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The ARTERY FIRST Approach for Resection of Pancreatic Head Cancer (Artery first)

18. April 2011 aktualisiert von: Heidelberg University
To show whether the artery first approach leads to equal or less rate of positive resection margins in pancreatic head cancer than the standard technique (ppWhipple only with standard Kocher's manoeuvre)

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective non-randomized trial with two study groups. The trial is designed to show if the ARTERY FIRST approach reduces the rate of R1 resections in patients undergoing surgery for cancer of the pancreatic head.

After the diagnosis of cancer of the pancreatic head by clinical, laboratory and imaging evaluation patients who are scheduled for resection will be screened for inclusion into the trial. Informed consent is obtained at least on the day before surgery and patients meeting the eligibility criteria will be enrolled into the study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

124

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Baden-Württemberg
      • Heidelberg, Baden-Württemberg, Deutschland, 69120

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pancreatic head cancer (diagnosis by clinical, laboratory and radiological evaluation)
  • Patients scheduled for curative resection
  • No evidence of distant metastases
  • Age equal or greater than 18 years
  • Informed consent

Exclusion Criteria:

  • Expected lack of compliance
  • Impaired mental state or language problems
  • patient having had neoadjuvant radiochemotherapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Artery first group

The basic principle of the "artery first" approach is the early identification of the SMA at its origin at the aorta with the further resection then being guided by its anatomic course.

The dissection is carried cephalad along the aorta until the origin of the SMA is reached. The posterior and right aspect of the SMA is then dissected over a few centimeters. On the right side of the SMA a replaced or accessory right hepatic artery, if present, will be identified and preserved. This maneuver should be done, if infiltration of the SMA is suspected as the procedure can be terminated at this point. Once the situation at the SMA is assessed and resectability is confirmed resection will be done.

early identification of SMA to evaluate infiltration
Aktiver Komparator: Conventional Group
A wide Kocher manoeuver is performed to fully mobilize the duodenum and the head of the pancreas. The colonic mesentery on the right side is separated from the anterior surface of the duodenum and the head of the pancreas. The size of the tumor and its relation to the superior mesenteric artery, the celiac trunk, the mesentery, the portal vein, and the superior mesenteric vein is assessed. If resectability is given a Kausch-Whipple's resection is performed.
conventional exposure and preparation (Kocher's manoeuvre) before transection of pancreatic parenchyma

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of R1 resections
Zeitfenster: up to 1.5 years
positive resection margins as described by the pathologists of the University of Heidelberg
up to 1.5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Exploratory analyses
Zeitfenster: up to 1.5 years
Exploratory analyses of frequencies of complications and serious adverse events
up to 1.5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2011

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. April 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. April 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. April 2011

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • NNR-7

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