- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07576998
PHIL™ Middle Meningeal Artery Embolization for First-Line Treatment of Chronic Subdural Hematoma IDE Trial (PHILFIRST)
4. Mai 2026 aktualisiert von: Microvention-Terumo, Inc.
PHIL™ (Precipitating Hydrophobic Injectable Liquid) Middle Meningeal Artery Embolization (MMAE) for First-Line Treatment of Chronic Subdural Hematoma (cSDH) IDE Trial (PHILFIRST)
This is a prospective, randomized, controlled, open-label, blinded endpoint (PROBE) clinical investigation in which patients with non-emergent chronic subdural hematoma (cSDH) requiring treatment will be randomized (1:1) to either initial surgical evacuation (Control Arm) or initial MMAE with PHIL™ (investigational arm).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
475
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Amy Bowles
- Telefonnummer: 714-482-8074
- E-Mail: amy.bowles@microvention.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Jennifer Tran
- Telefonnummer: 949-678-1949
- E-Mail: jennifer.tran@terumo.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 22 years or older
- Diagnosis of chronic subdural hematoma
- Subject, or their legally authorized representative provides a signed and dated Informed Consent Form
- Pre-morbid mRS 0-1
- cSDH measures ≥ 10 mm in greatest thickness
- cSDH exerts mass effect upon the subjacent brain
- Imaging characteristics indicative of chronicity
- Negative urine pregnancy test for female subjects of child-bearing potential
- Subject is able and willing to comply with all study protocol requirements, including return to the investigational site for all follow-up visits
- Subject presents with one or more of the following neurological symptoms: headache/head pressure, cognitive decline, speech difficulty or aphasia, gait impairment or imbalance, focal neurological deficit (weakness, paresthesia or sensory deficit involving of one or more extremities or facial droop), and/or seizure
Exclusion Criteria:
- Prior ipsilateral craniotomy or burr hole evacuation of cSDH
- Prior embolization of either MMA
- Requires (in the opinion of the treating surgeon) full or mini-craniotomy at time of randomization
- Emergent subdural hematoma evacuation needed
- cSDH with a focal location
- cSDH developed due to underlying condition
- Life expectancy of <1 year
- Presents with an intracranial mass other than subdural hematoma
- Presents with a meningioma with mass effect and/or ≥1 cm or currently undergoing radiation therapy for carcinoma or sarcoma of the head or neck region
- Serum creatinine level > 3.0 mg/dL at time of enrollment and not on dialysis
- Life-threatening allergy to radiographic contrast (unless treatment for allergy is tolerated or can be managed medically)
- Currently enrolled in another investigational study protocol that could potentially confound the interpretation of the study endpoints/outcomes
- Known dangerous anatomic variations leading to increased procedural risk or unsafe access for MMAE
- Contraindicated for the use of PHIL™ liquid embolic system
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Surgical management
Control arm
|
Surgical evacuation of cSDH.
|
|
Experimental: PHIL embolic
Treatment arm
|
Embolization of MMA with PHIL.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Primary Safety Endpoint
Zeitfenster: 90 days post procedure
|
Incidence of mRS 0-2.
|
90 days post procedure
|
|
Primary Effectiveness Endpoint
Zeitfenster: 90 days post procedure
|
Incidence of clinically indicated (as adjudicated by CEC) surgical evacuation of the target cSDH among subjects in the PHIL™ MMAE arm.
|
90 days post procedure
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Death or major disabling stroke.
Zeitfenster: 30-, 90-, and 180-days post-index procedure
|
30-, 90-, and 180-days post-index procedure
|
|
The composite of: recurrent or residual chronic subdural hematoma on the target side measuring ≥ 10 mm; retreatment; or major disabling stroke, myocardial infarction, or death from neurologic causes.
Zeitfenster: 180 days post procedure
|
180 days post procedure
|
|
Resolution of cSDH without retreatment.
Zeitfenster: 90- and 180-days post procedure
|
90- and 180-days post procedure
|
|
Neurological death
Zeitfenster: 90- and 180-days post procedure
|
90- and 180-days post procedure
|
|
Change in EQ-5D-5L from baseline
Zeitfenster: 90- and 180-days post procedure
|
90- and 180-days post procedure
|
|
cSDH-related hospital re-admissions and re-admission days
Zeitfenster: 90- and 180-days post procedure
|
90- and 180-days post procedure
|
|
Index hospitalization length of stay
Zeitfenster: post procedure
|
post procedure
|
|
Neurological Events of Interest: minor stroke, major stroke, cSDH expansion, acute cSDH, mRS deterioration of 2 points or greater
Zeitfenster: 90 days and 180 days post procedure
|
90 days and 180 days post procedure
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: David Fiorella, Stony Brook University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
31. Dezember 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
31. Mai 2030
Studienabschluss (Geschätzt)
31. Mai 2031
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Januar 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Zerebrovaskuläre Erkrankungen
- Erkrankungen des Gehirns
- Erkrankungen des zentralen Nervensystems
- Erkrankungen des Nervensystems
- Gefäßerkrankungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Wunden und Verletzungen
- Pathologische Prozesse
- Chronische Erkrankung
- Krankheitsattribute
- Blutung
- Kraniozerebrales Trauma
- Trauma, Nervensystem
- Intrakranielle Blutungen
- Intrakranielle Blutung, traumatisch
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Hämatom, subdural
- Hämatom
- Hämatom, subdural, chronisch
Andere Studien-ID-Nummern
- CL1108390
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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