- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01669993
Factors Predictive of Adverse Postoperative Outcomes in Children Undergoing Tonsillectomy
25. Januar 2018 aktualisiert von: Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
Factors Predictive of Adverse Postoperative Outcomes in Children Undergoing
The purposes of the study are to identify 1) the patient (demographic and clinical) and health care system factors predictive of immediate and late postoperative adverse outcomes in children undergoing tonsillectomy.
2) Evaluate the preoperative use of the sleep questionnaire to identify children at risk for immediate and late postoperative adverse outcomes in children undergoing tonsillectomy.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Currently, children are scheduled to go home or stay in the hospital depending on expert consensus and institutional guidelines.
The investigators preliminary experience (Dr.
Sadhasivam PI: IRB No. 2008-0848) with the pharmocogenetic study, studying the phenotypic and genotypic influences of pain and use of opioids in patients undergoing tonsillectomy indicates that a significant number of patients scheduled as outpatients experience prolonged recovery phases in the PACU, some of whom are admitted or re-admitted following discharge.
The identification of those factors that are, predictive of adverse events in tonsillectomy patients and the development of a prototype prediction model in this single-center study to support clinical decision-making.
The rationale of this project is that developing a model to predict postoperative adverse events will not only lead to improved clinical outcomes and enhance patient safety, but also reduce family psychosocial distress associated with unanticipated hospital visits or re-admission, while reducing the burden on the health care system.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
2400
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Ohio
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Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45229-3026
- Cincinnati Children's Hospital Medical Center
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 17 Jahre (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Children undergoing adenotonsillectomy in the United States
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Children 0-17 years of age
- Children scheduled for tonsillectomy or adeno-tonsillectomy
- ASA I, II, or III
Exclusion Criteria:
- ASA IV and V
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Nur Fall
- Zeitperspektiven: Interessent
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Emergency Room Admissions
Zeitfenster: Upto 3 weeks after surgery
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Upto 3 weeks after surgery
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Postoperative Adverse Event
Zeitfenster: Assessed in post anesthesia care unit
|
This will be measured in post anesthesia care unit (PACU) and will be a composite measure of any one or a combination of these: desaturation, somnolence, laryngospasm /airway obstruction, airway instrumentation, drug administration, PACU discharge criteria not met, unanticipated hospital or ICU admission.
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Assessed in post anesthesia care unit
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Rajeev Subramanyam, MD, Children's Hospital Medical Center, Cincinnati
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Bhattacharyya N, Lin HW. Changes and consistencies in the epidemiology of pediatric adenotonsillar surgery, 1996-2006. Otolaryngol Head Neck Surg. 2010 Nov;143(5):680-4. doi: 10.1016/j.otohns.2010.06.918.
- Baugh RF, Archer SM, Mitchell RB, Rosenfeld RM, Amin R, Burns JJ, Darrow DH, Giordano T, Litman RS, Li KK, Mannix ME, Schwartz RH, Setzen G, Wald ER, Wall E, Sandberg G, Patel MM; American Academy of Otolaryngology-Head and Neck Surgery Foundation. Clinical practice guideline: tonsillectomy in children. Otolaryngol Head Neck Surg. 2011 Jan;144(1 Suppl):S1-30. doi: 10.1177/0194599810389949.
- Boss EF, Marsteller JA, Simon AE. Outpatient tonsillectomy in children: demographic and geographic variation in the United States, 2006. J Pediatr. 2012 May;160(5):814-9. doi: 10.1016/j.jpeds.2011.11.041. Epub 2011 Dec 17.
- Sadhasivam S, Chidambaran V, Ngamprasertwong P, Esslinger HR, Prows C, Zhang X, Martin LJ, McAuliffe J. Race and unequal burden of perioperative pain and opioid related adverse effects in children. Pediatrics. 2012 May;129(5):832-8. doi: 10.1542/peds.2011-2607. Epub 2012 Apr 23.
- Jaryszak EM, Lander L, Patel AK, Choi SS, Shah RK. Prolonged recovery after out-patient pediatric adenotonsillectomy. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2011 Apr;75(4):585-8. doi: 10.1016/j.ijporl.2011.01.024. Epub 2011 Feb 15.
- Morris LG, Lieberman SM, Reitzen SD, Edelstein DR, Ziff DJ, Katz A, Komisar A. Characteristics and outcomes of malpractice claims after tonsillectomy. Otolaryngol Head Neck Surg. 2008 Mar;138(3):315-20. doi: 10.1016/j.otohns.2007.11.024.
- Stevenson AN, Myer CM 3rd, Shuler MD, Singer PS. Complications and legal outcomes of tonsillectomy malpractice claims. Laryngoscope. 2012 Jan;122(1):71-4. doi: 10.1002/lary.22438. Epub 2011 Nov 10.
- Richmond KH, Wetmore RF, Baranak CC. Postoperative complications following tonsillectomy and adenoidectomy--who is at risk? Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 1987 Aug;13(2):117-24. doi: 10.1016/0165-5876(87)90088-7.
- Raghavendran S, Bagry H, Detheux G, Zhang X, Brouillette RT, Brown KA. An anesthetic management protocol to decrease respiratory complications after adenotonsillectomy in children with severe sleep apnea. Anesth Analg. 2010 Apr 1;110(4):1093-101. doi: 10.1213/ANE.0b013e3181cfc435. Epub 2010 Feb 8.
- Brown KA. Outcome, risk, and error and the child with obstructive sleep apnea. Paediatr Anaesth. 2011 Jul;21(7):771-80. doi: 10.1111/j.1460-9592.2011.03597.x. Epub 2011 May 3.
- Chervin RD, Hedger K, Dillon JE, Pituch KJ. Pediatric sleep questionnaire (PSQ): validity and reliability of scales for sleep-disordered breathing, snoring, sleepiness, and behavioral problems. Sleep Med. 2000 Feb 1;1(1):21-32. doi: 10.1016/s1389-9457(99)00009-x.
- Audit NP. Impact of NICE guidance on rates of haemorrhage after tonsillectomy: an evaluation of guidance issued during an ongoing national tonsillectomy audit. Qual Saf Health Care. 2008 Aug;17(4):264-8. doi: 10.1136/qshc.2006.021386.
- Zhao YC, Berkowitz RG. Prolonged hospitalization following tonsillectomy in healthy children. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2006 Nov;70(11):1885-9. doi: 10.1016/j.ijporl.2006.06.015. Epub 2006 Aug 17.
- Mitchell RB, Kelly J. Behavior, neurocognition and quality-of-life in children with sleep-disordered breathing. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2006 Mar;70(3):395-406. doi: 10.1016/j.ijporl.2005.10.020.
- Tunkel DE. Polysomnography before tonsillectomy in children: who and when? Otolaryngol Head Neck Surg. 2012 Feb;146(2):191-3; discussion 194-5. doi: 10.1177/0194599811429236. Epub 2011 Nov 16.
- Chervin RD, Weatherly RA, Garetz SL, Ruzicka DL, Giordani BJ, Hodges EK, Dillon JE, Guire KE. Pediatric sleep questionnaire: prediction of sleep apnea and outcomes. Arch Otolaryngol Head Neck Surg. 2007 Mar;133(3):216-22. doi: 10.1001/archotol.133.3.216.
- Shapiro NL, Seid AB, Pransky SM, Kearns DB, Magit AE, Silva P. Adenotonsillectomy in the very young patient: cost analysis of two methods of postoperative care. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 1999 May 5;48(2):109-15. doi: 10.1016/s0165-5876(99)00011-7.
- Varughese AM, Morillo-Delerme J, Kurth CD. Quality management in the delivery of pediatric anesthesia care. Int Anesthesiol Clin. 2006 Winter;44(1):119-39. doi: 10.1097/01.aia.0000196253.46033.f9. No abstract available.
- Varughese AM, Nick TG, Gunter J, Wang Y, Kurth CD. Factors predictive of poor behavioral compliance during inhaled induction in children. Anesth Analg. 2008 Aug;107(2):413-21. doi: 10.1213/ane.0b013e31817e616b.
- Brigger MT, Brietzke SE. Outpatient tonsillectomy in children: a systematic review. Otolaryngol Head Neck Surg. 2006 Jul;135(1):1-7. doi: 10.1016/j.otohns.2006.02.036.
- Raeder J. Ambulatory anesthesia aspects for tonsillectomy and abrasion in children. Curr Opin Anaesthesiol. 2011 Dec;24(6):620-6. doi: 10.1097/ACO.0b013e32834b9482.
- Subramanyam R, Willging P, Ding L, Yang G, Varughese A. Factors Associated With Postadenotonsillectomy Unexpected Admissions in Children. Anesth Analg. 2021 Jun 1;132(6):1700-1709. doi: 10.1213/ANE.0000000000005123. Erratum In: Anesth Analg. 2022 May 1;134(5):e32.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. August 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. August 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. August 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Januar 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. Januar 2018
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 2012-0273
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