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Sac-TMT Combined With Bevacizumab in TNBC With Brain Metastases

28. Mai 2026 aktualisiert von: Biyun Wang, MD, Fudan University

An Open-label, Single-arm, Multi-center Phase II Study of Sacituzumab Tirumotecan (Sac-TMT) Combined With Bevacizumab in Triple-negative Breast Cancer Patients With Brain Metastases

This is a single-arm, multi-center phase II study to evaluate the safety and efficacy Sacituzumab Tirumotecan (Sac-TMT) plus bevacizumab in triple-negative breast cancer patients with brain metastases. Twenty-four participants are planned to be enrolled. The eligible patients should have histologically or cytologically confirmed TNBC with BM.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

24

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Shanghai Municipality
      • Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200000
        • Rekrutierung
        • Fudan University Shanghai Cancer Center
        • Kontakt:
          • BIYUN WANG professor
          • Telefonnummer: 8621 6417 5590

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥ 18 years old, regardless of gender;
  2. ECOG Performance Status of 0-2;
  3. Histologically or cytologically confirmed HR-negative and HER2-negative breast cancer; there is evidence of metastasis; not suitable with curative surgery or radiation therapy; HR negative is defined as: ER-negative and PR-negative, the proportion of positively stained tumor cells in all tumor cells is < 10%; HER2- negative is defined as: histologically confirmed to be HER2 IHC (0) or HER2 IHC(1+) or HER2 IHC (2+) and FISH(-);
  4. MRI confirmed brain metastases, at least one intracranial parenchymal metastatic lesion with a longest diameter ≥ 1.0 cm without prior radiotherapy; For lesions with prior radiotherapy, progressive disease post radiotherapy must be confirmed by MRI
  5. Any conditions deemed by the investigator to make the patient unnecessary for local therapy;
  6. Life-expectancy ≥ 3 months;
  7. Intraventricular catheter shunt to reduce intracranial pressure or treatment with mannitol, hormones, and anticonvulsants was permitted prior to the first dose, but the dose of medication was stable for at least one week without increment and neurological symptoms were stable for ≥1 week;
  8. Adequate function of major organs meets the following requirements:

(1)Blood routine: ANC≥1.5×109/L; PLT≥75×109/L; Hb ≥90 g/L(Allows blood transfusion or the use of medication to ensure that the content of hemoglobin) ; (2)Coagulation: INR≤1.5; APTT≤1.5×ULN ; (3)Blood biochemistry:TBIL≤1.5 × ULN; ALT and AST≤3 × ULN (liver metastasis≤5.0 × ULN); Urea nitrogen ≤1.5 × ULN; Cr≤1.5 × ULN or creatinine clearance ≥50 mL / min (Cockcroft-Gault formula) ; (4)Cardiac ultrasound: LVEF≥50%; (5)12-lead ECG: females QTcF interval < 470 ms and males < 450 ms; 9. Willing to join the study, sign informed consent, have good compliance and can cooperate with follow-up.

Exclusion Criteria:

  1. Pial metastases confirmed by MRI or lumbar puncture;
  2. Presence of third interstitial fluid that cannot be controlled by drainage or other methods (e.g., a large amount of pleural effusion and ascites);
  3. Whole brain radiotherapy, chemotherapy, biological targeted therapy, immunotherapy, surgery or endocrine therapy within 2 weeks prior to enrolment;
  4. Prior use of bevacizumab or other anti-angiogenic agents is prohibited, except for the following scenarios:a)No disease progression occurred during bevacizumab treatment, no confirmed drug resistance was identified, and the investigator deems continued use beneficial for the participant;b)Short-course bevacizumab was administered solely for the management of cerebral edema
  5. Has received prior therapy with topoisomerase I inhibitors and ADC drugs regardless of targeting any target;
  6. Participation in any other clinical trials 2 weeks before enrollment;
  7. Strong inhibitors or inducers of CYP3A4 are not permitted during the study, which includes the 4-week period prior to the first administration.
  8. Concurrent use of any other Anti-cancer drugs;
  9. Bleeding tendency such as acute gastrointestinal bleeding, persistent bleeding disease or coagulation dysfunction;
  10. Other malignancies within 5 years, except cured in-situ of uterine cervix carcinoma , skin basal cell carcinoma and squamous-cell carcinoma;
  11. History of (non-infectious) interstitial lung disease (ILD) or non-infectious pneumonia requiring steroid treatment, a current ILD or non-infectious pneumonia, or a suspected ILD or non-infectious pneumonia that could not be ruled out by imaging at the time of screening; Clinically severe lung impairment due to co-occurring lung disease, including but not limited to any underlying lung disease (pulmonary embolism, severe asthma, severe chronic obstructive pulmonary disease, restrictive lung disease, pleural effusion, etc.) or any autoimmune, connective tissue, or inflammatory disease that may involve the lungs , or prior total pulmonary resection;
  12. History of severe dry eye syndrome, severe meibomian gland disease and/or blepharitis, or corneal disease that interferes with delayed corneal healing;
  13. Severe infection within 4 weeks prior to initial dosing, including but not limited to complications requiring hospitalization, sepsis, or severe pneumonia; Active infections requiring systemic anti-infective therapy were present within 2 weeks prior to initial administration;
  14. History of heart disease:

    1. Arrhythmias requiring medical treatment or of clinical significance;
    2. Myocardial infarction;
    3. Heart failure;
    4. Any heart diseases that investigator believes not suitable for this study;
  15. History of allergy or hypersensitivity to any of the study drugs or study drug components;
  16. History of immunodeficiency including HIV-positive, active hepatitis B/C, other acquired, congenital immunodeficiency disease or history of organ transplantation;
  17. A clear history of neurological or mental disorders, including epilepsy or dementia;
  18. According to the investigators' judgment, there is a concomitant disease that seriously endangers the safety of subjects or affects the completion of the study (including but not limited to severe hypertension, severe diabetes, active infection, thyroid disease that cannot be controlled by drugs);
  19. Pregnant or breastfeeding women. Women of childbearing potential who have a positive pregnancy test or unwilling to use adequate contraception prior to enrollment and for the duration of study participation;
  20. Any condition which in the investigators' opinion makes the subjects unsuitable for the study participation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Sacituzumab Tirumotecan (Sac-TMT) plus Bevacizumab
Eligible patients will receive a dosage of sac-TMT 4mg/kg Q2W

safety run-in phase: bevacizumab 10mg/kg D1 Q2W

Dose expansion phase: bevacizumab RP2D D1 Q2W

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ZNS-ORR
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer), bewertet bis zu 24 Monate
Der Anteil der Patienten mit CR oder PR im ZNS, wie vom Prüfer gemäß RANO-BM-Kriterien bestimmt
Von der Einschreibung bis zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer), bewertet bis zu 24 Monate

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sicherheit, bewertet anhand des Prozentsatzes der Patienten mit unerwünschten Ereignissen
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Nebenwirkung gemäß NCI-CTC AE 5.0
Bis zu 2 Jahre
ZNS CBR
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer), bewertet bis zu 24 Monate
Die CNS Clinical Benefit Rate (CBR) wird als Prozentsatz der Patienten definiert, bei denen seit mindestens 24 Wochen eine CR, PR oder eine stabile Erkrankung (SD) auftritt.
Von der Einschreibung bis zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer), bewertet bis zu 24 Monate
Progressionsfreies Überleben
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
PFS wird als die Zeit von der ersten Behandlungsdosis bis zum Tod oder Fortschreiten der Krankheit definiert
Bis zu 2 Jahre
Gesamtüberleben
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Das OS wird als die Zeitspanne von der ersten Behandlungsdosis bis zum Tod aus irgendeinem Grund definiert
Bis zu 2 Jahre
Erste Fortschrittsseite
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Die erste Läsion, die fortschreitet
Bis zu 2 Jahre

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Januar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Dezember 2025

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2025

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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