstuhl: Hakan Oral, MD, University of Michigan

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

26. Februar 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. August 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. September 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Februar 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. März 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. März 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • HUM00156966

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Standard of care group

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