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[64Cu]FBP8 PET for Early Detection of Intracardiac Thrombus in Amyloid Cardiomyopathy

24. April 2026 aktualisiert von: Sharmila Dorbala, Brigham and Women's Hospital

The primary goal of this pilot study is to determine whether [64Cu]FBP8, a novel fibrin-binding positron emission tomography (PET) probe, can identify intracardiac thrombi when paired with simultaneous hybrid cardiac PET/MRI in twenty (20) individuals with transthyretin or light chain cardiac amyloidosis and atrial fibrillation (AF) or atrial flutter (AF).

The primary hypothesis of this study is that [64Cu]FBP8 PET/MRI can identify intracardiac thrombi in >90% of subjects with confirmed intracardiac thrombi based on transesophageal echocardiogram (TEE). In secondary analyses, the investigators will seek to determine associations between intracardiac thrombi and left atrial function and left ventricular amyloid burden.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

[64Cu]FBP8 is a novel copper-64 labeled molecular imaging probe that selectively binds to fibrin, the main constituent of human thrombi. In animal models, [64Cu]FBP8 has been shown to effectively detect pulmonary emboli, deep venous thromboses, and intracardiac thrombi. In a first-in-human study, [64Cu]FBP8 paired with simultaneous cardiac positron emission tomography (PET) and magnetic resonance imaging (MRI) accurately detected intracardiac thrombi (specifically, left atrial appendage [LAA] thrombi) in patients with atrial fibrillation (AF) with an accuracy of >90% using transesophageal echocardiogram (TEE) as the reference standard. The investigators propose to study the value of [64Cu]FBP8 PET/MRI to detect intracardiac thrombi in patients with cardiac amyloidosis.

This pilot study is designed to assess the value of [64Cu]FBP8 PET/MRI to detect intracardiac thrombi in twenty (20) patients with cardiac amyloidosis and atrial fibrillation (AF) or atrial flutter (AFL) compared to TEE. The primary hypothesis is that [64Cu]FBP8 PET/MRI can identify intracardiac thrombi in >90% of subjects with confirmed intracardiac thrombi based on TEE. In secondary analyses, the investigators will seek to determine associations between intracardiac thrombi and left atrial function and left ventricular amyloid burden.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

20

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Rekrutierung
        • Brigham and Women's Hospital
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Sharmila Dorbala, MD, MPH
        • Unterermittler:
          • Vicente Morales Oyarvide, MD, MPH
        • Unterermittler:
          • Ciprian Catana, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Have the ability to give written informed consent;
  • History of amyloid cardiomyopathy (ATTR-CM or AL-CM);
  • History of AF or AFL;
  • Retrospective enrollment: TEE to evaluate LAA within the previous 14 days, provided the anticoagulation regimen the patient is on is not changed after the TEE. If a patient has a negative TEE and continues the same stable anticoagulation regimen, then it is unlikely that a new thrombus will develop in the LAA within the next 14 days. Likewise, if a patient not taking any anticoagulation has a thrombus in the LAA, then it is unlikely that this thrombus will resolve spontaneously in the next 14 days if the patient remains off anticoagulation. If the TEE leads to a change being made in the anticoagulation regimen (started/stopped/dose modified), then a time window of 72 hours from the TEE to PET/MR imaging will be used. This scheme will ensure that the TEE can serve as an accurate gold standard;
  • Prospective: TEE to evaluate LAA thrombus scheduled in upcoming 14 days;

Exclusion Criteria:

  • Electrical implants such as cardiac pacemaker/defibrillator, perfusion pump, direct brain stimulator;
  • Pregnancy or breastfeeding (a negative quantitative serum or urine hCG pregnancy test is required for females having child-bearing potential before the subject can participate);
  • Claustrophobia;
  • Subjects will be excluded if research-related radiation exposure exceeds current Radiology Department guidelines (i.e. 50 mSv in the prior 12 months);
  • Unable to lie comfortably on a bed inside the PET/MR scanner;
  • Subjects under direct or indirect (i.e., same department as PIs) supervision of the principal investigator;
  • Body weight over the weight limit for the moving table (> 300 lbs for the MR table);
  • Metallic or electric implants contraindicated for PET/MR scanning;
  • Stroke, myocardial infarction, cardiac or major surgery within the last 3 months;
  • History of LAA ligation/exclusion or presence of a LAA occlusion device;
  • History of syncope within the last 6 weeks;
  • Heart rate persistently >120 bpm or persistently <50 bpm;
  • Daytime pauses >3 seconds;
  • Lack of a prior transthoracic echocardiogram within the previous 6 months;
  • Does not have the ability to give written informed consent;
  • Determined by the investigator(s) to be clinically unsuitable for the study (e.g., based on screening visit and/or during study procedures);

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: [64Cu]FBP8 PET/MR Cardiac Amyloid and Atrial Fibrillation/Atrial Flutter Subjects
Individuals with documented cardiac amyloidosis and atrial fibrillation/atrial flutter will undergo [64Cu]FBP8 PET/MR.
Simultaneous cardiac PET/MR images will be obtained following injection of [64Cu]FBP8.
Andere Namen:
  • Keine anderen Namen

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intracardiac Thrombus
Zeitfenster: 1 day
Presence or absence of intracardiac thrombus based on [64Cu]FBP8 PET/MR imaging, as determined by standardized uptake values (SUV), and transesophageal echocardiogram
1 day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. März 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. März 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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