- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01237886
Weaning And Variability Evaluation (WAVE)
5. Juli 2017 aktualisiert von: Ottawa Hospital Research Institute
Knowing when to liberate patients from mechanical ventilation (i.e.
removal of breathing or endotracheal tube or extubation) is critically important, as both prolonged ventilation and failed extubation are both associated with harm and risk of death.
Our objective is to improve the safety of extubation by harnessing hidden information contained in the patterns of variation of heart and respiratory rate measured over intervals-in-time.
Currently, to assess a patient's ability to be extubated, a spontaneous breathing trial (SBT) is routinely performed, where the level of ventilator support is reduced, and their response is observed in order to help predict if they will tolerate extubation (i.e.
complete removal of ventilator support).
Given that health is associated with a high degree of variation of physiologic parameters (e.g.
heart and respiratory rate), and illness & stress are associated with a loss of variability, the investigators aim to uncover the loss of variation as a measure of stress during SBT's.
The investigators hypothesize that maintaining stable heart rate and respiratory rate variability (HRV and RRV) throughout the SBT will predict subsequent successful extubation, and conversely, a reduction in either HRV or RRV manifest during a SBT predicts extubation failure.
A pilot study has demonstrated feasibility, and compelling preliminary results.
A website, centralized data storage and analysis, and a trans-disciplinary team of scientists are in place to definitively test this novel technology.
Determination of when to extubate critically ill patients remains a high-stakes clinical challenge; and improved prediction of extubation failure has potential to save lives and reduce costs in critically ill patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
660
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
British Columbia
-
Vancouver, British Columbia, Kanada, V6Z 1Y6
- The University of British Columbia
-
-
Ontario
-
London, Ontario, Kanada
- London Health Sciences Centre
-
Ottawa, Ontario, Kanada, K1H 8L6
- The Ottawa Hospital
-
Ottawa, Ontario, Kanada, K1Y 4W7
- University of Ottawa Heart Institute
-
Ottawa, Ontario, Kanada
- The Ottawa Hospital-Civic Campus
-
Toronto, Ontario, Kanada, M5B 1W8
- St. Michael's Hospital
-
Toronto, Ontario, Kanada
- Mt Sinai
-
-
-
-
Michigan
-
Ann Arbor, Michigan, Vereinigte Staaten, 48109-5048
- The University of Michigan Medical Center
-
-
Montana
-
Billings, Montana, Vereinigte Staaten, 59107
- Billings Clinic
-
-
New Hampshire
-
Lebanon, New Hampshire, Vereinigte Staaten, 03756
- Dartmouth Hitchcock Memorial Hospital
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
- Columbia University
-
-
Ohio
-
Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
- University Hospitals of Cleveland
-
-
Pennsylvania
-
Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104-6205
- University of Pennsylvania
-
-
Utah
-
Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84107
- Intermountain Medical Center/University of Utah School of Medicine
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
ICU patients
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Invasive mechanical ventilation for >48 hours,
- patient is ready for SBTs for assessment for extubation,
- has a normal sinus rhythm at time of SBT (no pacemaker),
- is tolerating pressure support ventilation ≤14 cm H2O (SpO2 ≥ 90% with FiO2 ≤ 40% and PEEP ≤ 10 cm H2O),
- hemodynamically stable (low or no vasopressors), stable neurological status (no deterioration in GCS during prior 24 hours & ICP < 20),
- intact airway reflexes (cough & gag).
Exclusion Criteria:
- Order not to re-intubate,
- anticipated withdrawal of life support,
- known or suspected severe weakness (myopathy, neuropathy or quadriplegia),
- tracheostomy,
- and prior extubation during ICU stay.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Continuous heart rate (electrocardiogram) & respiratory rate (CO2 capnography) waveforms
Zeitfenster: at time of spontaneous breathing trial (at least 48 hours after intubation and within 24 hours of extubation)
|
at time of spontaneous breathing trial (at least 48 hours after intubation and within 24 hours of extubation)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Andrew Seely, MD, Ottawa Hospital Research Institute
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. November 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Oktober 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. November 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. November 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
7. Juli 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. Juli 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 2009-569
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