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Fludarabine Phosphate, Busulfan, and Anti-Thymocyte Globulin Followed By Donor Peripheral Blood Stem Cell Transplant, Tacrolimus, and Methotrexate in Treating Patients With Myeloid Malignancies

4. Mai 2016 aktualisiert von: Fred Hutchinson Cancer Center

Conditioning for Hematopoietic Cell Transplantation With Fludarabine Plus Targeted IV Busulfan and GVHD Prophylaxis With Thymoglobulin, Tacrolimus and Methotrexate in Patients With Myeloid Malignancies

This phase II trial is studying the side effects and how well giving fludarabine phosphate, busulfan, anti-thymocyte globulin followed by donor peripheral blood stem cell transplant, tacrolimus, and methotrexate works in treating patients with myeloid malignancies. Giving chemotherapy, such as fludarabine phosphate and busulfan, before a donor peripheral blood stem cell transplant helps stop the growth of cancer cells. It may also stop the patient's immune system from rejecting the donor's stem cells. When the healthy stem cells from a donor are infused into the patient they may help the patient's bone marrow make stem cells, red blood cells, white blood cells, and platelets. Sometimes the transplanted cells from a donor can make an immune response against the body's normal cells. Giving anti-thymocyte globulin before transplant and tacrolimus and methotrexate after transplant may stop this from happening.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

PRIMARY OBJECTIVE:

I. Determine the incidence and severity of acute graft-versus-host disease (GvHD).

SECONDARY OBJECTIVES:

I. Determine the pharmacokinetics of intravenous (IV) busulfan including interdose variability and evaluation of a limited sampling strategy.

II. Determine thymoglobulin (anti-thymocyte globulin) pharmacokinetics.

III. Determine the incidence of donor engraftment.

IV. Determine system toxicities >= grade 3 per Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) version (v.) 3.

V. Determine the incidence and severity of chronic GvHD.

VI. Determine the incidence of non-relapse mortality at day +100 and at 1 year (yr).

VII. Determine the incidence of relapse.

VIII. Determine relapse-free survival.

IX. Determine the incidence of Epstein-Barr virus (EBV) activation.

OUTLINE:

Patients receive fludarabine phosphate intravenously (IV) over 30 minutes on days -9 to -6, busulfan IV over 3 hours on days -5 to -2, and anti-thymocyte globulin IV over 6 hours on days -3 and -2 and over 4 hours on day -1. Patients undergo allogeneic peripheral blood stem cell (PBSC) transplant on day 0. Patients then receive tacrolimus IV continuously or orally (PO) every 12 hours beginning on day -1 and taper to day 180 and methotrexate IV on days 1, 3, 6, and 11.

After completion of study treatment, patients are followed at 1 year.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

23

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109
        • Fred Hutchinson Cancer Research Center/University of Washington Cancer Consortium

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 60 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chronic myelogenous leukemia in chronic phase, accelerated phase and treated blast phase (CP2)
  • Acute myeloid leukemia (AML) in remission or early relapse (< 10% marrow blasts)
  • Myelodysplastic syndromes (MDS) ( all risk groups)
  • Other myeloproliferative disorders
  • DONOR: related or unrelated donors matched for human leukocyte antigen (HLA)-A, B, C, DRB1, and DQB1 defined by high resolution deoxyribonucleic acid (DNA) typing or mismatched for a single HLA-A, B, C, DRB1 or DQB1 allele
  • DONOR: donor must consent to peripheral blood stem cell (PBSC) mobilization with granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF) and leukapheresis; related donors will be collected at Fred Hutchinson Cancer Research Center (FHCRC), while unrelated donors will be collected through the National Marrow Donor Program (NMDP) or other donor centers
  • DONOR: Age 12-75 yrs

Exclusion Criteria:

  • Cardiac insufficiency requiring treatment or symptomatic coronary artery disease
  • Hepatic disease, with aspartate aminotransferase (AST) > 2 times normal
  • Severe hypoxemia, oxygen partial pressure (pO2) < 70 mm Hg, with decreased diffusion capacity of carbon monoxide (DLCO) < 70% of predicted; or mild hypoxemia, pO2 < 80 mm Hg with severely decreased DLCO < 60% of predicted
  • Impaired renal function (creatinine > 2 times normal or estimated creatinine clearance < 60 ml/min)

    • MALE: ([140 -age in years] x ideal body weight [kg])/72 x serum creatinine (SCr) (mg/dL)
    • FEMALE: .85 x ([140-age in years] x ideal body weight [kg])/72 x SCr (mg/dL)
  • Human immunodeficiency virus (HIV)-positive patients due to risk of reactivation or acceleration of HIV replication
  • Female patients who are pregnant or breast feeding
  • Life expectancy severely limited by diseases other than malignancy
  • DONOR: donors who for any reason are unable to tolerate the mobilization and leukapheresis procedure
  • DONOR: donors who are HIV-positive, or hepatitis B or C antigen-positive
  • DONOR: female donors who have a positive pregnancy test

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Treatment (chemotherapy, PBSC transplant)
Patients receive fludarabine phosphate IV over 30 minutes on days -9 to -6, busulfan IV over 3 hours on days -5 to -2, and anti-thymocyte globulin IV over 6 hours on days -3 and -2 and over 4 hours on day -1. Patients undergo allogeneic PBSC transplant on day 0. Patients then receive tacrolimus IV continuously or PO every 12 hours beginning on day -1 and taper to day 180 and methotrexate IV on days 1, 3, 6, and 11.
Korrelative Studien
Gegeben IV
Andere Namen:
  • 2-F-ara-AMP
  • Beneflur
  • Fludara
Gegeben IV
Andere Namen:
  • Amethopterin
  • Folex
  • Methylaminopterin
  • Mexate
  • MTX
Gegeben IV
Andere Namen:
  • BSF
  • BU
  • Misulfan
  • Mitosan
  • Myeloleukon
Gegeben IV
Andere Namen:
  • ATGAM
  • ATG
  • Thymoglobulin
  • Lymphozyten-Immunglobulin
Unterziehen Sie sich einer allogenen PBSC-Transplantation
Andere Namen:
  • PBPC-Transplantation
  • PBSC-Transplantation
  • Transplantation von Vorläuferzellen des peripheren Blutes
  • Transplantation, periphere Blutstammzellen
Unterziehen Sie sich einer allogenen PBSC-Transplantation
Gabe IV und oral
Andere Namen:
  • Prograf
  • FK506

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of acute GvHD
Zeitfenster: Day 100 post-transplant
Maximum grade of acute GVHD and the number of therapies required to treat GVHD will be determined.
Day 100 post-transplant

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pharmacokinetics of IV busulfan including interdose variability and evaluation of a limited sampling strategy
Zeitfenster: At 3.25, 4.5, 6, 8, 11, and 24-hours after the beginning of infusion on days -5, -4, and -3
At 3.25, 4.5, 6, 8, 11, and 24-hours after the beginning of infusion on days -5, -4, and -3
Thymoglobulin pharmacokinetics
Zeitfenster: On day -3 prior to the first dose, on day -1 one hour after completion of infusion and on day 1 at 0900
On day -3 prior to the first dose, on day -1 one hour after completion of infusion and on day 1 at 0900
Incidence of donor cell engraftment
Zeitfenster: By day 100
By day 100
Incidence of system toxicities >= grade 3 as graded per CTCAE v.3
Zeitfenster: Up to day 100 after transplantation
Up to day 100 after transplantation
Incidence of chronic GvHD
Zeitfenster: Day 100
Day 100
Incidence of non-relapse mortality defined as death without history of post-transplant relapse
Zeitfenster: At day 100
At day 100
Incidence of non-relapse mortality defined as death without history of post-transplant relapse
Zeitfenster: At 1 year
At 1 year
Incidence of relapse
Zeitfenster: At 1 year
Defined by either morphological or cytogenetic evidence of chronic myelogenous leukemia (CML), AML, MDS or other myeloproliferative disease in marrow, blood, or other sites, or laboratory evidence of residual disease.
At 1 year
Relapse-free survival
Zeitfenster: At 1 year
At 1 year
Incidence of EBV activation defined as an increase in plasma EBV DNA to >= 1000 copies/mL as determined by quantitative polymerase chain reaction (PCR)
Zeitfenster: Up to 1 year
Up to 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: H. Joachim Deeg, Fred Hutchinson Cancer Research Center/University of Washington Cancer Consortium

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2005

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Januar 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Januar 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Januar 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1913.00 (Andere Kennung: Fred Hutchinson Cancer Research Center/University of Washington Cancer Consortium)
  • P30CA015704 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • P01HL036444 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • NCI-2009-01785 (Registrierungskennung: CTRP (Clinical Trial Reporting Program))

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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