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Comparison of Different Chest Compression Techniques in Infant Resuscitation

7. Juli 2026 aktualisiert von: Gul Pamukcu Gunaydin, Ankara City Hospital Bilkent

Comparison of the Effectiveness of Different Chest Compression Techniques in Infant Resuscitation on a Manikin: A Prospective Randomized Simulation Study

In this prospective, single-center, randomized, self-controlled crossover manikin simulation study, participitants performed 2 minutes of single-rescuer CPR (30:2 compression-to-ventilation ratio) with each of the four techniques (the two-finger (2F), three-finger (3F), heel-of-one-hand (HOH), and two-thumb (2T) techniques) in a randomized order, with at least 10 minutes of rest between techniques. Chest compression depth, rate, release velocity, and the proportion of compressions within the target range were recorded using a feedback device. Provider fatigue and perceived difficulty (modified Borg scale) were assessed as secondary outcomes

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

116

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Resident physicians working in the Emergency Medicine Clinic of Ankara Bilkent City Hospital.
  • Voluntary agreement to participate in the study.

Exclusion Criteria:

  • Presence of a musculoskeletal disorder or disability that could interfere with CPR performance.
  • Unwillingness to participate.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Two-Finger (2F) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-finger technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-finger chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio
Experimental: Three-Finger (3F) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the three-finger technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the three-finger chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Experimental: Heel-of-One-Hand (HOH) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the heel-of-one-hand technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the heel-of-one-hand chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Experimental: Two-Thumb (2T) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-thumb technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-thumb chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Chest Compression Depth
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
Measured in centimeters (cm) using a CPR feedback device.
2 minutes of CPR application
Mean Chest Compression Rate
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
Measured as compressions per minute
2 minutes of CPR application
Chest Compression Release Velocity
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
Measured in millimeters per second (mm/s)
2 minutes of CPR application
Compressions Within Target Range
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
Percentage of compressions performed within the target range.
2 minutes of CPR application

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Provider Fatigue
Zeitfenster: During the 2-minute CPR application
Defined and recorded as a 10% reduction in compression depth sustained over three consecutive compressions.
During the 2-minute CPR application
Perceived Difficulty
Zeitfenster: Assessed immediately after each 2-minute application.
Subjective level of difficulty assessed using the modified Borg scale, graded from 0 (no difficulty) to 10 (most severe difficulty).
Assessed immediately after each 2-minute application.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2024

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

De-identified individual participant data regarding CPR quality parameters (compression depth, rate, release velocity, etc.) underlying the results reported in this article will be shared.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Data will become available immediately following the publication of the article and will be permanently accessible.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

The data is openly accessible in the Mendeley Data repository.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • SAFT

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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