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Study to Evaluate the Effect of a Single Oral Dose of Zoliflodacin 3 g on Testicular Function in Healthy Adult Men

A Randomized, Double-blind, Placebo-controlled Study to Evaluate the Effect of a Single Oral Dose of Zoliflodacin 3 g on Testicular Function in Healthy Adult Men

This study is a randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial to evaluate the effect of zoliflodacin on testicular function in healthy adult men. Participants will be screened within 21 days before randomization (Day 1), including collection of 2 semen samples (each collected after a ≥48 hours and ≤7 days ejaculation-free period). Approximately 220 participants who provide written informed consent and meet all inclusion and no exclusion criteria will be enrolled and randomized in a 1:1 fashion to receive a single dose of either zoliflodacin 3 g or placebo administered as an oral suspension on Day 1.

Each participant will be contacted by telephone at Week 1 and at Week 7 post dosing to review adverse events (AEs), concomitant medications and procedures, and genitourinary symptoms.

Each participant will return to the trial site at Week 13 for collection of 2 semen samples (each collected after a ≥48 hours and ≤7 days ejaculation-free period). A serum sample will also be collected for hormone testing (luteinizing hormone [LH], follicle-stimulating hormone [FSH], and total testosterone) at Week 13 to support biological interpretation of any decrease in sperm concentration.

Participants who do not have a ≥50% decrease from baseline in sperm concentration at Week 13 will complete the trial at Week 13 (end of trial). Participants with a ≥50% decrease from baseline in sperm concentration at Week 13 will return to the trial site at Week 26 for collection of 2 semen samples (independent ejaculates, each collected after a ≥48 hours and ≤7 days ejaculation-free period) for evaluation of the reversibility of the Week 13 finding, following completion of a one additional spermatogenic cycle post completion of dosing/drug exposure (FDA 2018) (end of trial).

All Adverse Events, medications, and procedures will be recorded from the signing of the informed consent form (ICF) through the end-of-trial visit (Week 13, Week 26, or Early Termination)

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

200

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Jovana Albig, MD
  • Telefonnummer: +41 22 555 19 90
  • E-Mail: info@gardp.org

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Man with good general health status, as determined by medical history, physical examination, screening laboratory tests, vital signs (including temperature), and clinical judgment
  2. Age 18 to 45 years at informed consent
  3. Weight ≥35 kg at Screening
  4. Laboratory results at Screening, including FSH, LH, and total testosterone, within laboratory reference ranges
  5. Semen parameters for each semen sample collected during Screening meeting the following criteria (WHO 2021):

    • sperm concentration ≥16 million/mL
    • semen volume ≥1.4 mL
    • total sperm per ejaculate ≥39 million
    • progressive motility ≥ 30%
    • sperm morphology : normal forms ≥4%
  6. Willingness to use a highly effective form of contraception with female sexual partners of reproductive potential for 3 months after the last study drug dose
  7. Provision of written informed consent
  8. Willingness to participate and comply with all aspects of the trial through the entire trial period

Exclusion Criteria:

  1. History of male reproductive health issues including, but not limited to, known hypothalamic-pituitary disorders (e.g., pituitary macroadenomas, pituitary infarction, hyperprolactinemia, panhypopituitarism), primary hypogonadism (e.g., cryptorchidism, Klinefelter's syndrome), Grade III varicocele, testicular torsion, orchitis, unilateral orchiectomy, or prostate gland pathology
  2. Prior diagnosis of male impaired fertility (including reduced fertility)
  3. History of antisperm antibodies
  4. History of radiation to the testicles
  5. History of clinically significant trauma to or surgery on the scrotum or testicles, including vasectomy
  6. Known hypersensitivity to zoliflodacin or formulation excipients
  7. Disorders of sperm transport including, but not limited to, retrograde ejaculation and immotile cilia syndrome
  8. Sexual dysfunction of a nature that would prevent sperm collection in accordance with the protocol requirements (phosphodiesterase inhibitor use is permitted)
  9. Uncontrolled thyroid dysfunction (e.g., untreated hypothyroidism or hyperthyroidism)
  10. Any chronic medical or psychiatric condition that, in the opinion of the investigator, may harm the participant or make the participant unsuitable for the trial or would prevent compliance with the trial protocol procedures
  11. History of major surgery or trauma within 4 weeks before Day 1 or anticipated need for major surgery during the trial
  12. Febrile illness within 4 weeks before Screening
  13. Clinically significant urinary tract infection, prostatitis, epididymitis, or STI diagnosed or treated within 4 weeks before Screening
  14. Genitourinary sign or symptom indicative of a current STI (urethral discharge, dysuria, or genital lesion) at Screening or Day 1
  15. Positive nucleic acid amplification test (NAAT) result for N gonorrhoeae at Screening
  16. Positive serologic test for HIV-1 or HIV-2 antibody, hepatitis B surface antigen, or hepatitis C antibody or for any other pathogen tested according to the trial site standards for blood and semen handling
  17. Use within 13 weeks before Screening of or anticipated need during the trial for a medication known to affect spermatogenesis or reproductive hormone regulation including, but not limited to, the following medications:

    • testosterone
    • gonadotropin analogues
    • anabolic steroids
    • antiandrogens (e.g., spironolactone, finasteride, dutasteride, ketoconazole)
    • 5-α reductase inhibitors
    • α-1 blockers
    • chemotherapeutic agents
    • chronic (≥90 days) use of opioids
    • other hormone-modulating medications
  18. Use within 14 days before Day 1 of a moderate or strong cytochrome P450 isoenzyme 3A4 (CYP3A4) inducer (e.g., rifampin, carbamazepine, phenytoin, St. John's Wort) or anticipated need for moderate or strong CYP3A4 inducers from Day 1 to Day 3
  19. Current tobacco use of ≥1 pack/day or equivalent
  20. Current alcohol use >5 units per week
  21. Known or suspected drug abuse
  22. A positive drug or alcohol screen result at Screening or Day 1 visit
  23. Participation in an interventional clinical study within 30 days or 5 half-lives of the study drug, whichever is longer, before Day 1 -

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Oral suspension of matching placebo
Experimental: Zoliflodacin
Oral suspension of Zoliflodacin 3g

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sperm concentration
Zeitfenster: Week 13 (and potentially week 26)
Percentage of participants with a ≥50% decrease from baseline in sperm concentration (million/mL) at Week 13
Week 13 (and potentially week 26)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Semen Volume
Zeitfenster: At baseline and week 13
Change in semen volume (in mL)
At baseline and week 13
Sperm count
Zeitfenster: At Baseline and week 13
Total sperm count per ejaculate (million)
At Baseline and week 13
Progressive mobility
Zeitfenster: At Baseline and Week 13
Sperm exhibiting active forward movement (μm/s)
At Baseline and Week 13
Morphology
Zeitfenster: At baseline and week 13
Evaluated using Tygerberg Strict Criteria (%)
At baseline and week 13
Serum Hormones (LH)
Zeitfenster: At Baseline and Week 13
Change in luteinizing hormone (LH), shift analysis relative to reference ranges
At Baseline and Week 13
Serum hormones (FSH)
Zeitfenster: At Baseline and Week 13
Change in Follicle Stimulating Hormone (FSH), shift analysis relative to reference ranges
At Baseline and Week 13
Serum Hormones (Testosterone)
Zeitfenster: At baseline and week 13
Change in Testosterone, shift analysis relative to reference ranges
At baseline and week 13

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. November 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • STI_PMR_Zoli007

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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