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Left Atrial Appendage Occlusion Study II (LAAOSII)

21. September 2015 aktualisiert von: Richard Whitlock, Population Health Research Institute

Phase III Pilot Study - Left Atrial Appendage Occlusion Study

A pilot, multicentre randomized controlled study of surgical left atrial occlusion (LAA) in 50 patients with atrial fibrillation/flutter undergoing cardiac surgery requiring cardiopulmonary bypass with additional risk factors for late stroke.

Patients will be enrolled and randomized to undergo LAA exclusion and aspirin therapy or best medical therapy as per guidelines.

Main research questions:

  1. Can successful occlusion of the LAA be safely achieved by cut and sew or stapler techniques?
  2. In patients with atrial fibrillation with 2 or more risk factors for stroke, will removal of the left atrial appendage (LAA) and aspirin therapy reduce the risk of systemic embolic events and major bleeding compared to warfarin?

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The number one cause of disability and the 3rd leading cause of death in patients with atrial fibrillation (AF) is stroke. Echocardiographic studies suggest that the predominant source of stroke in AF is the left atrial appendage (LAA). At present, there are no sufficiently powered trials to answer whether removal of the LAA can reduce the risk of systemic embolic events.

LAAOS pilot study will recruit 50 participants undergoing open-heart surgery in 5 Canadian academic cardiac surgery centers. The study will inform the feasibility of conducting a large RCT and will provide information of the efficacy and safety of appendage occlusion technique. From this study we envision a a large international randomized controlled trial (LAAOS II) to determine the impact of left atrial appendage occlusion on the composite outcome of stroke and non-central nervous system systemic embolic events in at risk patients with atrial fibrillation undergoing cardiac surgery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

51

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8L 2X2
        • Hamilton General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients undergoing any cardiac surgical procedure with the use of cardiopulmonary bypass
  • A history of ECG-documented atrial fibrillation with prior stroke or TIA, or at least two of the following risk factors:

    • age => 65 years
    • hypertension
    • diabetes mellitus, or
    • heart failure/left ventricular ejection fraction < 50%

Exclusion Criteria:

  • Patients in whom surgical AF ablation (MAZE or otherwise) is planned
  • Planned "off-pump" surgery
  • Planned implantation of a mechanical valve
  • Heart transplant, complex congenital heart surgery, and ventricular assist device insertion, reoperation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Occlusion arm
Surgical intervention: Occlusion of the left atrial appendage (LAA) using 'cut-and-sew' technique appendage occlusion.
Study intervention: Within the trial, occlusion must be performed using either amputation and closure (cut and sew) or stapler device.
Aktiver Komparator: Medical arm
Medical arm: The comparator is best medical practice for atrial fibrillation related stroke prevention as per guidelines.
Best medical practice for atrial fibrillation related stroke prevention as per guidelines.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Demonstration of efficacy of cut-and-sew and stapler technique of appendage occlusion by intraoperative transesophageal echocardiography, central adjudication.
Zeitfenster: Outcomes will be measured at discharge, 4-8 weeks post-op and long term (1 to 4 years)
Outcomes will be measured at discharge, 4-8 weeks post-op and long term (1 to 4 years)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Demonstration of study feasibility, procedure safety, including rate of post-operative re-exploration for bleeding.
Zeitfenster: Outcomes will be measured at discharge, 4-8 weeks post-op and long term (1 to 4 years)
Outcomes will be measured at discharge, 4-8 weeks post-op and long term (1 to 4 years)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Richard Whitlock, MD, FRCSC, McMaster University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Mai 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Mai 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. September 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. September 2015

Zuletzt verifiziert

1. September 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Surgical occlusion of the left atrial appendage

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