- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01301196
Reducing Sedentary Behaviour in Young Adults at Risk of Diabetes (STAND)
22. Februar 2011 aktualisiert von: Loughborough University
An Intervention to Decrease Sedentary Behaviour in Young Adults at Risk of type2 Diabetes Mellitus - Project STAND
Excessive periods of time spent sitting may be a risk factor for diabetes.
Current lifestyles encourage large amounts of sitting (sedentary behaviour) through increasing car use, computers, and appealing screen-based home entertainment systems.
Methods to help change such behaviours are now needed, particularly for those with a high risk of developing a chronic disease, such as diabetes.
The investigators propose to decrease sedentary behaviour in a multi-ethnic group of young adults at risk of diabetes through an educational intervention (attending a workshop and having prompts).
If successful, this could have significant public health benefits given the widespread nature of sedentary behaviour.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The rising prevalence of obesity and sedentary behaviour has lead to an epidemic of Type 2 Diabetes (T2DM).
As the health and economic costs of T2DM continue to increase, there is an urgent need for an effective lifestyle intervention to prevent the development of T2DM.
Our group have previously developed successful structured education programmes: DESMOND improved lifestyle, depression, illness beliefs, weight and CV risk in adults with T2DM; PREPARE increased activity levels and reduced 2 hour glucose values in people with pre-diabetes.
Project STAND will assess the effect of theory driven structured education, facilitated using automated technology, on sedentary behaviour and health outcomes in young adults at risk of T2DM.
Participants will be randomised to a control (C) or intervention (I) group, the latter given structured education, based on the PREPARE and DESMOND programmes, with the aim of reducing sedentary behaviour.
The structured education programme will incorporate movement technology to facilitate participant feedback and self-monitoring.This will be the first UK trial to address sedentary behaviour change in a population of younger adults at risk of T2DM.
Our results will provide a platform for the development of a range of future multidisciplinary interventions in this rapidly expanding high-risk population.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
189
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Leics
-
Leicester, Leics, Vereinigtes Königreich
- Rekrutierung
- University Hospitals of Leicester
-
Kontakt:
- Emma Wilmott, MB ChB
- E-Mail: Emma.Wilmot@uhl-tr.nhs.uk
-
Unterermittler:
- Stuart Biddle, PhD
-
Hauptermittler:
- Melanie Davies, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
19 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- aged 18-30 years old
- family history of T2DM or CVD (first degree relative)
- BMI ≥ 25 (≥ 23 for south Asians)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Behaviour change
Attendance at 3-h workshop
|
3h attendance at educational workshop plus self-monitoring
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Sedentary behaviour
Zeitfenster: 12 months
|
Sedentary behaviour (time < 100 counts/min as assessed by 1-week accelerometry, using the new Actigraph GT3X) at 12 months
|
12 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Biomarkers
Zeitfenster: 12 months
|
Fasting and 2h glucose, blood lipid profile, insulin, HbA1c, hsCRP, TNFα, IL-6, and IL-6
|
12 months
|
|
Screen time
Zeitfenster: 12 months
|
self-reported screen-time (TV, computers, games)
|
12 months
|
|
Self-reported behaviour
Zeitfenster: 12 months
|
Time in motorised transport, physical activity (accelerometer and IPAQ questionnaire)
|
12 months
|
|
Biological measures
Zeitfenster: 12 months
|
Body weight, waist circumference, blood pressure
|
12 months
|
|
Psychosocial indicators
Zeitfenster: 12 months
|
Illness perceptions (brief IPQ), efficacy beliefs
|
12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2010
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. März 2012
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. März 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Februar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
23. Februar 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Februar 2011
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2010
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- MRC 91409
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