Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Health Economic Evaluation of Remote Follow up for Implantable Cardioverter Defibrillator (ICD) Patients (TARIFF)

2. März 2021 aktualisiert von: Abbott Medical Devices

TARIFF Health Economics Evaluation Registry for Remote Follow up

The purpose of the study is to define the economic value of implantable cardioverter defibrillator (ICD) remote monitoring for hospitals, third payers and patients in Italy. Aims of the study are to develop a hospital cost minimization analysis and a cost effectiveness analysis based on direct estimation of costs and quality of life deriving from remote follow-up (performed with Merlin@home and Merlin.net) compared to standard follow-up in the management of ICD implanted patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

TARIFF is a prospective observational study aimed to measure direct, indirect costs and quality of life of all participants for the duration of the observational timeframe. Purpose of cost collecting is to include a complete set of medical services and productivity loses that could be directly affected by the different clinical Follow-Up (FU) pathway. The study consists of 2 phases: firstly standard follow up costs will be collected for 100 pts, then all costs associated to remote follow ups will be collected for other 100 patients.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

209

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Firenze, Italien
        • Ospedale Careggi
      • Milano, Italien
        • Ospedale Luigi Sacco
      • Napoli, Italien
        • Ospedale Monaldi
      • Roma, Italien, 00135
        • Ospedale San Filippo Neri
    • Monza (MB)
      • Monza, Monza (MB), Italien, 20052
        • Azienda Ospedaliera S.Gerardo
    • VR
      • Peschiera del Garda, VR, Italien
        • Casa di cura Pederzoli

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients implanted with ICD according to current guidelines and with the possibility to use Merlin@home transmitters

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients already implanted with ICD
  • Patients able to be followed in the same centre during all the study
  • Patients with age > 18
  • Patients able to understand and to answer to EuroQoL Group 5-Dimension (EQ-5D) Questionnaire

Exclusion Criteria:

  • Patients pregnant
  • Patients unable to connect Merlin@home transmitters with Website Merlin.net (i.e.without telephonic analogic line or Global System for Mobile Communication (GSM)/Universal Mode Telecommunication System (UMTS) connection)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Standard Follow Up
ICD patients followed through periodic in-hospital visits
Remote Follow Up
ICD patients followed with remote transmitters (Merlin@Home) that periodically communicate correct system functioning

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Economic Impact of Remote Monitoring on Hospitals and Patients
Zeitfenster: 12 months follow-up
Costs analysis of remote monitoring using Merlin@home and Merlin.net compared to standard follow-up in an Italian real-life setting. Overall mean annual cost per patient: Health Care System (HCS) perspective.
12 months follow-up

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Impact of Remote Monitoring on Procedural Costs for the Italian Health Economic System (SSN)
Zeitfenster: 1 year
Comparison of Cardiovascular Hospitalizations costs for the Italian Health Economic System derived from the use of Merlin@Home system versus standard in clinic follow-up
1 year
Impact of Remote Monitoring on Patients' Quality of Life
Zeitfenster: baseline, 12 months

Evaluation of patient quality of life through Quality of Life (EQ-5D) questionnaire during follow up with/without using Merlin@Home system.

Utility (patients' preferences) and Quality-adjusted life-year (QALY) scales were used. QALYs were based on utility, the EuroQoL EQ-5D-3L questionnaire was administered to each patient at baseline and at 12 months in order to calculate utility values (both ranges from 0 to 1). High score means better outcomes.

One quality-adjusted life-year (QALY) is equal to 1 year of life in perfect health. QALYs are calculated by estimating the years of life remaining for a patient following a particular treatment or intervention and weighting each year with a quality-of-life score (on a 0 to 1 scale).

baseline, 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Massimo Santini, Prof., Ospedale San Filippo Neri, Roma, Italy

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Februar 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Februar 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Februar 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • CR 09 021 IT RC

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren