- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07698340
Comparison of Different Chest Compression Techniques in Infant Resuscitation
7. Juli 2026 aktualisiert von: Gul Pamukcu Gunaydin, Ankara City Hospital Bilkent
Comparison of the Effectiveness of Different Chest Compression Techniques in Infant Resuscitation on a Manikin: A Prospective Randomized Simulation Study
In this prospective, single-center, randomized, self-controlled crossover manikin simulation study, participitants performed 2 minutes of single-rescuer CPR (30:2 compression-to-ventilation ratio) with each of the four techniques (the two-finger (2F), three-finger (3F), heel-of-one-hand (HOH), and two-thumb (2T) techniques) in a randomized order, with at least 10 minutes of rest between techniques.
Chest compression depth, rate, release velocity, and the proportion of compressions within the target range were recorded using a feedback device.
Provider fatigue and perceived difficulty (modified Borg scale) were assessed as secondary outcomes
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
116
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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-
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Ankara, Türkei (türkiye)
- AnkaraCHBilkent
-
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Resident physicians working in the Emergency Medicine Clinic of Ankara Bilkent City Hospital.
- Voluntary agreement to participate in the study.
Exclusion Criteria:
- Presence of a musculoskeletal disorder or disability that could interfere with CPR performance.
- Unwillingness to participate.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Two-Finger (2F) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-finger technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-finger chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio
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Experimental: Three-Finger (3F) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the three-finger technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the three-finger chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Experimental: Heel-of-One-Hand (HOH) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the heel-of-one-hand technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the heel-of-one-hand chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Experimental: Two-Thumb (2T) Technique
Participants performed single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-thumb technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Participants perform single-rescuer basic life support CPR on an infant manikin for 2 minutes using the two-thumb chest compression technique with a 30:2 compression-to-ventilation ratio.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Mean Chest Compression Depth
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
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Measured in centimeters (cm) using a CPR feedback device.
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2 minutes of CPR application
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Mean Chest Compression Rate
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
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Measured as compressions per minute
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2 minutes of CPR application
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Chest Compression Release Velocity
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
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Measured in millimeters per second (mm/s)
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2 minutes of CPR application
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Compressions Within Target Range
Zeitfenster: 2 minutes of CPR application
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Percentage of compressions performed within the target range.
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2 minutes of CPR application
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Provider Fatigue
Zeitfenster: During the 2-minute CPR application
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Defined and recorded as a 10% reduction in compression depth sustained over three consecutive compressions.
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During the 2-minute CPR application
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Perceived Difficulty
Zeitfenster: Assessed immediately after each 2-minute application.
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Subjective level of difficulty assessed using the modified Borg scale, graded from 0 (no difficulty) to 10 (most severe difficulty).
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Assessed immediately after each 2-minute application.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kleinman ME, de Caen AR, Chameides L, Atkins DL, Berg RA, Berg MD, Bhanji F, Biarent D, Bingham R, Coovadia AH, Hazinski MF, Hickey RW, Nadkarni VM, Reis AG, Rodriguez-Nunez A, Tibballs J, Zaritsky AL, Zideman D; Pediatric Basic and Advanced Life Support Chapter Collaborators. Part 10: Pediatric basic and advanced life support: 2010 International Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science With Treatment Recommendations. Circulation. 2010 Oct 19;122(16 Suppl 2):S466-515. doi: 10.1161/CIRCULATIONAHA.110.971093.
- Joyner BL Jr, Dewan M, Bavare A, de Caen A, DiMaria K, Donofrio-Odmann J, Fosse G, Haskell S, Mahgoub M, Meckler G, Requist J, Schexnayder SM, Olech Smith M, Werho D, Raymond TT. Part 6: Pediatric Basic Life Support: 2025 American Heart Association and American Academy of Pediatrics Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care. Circulation. 2025 Oct 21;152(16_suppl_2):S424-S447. doi: 10.1161/CIR.0000000000001370. Epub 2025 Oct 22.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2024
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2025
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2025
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Juli 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Juli 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. Juli 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. Juli 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. Juli 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- ASH2
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
De-identified individual participant data regarding CPR quality parameters (compression depth, rate, release velocity, etc.) underlying the results reported in this article will be shared.
IPD-Sharing-Zeitrahmen
Data will become available immediately following the publication of the article and will be permanently accessible.
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
The data is openly accessible in the Mendeley Data repository.
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- SAFT
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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