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Target-Oriented Strategy of Ultra-Low LDL-C (<1.0 vs. 1.0-1.39 mmol/L) in Extreme-High-Risk ASCVD Patients: Clinical Benefit, Safety and Cost-Effectiveness Assessment (TARGET-EXTREME)

23. Mai 2026 aktualisiert von: Hai Gao, Beijing Anzhen Hospital

Target-Oriented Strategy of Ultra-Low LDL-C Goal in Extreme-High-Risk ASCVD Patients (<1.0 vs. 1.0-1.39 mmol/L): Clinical Benefit, Safety and Cost-Effectiveness Assessment- A Multicenter, Prospective, Randomized, Open-Label, Blinded-Endpoint Adaptive Trial

The goal of this clinical trial is to learn whether an ultra-low LDL-C target (<1.0 mmol/L) can improve clinical outcomes compared with a moderately low LDL-C target (1.0-1.39 mmol/L) in Chinese patients with extreme-high-risk atherosclerotic cardiovascular disease (ASCVD). It also aims to evaluate long-term safety and cost-effectiveness, and explore potential benefit subgroups and underlying mechanisms. The main questions it aims to answer are:

Does an LDL-C target <1.0 mmol/L reduce major adverse cardiovascular events (MACE-4: cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, non-fatal ischemic stroke, urgent coronary revascularization) compared with a target of 1.0-1.39 mmol/L?What are the long-term safety risks including cognitive decline, hemorrhagic stroke, new-onset diabetes, new malignancies and severe adverse drug reactions under different LDL-C targets?Researchers will compare participants receiving an LDL-C target <1.0 mmol/L with those receiving a target of 1.0-1.39 mmol/L to see if the ultra-low LDL-C strategy provides better clinical benefit with acceptable safety and economic value.

Participants will:

Receive lipid-lowering therapy following a mandatory titration-maintenance-off-target correction algorithm according to their assigned LDL-C target Undergo routine follow-up every 3 months, cognitive assessment every 6 months, and comprehensive annual re-examinations for a median of 2 years and up to 5 years Have centralized blinded lipid testing and endpoint adjudication by an independent Clinical Event Committee

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

6000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100029
        • Beijing Anzhen Hospital, Capital Medical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Aged 18-80 years, any sex.
  2. Diagnosed with ultra-high-risk ASCVD per 2023 Chinese Lipid Guidelines: either ≥2 major ASCVD events within 24 months, or 1 major ASCVD event plus ≥2 high-risk factors (diabetes, multi-vessel disease, premature CHD family history, elevated Lp(a), hypertension).
  3. LDL-C ≥1.0 mmol/L after ≥4-week maximum-tolerated statin plus ezetimibe therapy, confirmed by central laboratory.
  4. Able to complete follow-up and examinations; no severe hepatic/renal dysfunction.
  5. Voluntary participation with written informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. Hypersensitivity or intolerance to statins, ezetimibe, or PCSK9 inhibitors.
  2. Hemorrhagic stroke, active bleeding, severe trauma or major surgery within 6 months before enrollment.
  3. Malignancy (expected survival <3 years), severe liver/kidney disease, or autoimmune disease.
  4. Cognitive impairment (MoCA <20) or psychiatric disorders precluding assessment cooperation.
  5. Pregnant, breastfeeding, or planning pregnancy during the trial.
  6. Participation in other clinical trials or use of other lipid-lowering drugs within 3 months.
  7. Poor compliance or other conditions judged by investigators to interfere with the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Ultra-low LDL-C target group
Participants receive statin-ezetimibe-based lipid-lowering therapy with mandatory titration algorithm, adding PCSK9 inhibitor sequentially to achieve LDL-C <1.0 mmol/L.
Statin-ezetimibe-based lipid-lowering therapy with mandatory titration-maintenance-off-target correction algorithm. PCSK9 inhibitor is sequentially added and dose-adjusted based on centralized blinded lipid test results to achieve LDL-C level <1.0 mmol/L.
Aktiver Komparator: Moderate-low LDL-C target group
Participants maintain statin-ezetimibe therapy; dose reduction is enforced if LDL-C <1.0 mmol/L to keep level within 1.0-1.39 mmol/L.
Standard statin-ezetimibe lipid-lowering therapy. Mandatory dose reduction (discontinue ezetimibe → halve statin → discontinue statin) will be performed if LDL-C drops below 1.0 mmol/L, to maintain LDL-C within 1.0-1.39 mmol/L.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Major Adverse Cardiovascular Events-4 (MACE-4)
Zeitfenster: Median 2 years, up to 5 years from randomization
Composite endpoint including cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, non-fatal ischemic stroke, and urgent coronary revascularization.
Median 2 years, up to 5 years from randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
All-cause mortality
Zeitfenster: Median 2 years, up to 5 years post-randomization
Median 2 years, up to 5 years post-randomization
Major Adverse Cardiovascular Events-3 (MACE-3)
Zeitfenster: Median 2 years, up to 5 years post-randomization
Median 2 years, up to 5 years post-randomization
individual components of MACE-4
Zeitfenster: Median 2 years, up to 5 years post-randomization
Median 2 years, up to 5 years post-randomization
LDL-C target achievement rate
Zeitfenster: Median 2 years, up to 5 years post-randomization
Median 2 years, up to 5 years post-randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Januar 2027

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2031

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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