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The Gut Microbiome and Immune Checkpoint Inhibitor Therapy in Solid Tumors (PARADIGM)

25. April 2022 aktualisiert von: VastBiome
The microbiome has the potential to serve as a robust biomarker of clinical response to immunotherapy. Additionally, microbial manipulation, through diet, exercise, prebiotics, probiotics, or microbially-derived metabolites, may prove to be beneficial in promoting anti-tumor immune responses. However, large prospective studies in humans with longitudinal sample collection and standardized methods are needed to understand how microbiota and their byproducts affect cancer therapies, particularly among patients undergoing identical therapy but experiencing different outcomes. The proposed observational study builds upon these hypotheses by proposing a large cohort design to further assess the associations between the gut microbiota (composition and function), host immune system, and ICI treatment efficacy across multiple cancer types.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

800

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Kentucky
      • Elizabethtown, Kentucky, Vereinigte Staaten, 42701
        • Rekrutierung
        • Baptist Health Clinical Research
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The investigator propose to enroll 800 cancer patients (NSCLC, MM, RCC, and TNBC; any stage) who are about to begin standard of care ICI therapy into a multi-site prospective observational study of the gut microbiome.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Men or women ≥18 years of age
  2. Screened negative for COVID-19 symptoms at time of consent, as per institutional policy and as applicable for the duration of the COVID-19 pandemic
  3. Diagnosed with stages I-IV primary NSCLC, MM, TNBC or RCC
  4. Plan to be treated at a partner cancer site with a checkpoint inhibitor (anti-PD-1, anti-PD-L1, or anti-CTLA-4) as a single agent or in combination with another checkpoint inhibitor or other treatment agent or modality (e.g., targeted therapy, chemotherapy, surgery, radiation, etc.) in accordance with FDA-labeled use of the agent
  5. Able to provide informed consent and answer study questionnaires in either English or Spanish
  6. Able to provide stool specimens for research purposes

Exclusion Criteria:

  1. Mental incapacity
  2. Incarcerated individuals
  3. Pregnancy (by self-report of pregnancy status)
  4. Experiencing active brain metastasis/metastases
  5. Treatment with checkpoint inhibitor in off-label capacity or through a clinical/interventional trial
  6. Active participation in an immuno-oncology clinical/interventional trial or pharma-sponsored observational study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in microbiome composition from baseline to after Cycle 2 of checkpoint therapy (6-8 weeks) by analyzing longitudinally-collected stool specimens of 800 patients with primary NSCLC, MM, RCC, and TNBC
Zeitfenster: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 of checkpoint blockade immunotherapy (at approximately 6-8 weeks) ]
Microbiome evaluation with whole metagenome shotgun sequencing to assess changes in the relative abundance of microbial taxa (measured as percentage abundance per microbial species and changes in percentage abundance between baseline and cycle 2 timepoints) in patients who are receiving checkpoint blockade immunotherapy as the standard of care
prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 of checkpoint blockade immunotherapy (at approximately 6-8 weeks) ]

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Microbiome samples correlation
Zeitfenster: Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)
Definition of a correlation between the gut microbiome and circulating cytokines (specifically IL-2, IL-10, TNF-alpha, IFN-gamma, and G-CSF) and therapeutic response (defined using RECIST criteria).
Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)
Microbiome correlation to blood biomarkers
Zeitfenster: Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)
Definition of a correlation between the gut microbiome (measured as percent abundance of microbial taxa derived from whole-metagenome shotgun sequencing) and plasma metabolites (measured in m/z and peak intensities and--where possible--compound abundances in ng/mL) and circulating cytokines (measured in pg/mL per cytokine) in patients receiving checkpoint blockade immunotherapy.
Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)
Blood samples correlation
Zeitfenster: Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)
Definition of a correlation between plasma metabolites (measured in m/z and peak intensities and--where possible--compound abundances in ng/mL) and circulating cytokines (measured in pg/mL per cytokine) and therapeutic response (defined using RECIST criteria).
Time Frame: prior to initiation of checkpoint therapy (i.e. "Baseline") and at the end of Cycle 2 (at approximately 6-8 weeks)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

22. November 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

14. September 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

14. September 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. September 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. September 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. April 2022

Zuletzt verifiziert

1. April 2022

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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