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Efficacy and Safety of Mirabegron Versus Oxybutynin After Posterior Urethral Valve Ablation

26. Juni 2026 aktualisiert von: Mohamed Ahmed Hassan, South Valley University

Efficacy and Safety of Mirabegron Versus Oxybutynin After Posterior Urethral Valve Ablation: A Comparative Prospective Randomized Study

Posterior urethral valve is the main cause of bladder outlet obstruction in male infants and the most common cause of obstructive uropathy leading to chronic renal failure and end-stage renal disease in children.The incidence of posterior urethral valve is approximately 1:7,000-8,000 live births.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Posterior urethral valve is the main cause of bladder outlet obstruction in male infants and the most common cause of obstructive uropathy leading to chronic renal failure and end-stage renal disease in children.The incidence of posterior urethral valve is approximately 1:7,000-8,000 live births.

Anatomically, it is a membrane starting at the verumontanum and attached distally in the posterior urethra in the male child, resulting in valve like obstruction to the urine outflow leading to harmful effects on the urinary bladder and the upper urinary tracts.

Initial management of children with posterior urethral valves is immediate bladder drainage followed by endoscopic posterior urethral valve ablation. However, despite the early relief of bladder outlet obstruction, remaining pathological changes in the urinary bladder can lead to significant bladder dysfunction which leads to impaired upper tract drainage; valve bladder syndrome.

Oxybutynin is primarily indicated for the treatment of overactive bladder syndrome. It is still the most widely prescribed drug for overactive bladder in the world. It has been demonstrated to be safe for administration in the paediatric neurogenic bladder population.

Mirabegron, a beta-3 adrenergic agonist has been used for the treatment of overactive bladder symptoms as an alternative to anticholinergics with minimal side effects. Few studies stated safety of mirabegron in pediatric population with overactive bladder.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

52

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • South Valley
      • Qina, South Valley, Ägypten
        • Qina University hospital, South Valley University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

- All children older than 3 years old who have undergone posterior urethral valve ablation

Exclusion Criteria:

  • Children younger than 3 years old.
  • Children with residual valve.
  • Children who had undergone urinary diversion (vesicostomy or ureterostomy).
  • Children with other conditions that can potentially affect upper or lower urinary tract function (spina bifida, anorectal malformation,prune belly syndrome).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Group A (Mirabegron Tablets):
About 26 children suffering from Valve Bladder Syndrome after posterior urethral valve ablation and will be maintained on Mirabegron tablets (0.5-1 mg/kg/daily) orally.
To assess the efficacy and the safety of Mirabegron and Oxybutynin drugs after posterior urethral valve ablation regarding: the Effect on upper and lower urinary tract and Febrile UTI recurrence.
Andere Namen:
  • Oxybutynin
Aktiver Komparator: Group B (Oxybutynin Tablets):
About 26 children suffering from Valve Bladder Syndrome after posterior urethral valve ablation and will be maintained on Oxybutynin Syrup (0.2 mg/kg 3 times per day) orally.
To assess the efficacy and the safety of Mirabegron and Oxybutynin drugs after posterior urethral valve ablation regarding: the Effect on upper and lower urinary tract and Febrile UTI recurrence.
Andere Namen:
  • Oxybutynin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Efficacy of Mirabegron and Oxybutynin on upper and lower urinary tract
Zeitfenster: 6 Months
Assessment the drugs used on the upper and lower urinary tract after posterior urethral valve ablation in children by using shape,wall, reflux and diverticuli (SWRD) score from 0 to 7 where as 0 is better improvement but 7 is worsen improvement .
6 Months
Safety of Mirabegron usage after posterior urethral valve ablation by measuring arterial blood pressure
Zeitfenster: 6 Months
Assessment of the safety of Mirabegron drug in children after posterior urethral valve ablation by measuring arterial blood pressure by Mercury Sphygmomanometer (mmHg )
6 Months
Safety of Mirabegron usage after posterior urethral valve ablation by measuring heart rate
Zeitfenster: 6 Months
Assessment of the safety of Mirabegron drug in children after posterior urethral valve ablation by measuring heart rate by pulse oximeter (beat per minute).
6 Months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Urinary tract infection Recurrency
Zeitfenster: 6 Months
Assessment of Efficacy of Mirabegron and Oxybutynin on reduction of the rate of Urinary tract infection by assessment of presence of significant pyuria in urine analysis.
6 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Ahmad Abolyosr Mohamed, Professor, Professor of Urology, Faculty of medicine,South Valley University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Dezember 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2025

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Mirabegron versus Oxybutynin

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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