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Safety and Efficacy Study of PUMCH-E111 Injection in Subjects With RLBP1 Related Inherited Retinal Dystrophy

15. Juni 2026 aktualisiert von: Peking Union Medical College Hospital

An Open-Label, Single-Center, Dose-Escalation Clinical Study to Evaluate the Safety, Tolerability and Preliminary Efficacy of Intravitreal Injection of PUMCH-E111 in Subjects With RLBP1 Related Inherited Retinal Dystrophy

The goal of this clinical trial is to evaluate the safety and efficacy of PUMCH-E111 injection in subjects with RLBP1 related Inherited Retinal Dystrophy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is an open-label, single-center, dose-escalation study. One eye of each participant will receive a single intravitreal injection of PUMCH-E111. Participants will be followed for 52 weeks after which they will continue to be followed for up to 5 years after enrollment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

6

Phase

  • Frühphase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Ruifang Sui, MD, PhD
  • Telefonnummer: +8613511017280
  • E-Mail: hrfsui@163.com

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100730
        • Rekrutierung
        • Peking Union Medical College Hospital
        • Kontakt:
          • Ruifang Sui, MD, PhD
          • Telefonnummer: +8613511017280
          • E-Mail: hrfsui@163.com
        • Hauptermittler:
          • Ruifang Sui, MD, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Subjects voluntarily participate and sign the informed consent form;
  2. Age between 18-55 years old, gender is not limited;
  3. Clinical diagnosis of IRD caused by RLBP1 mutations;
  4. For the study eye, residual visual field within the 30° central field is tested using Program G or Program LVC on the Octopus perimeter;
  5. At screening, the blood pregnancy test result of females of childbearing potential (e.g., females who have not undergone surgical sterilization or less than 1 year after menopause) is negative. Male and female subjects of childbearing potential agree to use effective contraception throughout the study and for at least 12 months after dosing.

Exclusion Criteria:

  1. Opacity of refractive media or inability to dilate pupils in the study eye that significantly interferes with visual acuity detection, anterior segment or fundus assessment;
  2. Presence of diabetic retinopathy, retinal vein occlusion, pathological myopia, retinal detachment, or other conditions in the study eye that are assessed by the investigator as affecting the safety of the subject or the validity of the study;
  3. Active intraocular or periocular infection (such as blepharitis, conjunctivitis, keratitis, scleritis, etc.) in the study eye;
  4. History of vitreous hemorrhage in the study eye within 6 months prior to screening;
  5. Any intraocular surgery in the study eye within 3 months prior to screening;
  6. History of glaucoma in either eye;
  7. History of uveitis in either eye;
  8. Those with diffuse intravascular coagulation and obvious bleeding tendency (such as hemoptysis, hematemesis, severe purpura, etc.) within 3 months before screening;
  9. History of myocardial infarction, unstable angina, coronary revascularization, cerebrovascular accident (including TIA), history of other thromboembolic diseases (such as thromboembolic angiitis, pulmonary embolism, deep vein thrombosis, portal vein thrombosis, etc.), New York Heart Association (NYHA) grade ≥ II cardiac insufficiency, severe unstable ventricular arrhythmia, within 6 months prior to screening;
  10. Subjects with systemic immune diseases (including systemic lupus erythematosus, ankylosing spondylitis, rheumatoid arthritis, etc.);
  11. Diabetic patients with any of the following conditions: Known macrovascular complications or Glycosylated hemoglobin at screening(HbA1c)>7.5% or Those who have received more than two oral hypoglycemic drugs or received insulin or GLP-1 receptor agonists therapies;
  12. Hypertensive patients with poor blood pressure control (defined as: systolic blood pressure ≥ 160 mmHg or diastolic blood pressure ≥100 mmHg when the subject is seated after receiving antihypertensive medication);
  13. Any uncontrollable clinical illness (such as severe psychiatric, respiratory and other systemic diseases and history of malignant tumors);
  14. Subjects with abnormal liver and kidney function: alanine aminotransferase (ALT)/aspartate aminotransferase (AST) ≥ 2 times the upper limit of normal; Total bilirubin ≥ 1.5 times the upper limit of normal, creatinine and urea/urea nitrogen ≥ 1.5 times the upper limit of normal;
  15. Subjects with abnormal coagulation function: prothrombin time (PT) > upper limit of normal value of 3 seconds or activated partial thromboplasting time (APTT) > upper limit of normal value of 10 seconds; Haemoglobin (HGb) < 10 g/dL;
  16. Those who are positive for hepatitis B surface antigen (HBsAg), hepatitis C virus (HCV) antibody, treponema pallidum antibody and human immunodeficiency virus (HIV) antibody;
  17. Those who are known to be allergic to the therapeutic drugs or diagnostic drugs used in the study protocol, including the investigational products, etc.;
  18. Those who have used anticoagulant or antiplatelet drugs within 7 days before dosing;
  19. Currently using or may need to use drugs that can cause crystalline toxicity or retinal toxicity (such as deferoxamine, chloroquine/hydroxychloroquine, tamoxifen, ethambutol, etc.);
  20. Those who have a history of surgical operation within 1 month before screening, and/or currently have unhealed wounds (wound degree> stage III), moderate to severe ulcers, and fractures;
  21. Subjects with systemic infectious diseases requiring systemic treatment (oral, intramuscular or intravenous) at the time of screening;
  22. Those who have received any AAV gene therapy products in the past;
  23. Pregnant or lactating females;
  24. Those who have participated in any clinical trial of drugs (excluding vitamins and minerals) within 3 months before screening;
  25. Other individuals who need to be excluded, as determined by the investigator

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: PUMCH-E111 Treatment Arm(Low dose)
Intraocular injection of a single low dose of PUMCH-E111
Single intravitreal injection
Experimental: PUMCH-E111 Treatment Arm(High dose)
Intraocular injection of a single high dose of PUMCH-E111
Single intravitreal injection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Inzidenz von UE
Zeitfenster: 52 Wochen
Anzahl und Schwere der unerwünschten Ereignisse (UE) insgesamt und am Auge
52 Wochen
Inzidenz von SAEs
Zeitfenster: 52 Wochen
Anzahl und Schwere der schwerwiegenden unerwünschten Ereignisse (SAEs) insgesamt und am Auge
52 Wochen
Inzidenz von DLTs
Zeitfenster: 4 Wochen
Anzahl und Anteil der dosislimitierten Toxizität (DLTs)
4 Wochen

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visuelle Funktion
Zeitfenster: 52 Wochen
Veränderung des BCVA (Best Corrected Visual Acuity) (ETDRS) gegenüber dem Ausgangswert
52 Wochen
Visuelle Funktion
Zeitfenster: 52 Wochen
Änderung der mittleren Empfindlichkeit (MS) gegenüber dem Ausgangswert (statisches Gesichtsfeld)
52 Wochen
Visual function
Zeitfenster: 52 weeks
Change from baseline in LLVA (Low-Luminance Visual Acuity) (ETDRS)
52 weeks
Visual function
Zeitfenster: 52 weeks
Change from baseline in the mean value of the photosensitivity threshold (Dark adaption Threshold Curve)
52 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ruifang Sui, MD, PhD, Peking Union Medical College Hospital, Department of Ophthalmology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. Februar 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Mai 2031

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PUMCH-E111

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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