- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07575412
SHR2554/AZA + Overlapped Modified BUCY for High-risk/Relapsed Leukemia/MDS
A Prospective, Multicenter, Open-label, Randomized Controlled Trial of SHR2554 Plus Azacitidine in Overlapped Sequential Combination With Modified BUCY Conditioning Regimen in Patients With High-risk or Relapsed/Refractory Acute Leukemia and Myelodysplastic Neoplasms Secondary IDs
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: LIMIN LIU, MD
- Telefonnummer: +86-512-6778183
- E-Mail: Liminliu1006@163.com
Studienorte
-
-
Jiangsu
-
Suzhou, Jiangsu, China, 215006
- The First Affiliated Hospital of Soochow University
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 15-60 years, of either sex.
Diagnosis of AML or ALL according to the WHO 2022 criteria, with an indication for allogeneic hematopoietic stem cell transplantation:
AML with high-risk genetics at diagnosis (risk stratification per ELN 2022) or relapsed/refractory AML (meeting any of the following: refractory-failure to achieve complete remission (CR) after two cycles of induction chemotherapy; relapse-reappearance of blasts in peripheral blood or bone marrow (≥5%) after first CR, or extramedullary relapse (EMR)).
High-risk B-ALL at diagnosis (risk stratification per ELN 2022) or pre-transplant MRD-positive B-ALL.
Confirmed T-ALL. History of central nervous system leukemia (CNSL) or pathologically confirmed extramedullary disease (EMD) during AML or ALL.
Myelodysplastic neoplasms (MDS): IPSS score intermediate-2 or high; IPSS-R score high or very high; IPSS-M score high or very high.
- Availability of an appropriate HLA-matched donor.4: ECOG performance status 0-2.5: Adequate major organ function, defined as: Left ventricular ejection fraction ≥50%. Pulmonary function: DLCO ≥50% of predicted value. Liver function: ALT/AST ≤3×ULN, total bilirubin ≤2×ULN. Renal function: estimated creatinine clearance (CrCl) ≥60 mL/min.6: Ability to understand the study and voluntary signed informed consent.
Exclusion Criteria:
1: Acute promyelocytic leukemia (APL);2: Active central nervous system leukemia;3: Prior allogeneic hematopoietic stem cell transplantation;4: Prior treatment with any EZH2 inhibitor;5: Uncontrolled active infection as assessed by the investigator;6: Myocardial infarction or unstable angina within the previous 6 months;7: Known hypersensitivity to SHR2554, azacitidine, or any excipient of the mBuCy regimen;8: Pregnant or breastfeeding women;9: Any other medical condition that, in the investigator's judgment, would preclude study enrollment.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Experimental: SHR2554/AZA + Overlapped mBUCY
|
SHR2554 350 mg BID and azacitidine 75 mg/m² daily on days -9 to -3, overlapping with mBUCY conditioning:semustine 250 mg/m² on day -8; cytarabine 2 g/m² q12h on day -7; busulfan 0.8 mg/kg q6h on days -6,-5, -4 (total 3.2 mg/kg/day); cyclophosphamide 1.8 g/ m²/day on days -3 and -2.
|
|
Aktiver Komparator: Active Comparator: mBUCY conditioning Regimen Group
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semustine 250 mg/m² on day -8; cytarabine 2 g/m² q12h on day -7; busulfan 0.8 mg/kg q6h on days -6,-5, -4 (total 3.2 mg/kg/day); cyclophosphamide 1.8 g/ m²/day on days -3 and -2
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Event-Free Survival (EFS)
Zeitfenster: 1 years
|
It is measured from the time of entry into this trial to the date of first event (relapse, death from any cause, or grade III-IV acute GVHD); patients not known to have experienced any event at last follow-up are censored on the date they were last known to be event-free.
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1 years
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: 2 Jahre
|
Sie wird ab dem Datum des Eintritts in diese Studie bis zum Datum des Todes aus jedweder Ursache gemessen; Patienten, deren Tod bei der letzten Nachuntersuchung nicht bekannt war, werden an dem Datum zensiert, an dem bekannt wurde, dass sie zuletzt am Leben waren.
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2 Jahre
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Kumulative Inzidenz von Rückfall (Cir)
Zeitfenster: 2 Jahre
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Es wird das Datum aus der vollständigen Remission nach der Transplantation bis zum hämatologischen Rückfall gemessen oder molekularer Rückfall erfasst.
Patienten, die bei der letzten Follow-up keinen Rückfall hatten, wurden als zensierte Daten angesehen, und der Tod des Nicht-Relapse-Todes wurde als konkurrierendes Risikoereignis angesehen.
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2 Jahre
|
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Zeitraum für hämatopoetische Wiederaufbau
Zeitfenster: 24 Wochen
|
Granulogenetische hämatopoetische Rekonstitution: Die Absolutneutrophilenzahl im peripheren Blut muss für 3 aufeinanderfolgende Tage 0,5 × 10^9 Zellen/L erreichen oder überschreiten.
Megakaryotische hämatopoetische Rekonstitution: Die Thrombozytenzahl muss mehr als 20 × 10^9/l betragen und stützt sich 7 aufeinanderfolgende Tage nicht auf Thrombozytenransfusion.
|
24 Wochen
|
|
graft-versus-host disease (GvHD)
Zeitfenster: 2 years
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incidence and severity of acute (aGvHD) and chronic graft-versus-host disease (cGvHD) (aGvHD refer to Glucksberg Criteria and cGvHD refer to the National Institutes of Health Consensus)
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2 years
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transplant related mortality (TRM)
Zeitfenster: 2 years
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cumulative incidence of transplant related mortality
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2 years
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Regimen related toxicity
Zeitfenster: 2 years
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Number of participants with regimen related toxicity as assessed by CTCAE v5.0
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2 years
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veno-occlusive disease (VOD)
Zeitfenster: 2 years
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incidence of veno-occlusive disease (VOD) events (refer to modified Seattle Criteria of VOD)
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2 years
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event-free survival (EFS)
Zeitfenster: 2 years
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It is measured from the time of entry into this trial to the date of first event (relapse, death from any cause, or grade III-IV acute GVHD); patients not known to have experienced any event at last follow-up are censored on the date they were last known to be event-free.
|
2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Hämatologische Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Leukämie, Myeloid
- Leukämie, lymphatisch
- Leukämie
- Hämische und lymphatische Krankheiten
- Leukämie, myeloisch, akut
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
Andere Studien-ID-Nummern
- 20260415030709179
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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