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EGG Test as a Predictor for an Individual Response to Treatment by Various Bariatric Procedures

7. Februar 2023 aktualisiert von: Rakesh Kalapala, Asian Institute of Gastroenterology, India

Gastric Myoelectric Activity With Water Load Satiety Test as a Predictor of Individual Successful Response to Treatment by Various Bariatric Procedures.

Total body weight loss (TBWL) after bariatric endoscopy (BE) is variable. Gastric emptying may be normal, rapid or delayed in patients with obesity and be a factor in variable BE outcomes. Gastric myoelectrical activity (GMA) reflects gastric pacemaker activity which controls gastric contractions. The non-invasive electrogastrogram(EGG) uses standard electrodes positioned on the abdominal surface to record GMA. The investigators postulate that GMA patterns recorded with EGG will reflect subgroups in regards to stomach electrical physiology in obesity and that these subgroups will be useful in selecting patients for various BE procedures to maximize success of the procedures.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Electrogastrography is a non-invasive method of recording GMA that is used to diagnose gastric dysrythmias in patients with intractable chronic nausea and vomiting, gastroparesis and gastroesophageal reflux.

Bariatric Techniques: 3 categories 1)restrictive,2) mal absorptive 3)mixed Bariatric endoscopy techniques have emerged as safe and effective treatment that include restrictive endoscopic techniques: Intragastric balloons or endoscopic sleeve gastroplasty(ESG),primary surgery obesity endoluminal (POSE) or Endo-sleeve (GESP or POSE 2.0) procedures; malabsorptive techniques :endoluminal bypass (endobarrier),duodenal mucosa resurfacing; extraction methods (Aspire); electrical stimulation : gastric pacemaker, vagal blockage and other procedures.

Weight loss and long-term maintenance may be conditioned by changes in GMA, as well as by anatomical modifications induced by the bariatric procedure.

Since anatomical modifications of the stomach by the BE procedures are related to weight loss, The purpose is to determine whether different procedures to reduce gastric capacity will result in substantial changes in GMA and in the water load volume ingested. No studies that have studied obese population before and after such BE procedures are available.

Therefore, whether obese patients have the GMA that is similar to those with functional dyspepsia and normal weight . Also, the usefulness of electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.

Demonstrate the usefulness of EGG meizuring the GMA by identifying subtypes with the Water Load Satiety Test (WLST) in obese adults to predict individual successful responses to BE treatments: Intragastric Balloon (IGB) placement and Apollo Endoscopic Sleeve Gastroplasty (ESG) method

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

250

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Telangana
      • Hyderabad, Telangana, Indien, 500032
        • Rekrutierung
        • AIG Hospitals

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Men and women, aged between 18-65 yrs
  • IMC basal ≥ 30 kg/m2
  • Patient undergoing bariatric intervention willing to participate in the study
  • Informed consent (oral and written) for the tests to be carried out.

Exclusion Criteria:

  • Presence of severe cardiac, renal, hepatic, or neurological disease
  • Long term use of medication that alter gastric motility (> 4 weeks)
  • Significant alcohol or opioids or narcotics or tobacco
  • Active malignancy 5.Pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Group A
Group of 50 patients who undergo BIG placement
Electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.
Sonstiges: Group B
Group of 50 patients who undergo endoscopic sleeve gastroplasty
Electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.
Sonstiges: Group C
Group of 50 patients who undergo Surgical sleeve gastrectomy
Electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.
Sonstiges: Group D
Group of 50 patients who undergo RYGB
Electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.
Sonstiges: Group E
Group of 50 healthy subjects
Electrogastrography as a new tool to customize choice of Bariatric therapies by determining success or failure based on GMA and WLST results has not been studied. GMA measures the normal or depleted gastric ICCs and the WLST measures gastric capacity, objective measures that may be important to predict success of Bariatric procedures and thus to help with patient selection to maximize efficacy and minimize side effects.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Changes in EGG parameters like WLST (water load satiety test) GMA Gastric myoelectric activity),Predominant frequency of stomach.
Zeitfenster: 1st or 3rd month of baritaric surgery
Pre-intervention EGG parameters and/or changes in EGG parameters (one/three months) after bariatric intervention can predict clinical success at the end the of follow up
1st or 3rd month of baritaric surgery
Changes in EGG parameters like WLST (water load satiety test) GMA Gastric myoelectric activity),Predominant frequency of stomach at end of the follow up.
Zeitfenster: 18-24 month
Pre-intervention EGG parameters and/or changes in EGG parameters (one/three months) after bariatric intervention can predict clinical success at the end the of follow up
18-24 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
EGG as a diagnostic tool to measure WLST (water load satiety test) GMA Gastric myoelectric activity),Predominant frequency of stomach.
Zeitfenster: 12-18 Monate
EGG ist ein praktikables diagnostisches Instrument in der adipösen Bevölkerung mit reproduzierbaren und vorhersagbaren Ergebnissen
12-18 Monate

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Rakesh Kalpala, MBBS,MD,DM, Senior consultant

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. November 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Februar 2023

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Februar 2023

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Februar 2023

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Februar 2023

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2023

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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