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Tube Tip Position in Orally Intubated 0-4year Old Children: Assessment of the Precision of Two Clinical Techniques

9. Februar 2013 aktualisiert von: Franz Frei

Endotracheal Tube Tip Position in Orally Intubated 0-4 Year Old Children: Comparative Assessment of the Precision of Two Clinical Techniques

In pediatric anesthesia it is very important to place the endotracheal tube into the right position. This study compares two clinical location methods. The hypothesis means that the two techniques have the same precision of the location of the tip position of a cuffed MICROCUFF (Kimberly-Clark)endotracheal tube.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Appropriate location of the tip of an endotracheal tube (TET), in relation to the carina and vocal cords, is of great importance in pediatric anesthesia. A not optimal laying tube causes life threatening consequences. Therefore, it is very essential to have reliable methods how to place the tube tip in regard of the precision of the localisation. There are no standardized methods how to accomplish a precise position. The study compares two most applied techniques. The first one is the cuff palpation technique (CPT), the second one the deliberate right mainstem intubation technique (RMT).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

69

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Basel, Schweiz, 4005
        • Universitätskinderspital beider Basel

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Tag bis 4 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 0-4 years
  • ASA I-II
  • requiring endotracheal tube for surgical/diagnostic procedures

Exclusion Criteria:

  • patients with abnormal airway anatomy
  • kyphoscoliosis
  • syndromes known to affect airway anatomy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cuff palpation technique
Cuff palpation by the investigator's finger.
Cuff palpation technique: identification of the cuff position in the trachea by palpation.
Andere Namen:
  • Pediatric endotracheal tube. Microcuff, Kimberly-Clark.
Right mainstem intubation, identification of the tube tip position in the trachea by withdrawing the tube from the right mainstem until good quality breath sound in the left axilla are available.
Andere Namen:
  • Pediatric endotracheal tube, Microcuff, Kimberly-Clark
Experimental: Withdrawing tube technique
Identification of the tube by withdrawing until good quality breath sounds
Cuff palpation technique: identification of the cuff position in the trachea by palpation.
Andere Namen:
  • Pediatric endotracheal tube. Microcuff, Kimberly-Clark.
Right mainstem intubation, identification of the tube tip position in the trachea by withdrawing the tube from the right mainstem until good quality breath sound in the left axilla are available.
Andere Namen:
  • Pediatric endotracheal tube, Microcuff, Kimberly-Clark

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Localisation and precision of the tip of the endotracheal tube (TET) in the trachea
Zeitfenster: 10 minutes
The study intends to determine the location and precision of the TET within the trachea that results from the use of two techniques. The measurements take place after the induction of the anesthesia and before surgery.
10 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Franz Frei, Professor, University Childrens Hospital beider Basel Postfach CH 4005 Basel

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juni 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juli 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Juli 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Februar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • UKBB_ANA_ TET

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Klinische Studien zur Intubation, Endotracheal

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