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Cervical Erector Spinae Block for Shoulder Surgery

20. Mai 2020 aktualisiert von: Alper Kilicaslan, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi

Evaluating the Effectiveness of Cervical Erector Spinae Block for Shoulder Surgery

Arthroscopic shoulder surgery is often associated with moderate to severe postoperative pain that may interfere with patients' early mobilization, recovery and quality of life.

In addition, by using an effective analgesic technique, a patient may experience less nausea, vomiting and drowsiness after surgery that are associated with the use of opioids to manage postoperative pain. Erector spinae plane block (ESPB) has been used in many different indications for acute pain treatment at different thoracic and lumbar levels. Recently, staining the roots of the brachial plexus has been reported in a cadaveric study of the cervical ESPB (1).

However, there are only few case reports related to efficiency and safety of this newly defined cervical ESPB technique (2) .

The primary objective of this randomized controlled is investigate the post-operative analgesic effectiveness of ultrasound guided single-shot cervical ESPB for patients undergoing arthroscopic shoulder surgery in comparison to those receiving conventional parentheral opioid analgesia alone.

Secondary objective is testing the safety of this newly defined block in terms of incidence of complications.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

60 patients will be enrolled to in this study between June 2020 - October 2020. All patient will be randomly selected who will be operated for shoulder surgery. Age, weight, ASA score, body mass index, additional dissease status will be recorded. The patients will be divided in two groups. One group will have cervical ESPB before the operation and the second group will be treated with multimodal analgesia techniques and both groups will receive patient controlled analgesia.

Both groups will receive identical anaethesia protocols. Perioperative analgesia protocols will provide acetaminophen 1 gr and the same dose will be repeated in every 6 hours regardless of the pain scores. In postoperative period, the pain scores of the patients will be recorded according to the numeric rating scale (NRS) in every three hours. If pain score raises over 3/10 on NRS the patient will receive tramadol 100mg as rescue analgesia. In case of persisting pain first, meperidine 50 mg will be applied and other multimodal analgesic drugs will be added to protocol. At the end of the study 24 hours total opioid usage of patients, pain scores and side effects will statistically be analyzed.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Konya, Truthahn
        • Necmettin Erbakan University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 -65 years of agge
  • ASA I-II
  • Undergoing elective shoulder surgery

Exclusion Criteria:

  • infection of the skin at the site of needle puncture area
  • patients with known allergies to any of the study drugs
  • coagulopathy
  • recent use of analgesic drugs
  • obesity (body mass index >35 kg/m2)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Block group
Cervical Erector Spinae Plane Block administered group
Cervical erector spinae plane block will be administered before the surgery
24 hour morphine consumption will be recorded
Schein-Komparator: Control group
24 hour morphine consumption will be recorded

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Morphine consumption
Zeitfenster: 24 hour postoperatively
All patients will be provided with IV morphine PCA and morphine consumption after 24 hour postoperatively will be recorded.
24 hour postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Numering Rating Scale scores for pain
Zeitfenster: 24 hour
Numeric Rating Scale (NRS) for pain will be used. The Numeric Rating Scale (NRS-11) is an 11- point scale for patient self-reporting of pain. It is for adults and children 10 years old or older. 0 means no pain and 10 means most imaginable pain
24 hour
Postoperative nausea and vomiting
Zeitfenster: 24 hour
Incidence of postoperative nausea and vomiting will be recorded
24 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Alper Kilicaslan, MD, Assoc.Prof, Necmettin Erbakan University Meram Medical Faculty
  • Hauptermittler: İlker İnce, MD, Assoc.Prof, Ataturk University Medical Faculty

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

15. Juni 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. September 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

15. Oktober 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Mai 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. Mai 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Mai 2020

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Postoperative Schmerzen

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