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The Canopy Cancer Collective Clinical Registry Protocol

18. Mai 2026 aktualisiert von: Canopy Cancer Collective, LLC

The Canopy Cancer Collective Clinical Registry Protocol Non-Interventional Data and Sample Collection Registry Protocol

Number of study sites 15 Study Design - Observational, registry Primary Objective To systematically collect and store comprehensive data on gastrointestinal cancer patients, encompassing both their past medical history and future clinical experiences, to address specific future research questions related to these malignancies, to establish and share best practices, and to support quality improvement initiatives focused on enhancing patient care and outcomes.

Secondary Objective(s) 1. Leverage the collective to increase access to molecular profile and biomarker (ctDNA) matched clinical trials across the treatment trajectory.

2. Use real world data and patient reported outcomes to improve patient care throughout the treatment trajectory.

Research Procedure(s) Collection of clinical and outcome data and cataloging and facilitating access to physical biological specimens and their associated data for future research purposes.

Drugs/Devices used on Study None Study Population Patients with diagnosis of gastrointestinal (GI) cancers who seek care at one of the canopy centers and/or their affiliates Sample Size Up to 30000 patients in the prospective component

Up to 70000 subjects will be enrolled on the retrospective component Study Duration for Individual Participants Anticipated to be at least 1 year Study Specific Abbreviations AE: Adverse Event CEC: Clinical Events Committee CT: Computed Tomography iCCA: Intrahepatic cholangiocarcinoma MRI: Magnetic Resonance Imaging OS: Overall Survival PFS: Progression Free Survival

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

100000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • California
      • San Diego, California, Vereinigte Staaten, 92093
    • Florida
      • Tampa, Florida, Vereinigte Staaten, 33612
    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21287
        • Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center
        • Kontakt:
    • New York
      • Buffalo, New York, Vereinigte Staaten, 14203
      • Lake Success, New York, Vereinigte Staaten, 11042
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44195
        • Cleveland Clinic
        • Kontakt:
    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75390
      • San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten, 78229
        • UT Health San Antonio
        • Kontakt:
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109
        • Fred Hutch
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

This is a multicenter, retrospective and prospective study designed to build a database and a virtual biospecimen repository of patients with GI cancers.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Retrospective Cohort:

  1. Must have reached the age of majority in the jurisdiction where enrolled (18 years; Alabama/Nebraska 19; Puerto Rico 21).
  2. Must have histologically proven GI cancer seen at the site within the 20 years preceding activation, and are:

    1. Deceased, or
    2. Lost to follow-up ( >1 year lapse in contact since last visit).

Prospective Cohort:

  1. Must have reached the age of majority in the jurisdiction where enrolled (18 years; Alabama/Nebraska 19; Puerto Rico 21).
  2. Must have histologically proven Gastrointestinal (GI) cancer.
  3. Patient or legally authorized representative capable of understanding and willing to provide signed informed consent (assent if applicable).
  4. Patient/Legally Authorized Representative (LAR) agrees to collection of clinical data and information available on archival tissue and subsequent excess specimens obtained as part of standard-of-care.

Exclusion Criteria:

Retrospective Cohort:

1. Cases in which patient's medical chart denotes restricted use of health information.

Prospective Cohort:

1. Prisoners will not be approached for participation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of participants enrolled in registry
Zeitfenster: Up to 120 months
Count of participants enrolled in the Canopy Cancer Collective GI cancer registry (prospective + retrospective).
Up to 120 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: From start of therapy, up to 2 years on average.
For each line of therapy, best overall response where RECIST 1.1 is available.
From start of therapy, up to 2 years on average.
Progression-Free Survival (PFS)
Zeitfenster: From start of therapy to disease progression or death, up to 2 years on average.
Time from start of each line of therapy to disease progression or death (as available).
From start of therapy to disease progression or death, up to 2 years on average.
Time to Selection of Next Therapy
Zeitfenster: From start of therapy to start of subsequent therapy, up to 2 years on average
Time from start of a line of therapy to initiation of subsequent therapy.
From start of therapy to start of subsequent therapy, up to 2 years on average
Molecular Testing Rate
Zeitfenster: Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Percent of participants undergoing germline and somatic tumor testing.
Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Clinical Trial Offer / Enrollment Rate
Zeitfenster: Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Percent offered and percent enrolled in a clinical trial at any site.
Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Targeted Therapy Utilization
Zeitfenster: Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Proportion receiving targeted therapy
Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Overall Survival (OS)
Zeitfenster: Through patient follow-up, up to 2 years on average.
OS from diagnosis and from development of advanced disease.
Through patient follow-up, up to 2 years on average.
Patient-Reported Outcomes (PROMs/PREMs)
Zeitfenster: Through patient follow-up, up to 2 years on average.
To collect patient-reported outcome measures (PROMs) and patient-reported experience measures (PREMs).
Through patient follow-up, up to 2 years on average.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Michael Pishvaian, MD, PhD, Johns Hopkins University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Mai 2036

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Mai 2038

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

De-identified participant-level registry data and de-identified biospecimen data; consistent with consent, IRB approvals, and governance review.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

IRB approval as applicable; CCC Research Governance Committee / Research Committee review; execution of a data use agreement (DUA) defining permitted uses, prohibitions on re-identification, security controls, and sharing/open access expectations.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Gastrointestinale Neubildungen

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