Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Parents of Pediatric Solid Organ Transplant Recipients: Transition to Home and Chronic Illness Care

19. April 2012 aktualisiert von: Stacee Lerret, Medical College of Wisconsin
The overall long term objective of this research is to improve health care utilization and quality of life of pediatric solid organ transplant recipients and family. Understanding the process of transition to a chronic medical condition during the acute (3 weeks after transplant) and long term (3 and 6 months) will significantly guide the development of clinical interventions aimed at maximizing adherence and family psychosocial adjustment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Parents of children that have received a heart, kidney, liver or lung transplant will be invited to participate in this protocol.

Involvement in this study entails completion of questionnaires at 4 separate time points. Parents will first complete questionnaires regarding discharge teaching, care coordination and readiness for hospital discharge on the day of discharge from the hospital. Parents will subsequently complete questionnaires at 3 weeks, 3 months and 6 months after discharge. The post discharge questionnaires assess coping, family management, adherence and utilization of healthcare resources.

Currently, no research has been conducted related to readiness for hospital discharge of a parent as the primary caregiver for a child with solid organ transplant or the sequential relationships between hospitalization care and the trajectory of post-discharge outcomes. This research will fill the gap in knowledge needed for care of solid organ transplant children and parents.

The ability to identify factors in the first year after transplant that are predictive of decreased coping and non-adherence affords an opportunity to develop nursing and health interventions that have significant implications for care decisions, as well as disease activity and health care costs.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

51

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60614
        • Children's Memorial Hospital
    • Missouri
      • St. Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • St. Louis Children's Hospital
    • Nebraska
      • Omaha, Nebraska, Vereinigte Staaten, 68114
        • Children's Hospital and Medical Center of Nebraska
    • North Carolina
      • Charlotte, North Carolina, Vereinigte Staaten, 28203
        • Levine Children's Hospital
    • Wisconsin
      • Milwaukee, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53146
        • Children's Hospital of Wisconsin

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Parents of pediatric solid organ transplant recipients (heart, kidney, liver or lung)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. the parent's child has undergone a heart, kidney, liver, lung or multivisceral transplant and is being discharged home from the hospital
  2. the parent is English speaking (tools being used have been validated for English participants only)
  3. the parent is 18 years of age or older

Exclusion Criteria:

  1. presence of significant communication or cognitive impairment on the part of the parent that would preclude completion of questionnaires based on self-report
  2. the child has already experienced the discharge to home transition after a previous transplant.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Pediatric Solid Organ Transplant
Parents of pediatric solid organ transplant recipients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Determine if discharge preparation has an effect on parent readiness for hospital discharge and if readiness for hospital discharge effects post-discharge outcomes following hospital discharge in parents of solid organ transplant recipients
Zeitfenster: 2 years

Determine if discharge preparation (discharge teaching and care coordination) for parents of solid organ transplant children has an effect on:

(1) short term discharge transition outcomes and transition to home-based care (measured at 3 weeks post-discharge) and,(2) longer term chronic care outcomes at 3 and 6 months post-discharge.

2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Post transplant outcomes
Zeitfenster: 2 years
Determine outcomes (parent coping, adherence, family management, and utilization of healthcare services) and the relationship between these outcomes, throughout the transition to chronic care management for families of solid organ transplant recipients at 3 weeks, 3 months and 6 months post-discharge.
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Stacee Lerret, PhD(c), RN, Medical College of Wisconsin/Children's Hospital of Wisconsin

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. September 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Juli 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. Juli 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. April 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. April 2012

Zuletzt verifiziert

1. April 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHW10/115,GC 1127

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Transplantation

  • Baylor College of Medicine
    Patient-Centered Outcomes Research Institute; M.D. Anderson Cancer Center; The... und andere Mitarbeiter
    Abgeschlossen
    Herzinsuffizienz im Endstadium | Bridge-to-Transplant-LVAD-Platzierung (BTT) | Destination Therapy LVAD-Platzierung (DT) | Ablehnung der LVAD-Platzierung (Ablehner) | LVAD-Betreuer
    Vereinigte Staaten
Abonnieren