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Qvar Therapy in Smoking Asthmatics

14. November 2012 aktualisiert von: David Price, Research in Real-Life Ltd

Comparative Effectiveness of Extrafine Hydrofluoroalkane Beclometasone Versus Fluticasone and Chlorofluorocarbon Beclometasone in Smoking Asthma - a Retrospective, Real-life Observational Study in a UK Primary Care Asthma Population

To evaluate the comparative effectiveness of extrafine hydrofluoroalkane beclometasone (EF HFA-BDP) and other inhaled corticosteroid (ICS) therapy commonly used in the UK, specifically fluticasone (FP) and non-extrafine (NEF) BDP (CFC-BDP and NEF HFA-BDP) in a UK primary care asthma population of current smokers.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

7195

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 70 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients are all current smokers ages between 16-70 years with evidence of asthma

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Aged 16-70 years
  • Current smokers - explicitly coded in patient records or captured in patient questionnaires
  • Evidence of asthma diagnosis and current therapy: ≥2 prescriptions for asthma at different points in time during the baseline year ± a diagnostic code for asthma
  • On-going asthma therapy: ≥2 prescription for ICS during the outcome period (i.e. ≥1 prescription in addition to IPD prescription)
  • ≥2 years continuous data (i.e. ≥1 year of baseline plus ≥1 year of outcome data)

Exclusion Criteria:

Patients will be excluded from the analysis if they have:

  • Any chronic respiratory disease other than asthma
  • Are prescribed:
  • Maintenance oral steroid therapy during the baseline year
  • Combination ICS/long-acting beta agonist (LABA) therapy during baseline year or at IPD
  • Multiple ICS prescriptions at IPD or immediately before .

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
IPDI EF HFA-BDP
Patienten, die am Indexdatum mit einer inhalativen Kortikosteroidtherapie als extrafeines HFA-BDP-MDI beginnen
IPDI FP
Patients initiating inhaled corticosteroid therapy as FP via pMDI at the index date
IPDI NEF HFA-BDP
Patients initiating inhaled corticosteroid therapy as non-extra-fine HFA-BDP via pMDI at the index date
IPDA EF HFA-BDP
Patients increasing inhaled corticosteroid therapy as extra-fine HFA-BDP MDI at the index date
IPDA FP
Patients increasing inhaled corticosteroid therapy as FP MDI at the index date
IPDA NEF HFA-BDP
Patients initiating inhaled corticosteroid therapy as non-extra-fine HFA-BDP via pMDI at the index date

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Asthma Control proxy incorporating SABA use
Zeitfenster: 1 year

Where control is defined as absence of:

(i)Respiratory-related:

Hospital attendance or admission A&E attendance, OR Out of hours attendance, OR Out-patient department attendance

(ii)GP consultations for lower respiratory tract infection

(iii)Prescriptions for acute courses of oral steroids

(iv)Average prescribed daily dose of albuterol or terbutaline of ≤200mg

1 year
Asthma Exacerbations (ATS Definition)
Zeitfenster: 1 year

Defined as an absence of the the following:

  1. Asthma related hospital attendance or admission, OR A&E attendance, OR
  2. Use of acute oral steroids.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Exacerbation definition based on clinical experience
Zeitfenster: 1 year

Defined as:

(i)Respiratory-related:

Hospital attendance / admissions OR A&E attendance OR Out of hours consultation OR GP consultation OR (ii) Use of acute oral steroids

1 year
Asthma control proxy excluding SABA usage
Zeitfenster: 1 year

Control defined as absence of:

(i) Respiratory-related:

Hospital attendance or admission A&E attendance, OR Out of hours attendance, OR Out-patient department attendance

(ii)GP consultations for lower respiratory tract infection

(iii)Prescriptions for acute courses of oral steroids

1 year
Treatment Success
Zeitfenster: 1 year

Success defined as:

No respiratory-related:

Hospital attendance or admission A&E attendance, OR Out of hours consultation, OR Out-patient department attendance

No GP consultations for lower respiratory tract infection

No prescriptions for acute courses of oral steroids

No additional or change in therapy:

Increased dose of ICS (≥50% increase), and/or Change in ICS and/or Change in delivery device, and/or Use of additional therapy as defined by: LABA, theophylline, leukotriene receptor antagonists (LTRAs).

1 year
Definite asthma-related hospitalisations
Zeitfenster: 1 year
Hospitalisations coded with an asthma read code
1 year
ICS Compliance
Zeitfenster: 1 year
Based on prescription refills
1 year
Incidence of oral thrust
Zeitfenster: 1 year

Identified as:

  1. Topical oral anti-fungal prescriptions, and / or
  2. Coded for oral candidiasis
1 year
SABA Dose
Zeitfenster: 1 year
Average daily dose of short-acting beta-agonist over the outcome year
1 year
Definite and probable asthma-related hospitalisations
Zeitfenster: 1 year
Hospitalisations with an asthma read code + uncoded hospitalisations occurring within a 7-day window (either side of the hospitalisation date) of an asthma read code
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Professor Price, University of Aberdeen

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. November 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. November 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

20. November 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. November 2012

Zuletzt verifiziert

1. November 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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