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Flow Dynamics During Simulated Hemostasis at the Proximal and Distal Radial Arteries (FLOW-PRADA)

1. Juli 2026 aktualisiert von: Jung-Woo Son, Wonju Severance Christian Hospital

Flow Dynamics During Simulated Hemostasis at the Proximal and Distal Radial Arteries: The FLOW-PRADA Study

Transradial access (TRA) has been widely adopted for coronary angiography and percutaneous coronary intervention, as it has been shown to significantly reduce bleeding complications, vascular complications, and mortality compared with transfemoral access (TFA). Based on this evidence, recent international guidelines recommend TRA as the preferred access strategy.

Radial artery occlusion (RAO), a potential complication following TRA, is often clinically silent and therefore underestimated. However, RAO has important clinical implications, particularly in patients who may require repeated coronary procedures, those in whom the radial artery may be used as a conduit for coronary artery bypass grafting, or patients with chronic kidney disease requiring arteriovenous fistula formation. Therefore, maintaining radial artery patency after the procedure is of considerable clinical importance.

Distal radial access (DRA), which utilizes the radial artery at the anatomical snuffbox, is a relatively recent approach. Multiple studies and meta-analyses have demonstrated that DRA provides comparable procedural success rates to TRA while significantly reducing bleeding complications and the incidence of RAO. Notably, despite the generally accepted association between smaller vessel diameter and higher risk of occlusion, DRA paradoxically shows a lower incidence of RAO. The underlying mechanism for this observation remains incompletely understood.

Sgueglia et al. evaluated peak systolic velocity using Doppler ultrasonography under conditions of arterial compression and reported that antegrade blood flow was better preserved during distal radial artery compression compared with proximal radial artery compression. This finding suggests a potential mechanistic explanation for the lower incidence of RAO observed with DRA.

However, there is a paucity of studies that systematically evaluate hemodynamic changes under simulated real-world hemostatic conditions at both proximal and distal radial arteries.

Therefore, the aim of this study is to quantitatively assess hemodynamic changes induced by simulated occlusive hemostasis at the proximal and distal radial arteries using Doppler ultrasonography, and to elucidate the mechanisms underlying the lower incidence of RAO observed with DRA.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

220

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Gangwon-do
      • Wŏnju, Gangwon-do, Südkorea, 26426
        • Wonju Severance Christian Hospital
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Adults (≥19 years) scheduled for coronary angiography for atypical chest pain, stable angina, or acute coronary syndrome, undergoing pre-procedural transthoracic echocardiography, with palpable proximal and distal radial arteries; excluding those with cardiogenic shock, prior distal radial coronary angiography before echocardiography, inability/refusal to consent, ipsilateral arteriovenous fistula, or pregnancy/breastfeeding.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

A. Adults aged ≥19 years B. Patients scheduled for coronary angiography due to atypical chest pain, stable angina, or acute coronary syndrome C. Patients undergoing transthoracic echocardiography for assessment of cardiac function prior to coronary angiography D. Palpable proximal and distal radial arteries

Exclusion Criteria:

A. Cardiogenic shock B. Patients who have undergone coronary angiography via distal radial access prior to echocardiographic evaluation C. Refusal or inability to provide informed consent D. Presence of an ipsilateral arteriovenous fistula E. Pregnant or breastfeeding women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patent hemostasis of distal radial artery
Patent hemostasis of distal radial artery using TR band
Simulated patent hemostasis using air-filled TR band
Patent hemostasis of proximal radial artery
Patent hemostasis of proximal radial artery using TR band
Simulated patent hemostasis using air-filled TR band

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Difference in end-diastolic velocity
Zeitfenster: Periprocedural
Difference in end-diastolic velocity between proximal and distal radial arteries during patent hemostasis by Doppler ultrasound
Periprocedural

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Flow preservation ratio
Zeitfenster: Periprocedural
Flow preservation ratio in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Blood flow volume
Zeitfenster: Periprocedural
Blood flow volume in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Flow volume per beat
Zeitfenster: Periprocedural
Flow volume per beat in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Pulsatility index
Zeitfenster: Periprocedural
Pulsatility index in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Resistance index
Zeitfenster: Periprocedural
Resistance index in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Peak systolic velocity
Zeitfenster: Periprocedural
Peak systolic velocity in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Velocity time integral
Zeitfenster: Periprocedural
Velocity time integral in proximal and distal radial arteries
Periprocedural
Radial artery occlusion
Zeitfenster: up to 1 month
Radial artery occlusion
up to 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jung-Woo Son, Yonsei University Wonju College of Medicine, Wonju Severance Christian Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • CR326050

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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