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Construction and Validation of an In-hospital Mortality Risk Prediction Model for Acute Ischemic Stroke Patients

1. April 2022 aktualisiert von: Shenzhen Second People's Hospital

Firstly, the application effect of the existing predictive models, SOAR and GWTG-Stroke, was verified in Guangdong acute ischemic Stroke population, and the clinical application effect of the existing predictive models was verified.

Secondly, the predictive value of clinical indicators was analyzed, SOAR and GWTG-Stroke scores were optimized, and an improved prediction Model (New Model) was constructed.

The third is to apply the New Model to clinical practice, collect clinical data and evaluate the prediction effect of the Model, and evaluate the prediction efficiency of the improved prediction Model.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

This research is mainly divided into two parts. The first part is to verify and optimize the existing prediction model. Through continuous collection of clinical data of acute ischemic Stroke patients hospitalized in Shenzhen Second People's Hospital from January 2017 to December 2021, including baseline indicators and end point events, based on the existing prediction model (SOAR, GWTG-Stroke), The predictive probability was calculated and compared with the actual mortality during hospitalization. The ROC curve, calibration curve and decision curve were used to evaluate the model's differentiation, calibration and clinical application value.

Using retrospective data, multivariate logistic regression was used to analyze the predictive value of baseline clinical indicators, screen risk factors, and optimize the prediction model of SOAR and GWTG-Stroke.

Extreme Gradient Boosting (XGBOOST) was used to select variables, and logistic regression model was used based on Akaike Information Criterion.

AIC) was used to construct an improved mortality risk prediction Model (New Model). Decision curves were used to compare the models. Combined with the clinical significance of the indicators, the construction of the prediction Model was improved.

The model was validated internally by resampling with computer simulation. The second part is to evaluate the clinical application effect of the improved prediction Model. The clinical data of acute ischemic stroke patients hospitalized in Shenzhen Second People's Hospital and Shenzhen Longhua District People's Hospital from January 2022 to December 2023 are collected continuously. The New Model is applied in the clinic, and the New Model is validated in the external time and space.

Evaluate prediction effectiveness and extrapolation.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

234

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Clinical data of acute ischemic stroke patients hospitalized in Shenzhen Second People's Hospital and Shenzhen Longhua District People's Hospital

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. ≥18 years old;
  2. It meets the diagnostic criteria of China Guidelines for the Diagnosis and Treatment of Acute Ischemic Stroke 2018, and bleeding is confirmed by head MRI or excluded by CT after admission;
  3. Admission within 72 hours of onset. -

Exclusion Criteria:

  1. Non-vascular causes and transient ischemic attack;
  2. with severe hepatic and renal dysfunction;
  3. Central nervous system infection, recent history of severe trauma, and malignant tumors affecting survival time;
  4. Incomplete main clinical data. -

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
In-hospital mortality
Zeitfenster: 7-day in-hospital mortality rates
Deaths during hospitalization in patients with acute ischemic stroke
7-day in-hospital mortality rates

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juli 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Juli 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Juli 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. Juli 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. April 2022

Zuletzt verifiziert

1. April 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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