- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00840983
Effects of Delayed Cord Clamping in Very Low Birth Weight Infants
Effects of Delayed Cord Clamping in Very Low Birth Weight (VLBW) Infants
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
When cord clamping is delayed at birth or the cord is milked, infants receive a placental transfusion of 10-15 mL/kg during the first few minutes of life. This additional blood improves hemodynamic stability and may reduce the risk of intraventricular hemorrhage (IVH) and the vulnerability of infants to inflammatory processes. This blood also contains stem cells that are important in repairing tissue and building immunocompetence.
The current randomized controlled trial prospectively tested the effects of DCC for 30-45 seconds followed by 1 cord milking with the aim of confirming our prior work and providing long-term follow-up. Our a priori hypotheses were that DCC would reduce the incidence of IVH, LOS, and result in better motor function at 18-22 months.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Rhode Island
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Providence, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02905
- Women & Infants Hospital
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Women pregnant with gestation 24 to 31.6 weeks of singleton pregnancy by obstetrical evaluation
- Obstetrician's approval of enrollment into study
- Parental consent
- Any mode of birth will be included
Exclusion Criteria:
- Obstetrician's refusal to enroll infants
- Parental refusal for consent
- Prenatally-diagnosed major congenital anomalies [or multiple gestations]
- Intent to withhold or withdraw care
- Severe or multiple maternal illnesses, frank vaginal bleeding, placenta abruption or previa
- Mothers who are institutionalized or psychotic
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: 1-Immediate Cord Clamping
infants received the routine care of immediate clamping of the umbilical cord
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Experimental: 2-Delayed Cord Clamping
after birth, cord clamping was delayed 30 to 45 seconds while infant was held lower than the level of the placenta.
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cord clamping was delayed for 30 to 45 seconds and infant was held lower than the level of the placenta
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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VLBW infants in the delayed clamped group will have less chronic lung disease at 36 weeks postmenstrual age compared to VLBW infants in the immediate cord clamped grouped
Zeitfenster: 36 wks postmenstrual age
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36 wks postmenstrual age
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VLBW infants in the delayed clamped group will have fewer incidences of suspected necrotizing enterocolitis during the NICU stay when compared with VLBW infants in the immediate cord clamped group
Zeitfenster: Hospital discharge
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Hospital discharge
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VLBW infants in the delayed clamped group will have better motor function by 6 to corrected age when compared with VLBW infants in the immediate cord clamped group
Zeitfenster: 7 months corrected age
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7 months corrected age
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Infants in the delayed cord clamping group will have less IVH than infants in the immediate clamping group
Zeitfenster: NICU stay
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NICU stay
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Infants in the delayed clamping group will hvae less late onset sepsis than infants in the immediate clamping group.
Zeitfenster: NICU Stay
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NICU Stay
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Judith S Mercer, PhD, CNM, University of Rhode Island
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mercer JS, Vohr BR, McGrath MM, Padbury JF, Wallach M, Oh W. Delayed cord clamping in very preterm infants reduces the incidence of intraventricular hemorrhage and late-onset sepsis: a randomized, controlled trial. Pediatrics. 2006 Apr;117(4):1235-42. doi: 10.1542/peds.2005-1706.
- Mercer JS, Vohr BR, Erickson-Owens DA, Padbury JF, Oh W. Seven-month developmental outcomes of very low birth weight infants enrolled in a randomized controlled trial of delayed versus immediate cord clamping. J Perinatol. 2010 Jan;30(1):11-6. doi: 10.1038/jp.2009.170. Epub 2009 Oct 22.
- Mercer JS, Erickson-Owens DA, Vohr BR, Tucker RJ, Parker AB, Oh W, Padbury JF. Effects of Placental Transfusion on Neonatal and 18 Month Outcomes in Preterm Infants: A Randomized Controlled Trial. J Pediatr. 2016 Jan;168:50-55.e1. doi: 10.1016/j.jpeds.2015.09.068. Epub 2015 Nov 4.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Psychische Störungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Pathologische Prozesse
- Infektionen
- Erkrankungen der Atemwege
- Lungenkrankheit
- Systemisches Entzündungsreaktionssyndrom
- Entzündung
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Säugling, Neugeborenes, Krankheiten
- Körpergewicht
- Gastroenteritis
- Darmerkrankungen
- Sepsis
- Neuroentwicklungsstörungen
- Lungenverletzung
- Säugling, Frühchen, Krankheiten
- Beatmungsinduzierte Lungenschädigung
- Blutung
- Geburtsgewicht
- Enterokolitis
- Enterokolitis, nekrotisierend
- Bronchopulmonale Dysplasie
- Störungen der Motorik
- Neonatale Sepsis
Andere Studien-ID-Nummern
- Mercer-K23-03
- R01NR010015-01A2 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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