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RAD001 in Advanced Hepatocellular Carcinoma

14. Dezember 2016 aktualisiert von: Andrew X. Zhu, MD, Massachusetts General Hospital

A Phase I/II Study of RAD001 in Advanced Hepatocellular Carcinoma

Laboratory studies have shown that RAD001 can prevent cells from multiplying. Consequently, the study drug is being tested in medical conditions in which excessive cell multiplication (as in cancer) needs to be stopped. The main purpose of this research study is to find the highest dose of RAD001 that can be given safely (without causing severe side effects) and to learn the effects (good or bad) RAD001 has on participants with liver cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

  • Participants will be given a supply of the study drug RAD001 to be taken at home. They will be asked to take the study drug every morning on an empty stomach and will be given a study drug diary to record the time/date each time they take RAD001. Each 6 week period of time is called a cycle of study treatment.
  • We are looking for the highest dose of RAD001 that can be given safely. Therefore not every participant will receive the same dose of RAD001.
  • Participants will come to the clinic every other week. At each of these visits, a physical examination and blood tests will be performed.
  • A CT and MRI will be repeated every 6 weeks during the first 3 cycles of treatment then every 12 weeks thereafter.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

28

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02215
        • Beth Israel Deaconess Medical Center
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Dana-Farber Cancer Institute
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Massachusetts General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Unresectable of metastatic HCC. Patients must have prior core biopsy to confirm the diagnosis of HCC and have archived tissues available for correlative studies
  • At least one measurable site of disease according to RECIST criteria that has not been previously irradiated. If it has had previous radiation to teh marker lesion(s), there must be evidence of progression since the radiation
  • 0-2 prior systemic chemotherapy and biologic regimens for hepatocellular carcinoma
  • Patients with prior chemoembolization history can participate in the study if the chemoembolization was performed more than 4 weeks ago and patients must have measurable disease outside of prior chemoembolization field
  • 18 years of age or older
  • Minimum of 4 weeks since any major surgery or completion of radiation
  • Minimum of 4 weeks since completion of all prior systemic anticancer therapy
  • ECOG performance status of 0-2
  • CLIP score of equal to or less then 3
  • Adequate bone marrow, liver and renal function as outlined in the protocol

Exclusion Criteria:

  • Prior treatment with any investigational drug within the preceding 4 weeks
  • Chronic treatment with systemic steroids or another immunosuppressive agent
  • Uncontrolled brain or leptomeningeal metastases, including patients who continue to require glucocorticoids for brain or leptomeningeal metastases
  • Patients with any severe and/or uncontrolled medical conditions or other condition that could affect participation in the study
  • Known history of HIV seropositivity
  • Impairment of gastrointestinal function or gastrointestinal disease that may significantly alter the absorption of RAD001
  • Active, bleeding diathesis
  • Women who are pregnant or breast feeding
  • Patients who have received prior treatment with an mTor inhibitor
  • Patients with known hypersensitivity to RAD001 or other rapamycins or its excipients
  • History of non-compliance to medical regimens
  • Patients with a positive dipstick for urine protein (reading of 2+ or greater) will then undergo a 24-hour urine collection for protein. If patients have a 2g or greater of protein/24hr, they will be excluded from the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: RAD001
Patients will receive RAD001 10 mg/day orally (6 weeks/cycle). Patients will be continued on treatment until disease progression, limiting toxicity, patient withdrawal of consent, or death.
Oral pills taken daily in a 42-day cycle (6 weeks). Cycles will be repeated every 42 days
Andere Namen:
  • Everolimus

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Maximum Tolerated Dose of RAD001 in Patients With Advanced Hepatocellular Carcinoma (HCC).
Zeitfenster: 2 years
2 years
Progression-free Survival Rate at 24 Weeks
Zeitfenster: 2 years

Progression was defined using Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Criteria (RECIST v1.0), as a 20% increase in the sum of the longest diameter of target lesions, or a measurable increase in a non-target lesion, or the appearance of new lesions"

This information will be collected during two years of patient participation.

2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Patients With Adverse Events Who Were Treated With RAD001 for Advanced HCC
Zeitfenster: 2 years
Everolimus given at 10 mg/day as a single agent was well tolerated in patients with advanced HCC.
2 years
Overall Response Rate
Zeitfenster: 2 years
Per Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Criteria (RECIST v1.0) for target lesions and assessed by MRI: Complete Response (CR), Disappearance of all target lesions; Partial Response (PR), >=30% decrease in the sum of the longest diameter of target lesions; Overall Response (OR) = CR + PR.
2 years
Time to Progression
Zeitfenster: 2 years
3.9 months with a CI of 21-
2 years
Overall Survival
Zeitfenster: 2 years
The median overall survival was 8.4 months (95% CI, 3.9-21.1 months). Only 2 ((8 %) patients were progression-free at 24 weeks. The study did not proceed to the second stage of the phase 2 portion of the study.
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Andrew X. Zhu, MD, PhD, Massachusetts General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. August 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. August 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. August 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Dezember 2016

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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