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Satellite-supplementation of Medical Outreach Clinics: a Feasibility Study

8. Mai 2014 aktualisiert von: Bart M. Demaerschalk, Mayo Clinic
Much of the basic general medical care and chronic disease management in rural Honduras comes from groups of volunteers setting up temporary clinics run by volunteers. These clinics, also known as brigades, or medical missions, are often criticized for their lack of quality and the lack of follow-up, both of which stem, in part, from understaffing with volunteer physicians. This study is designed to assess if it is feasible, safe, and acceptable to treat patients in short-term mobile medical clinics in rural Honduras using US physicians connected with patients by videoconference.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

144

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Francisco Morazan
      • Tegucigalpa, Francisco Morazan, Honduras
        • Global Brigades

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Able to give informed consent
  • Non-emergent medical complaints
  • At least 18 yrs in age

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy
  • Mental Disability

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Telemedicine First
Patients whose first physician visit during the clinic was using videoconference, a form of telemedicine, and whose second physician visit during the clinic was with a physician in-person.
Patients undergo a detailed history and examination to the degree that is possible using the videoconference program, skype, a digital camera for high-resolution images, and an electronic stethoscope. A clinic volunteer aids with examination, translation and documentation.
Andere Namen:
  • Skype
  • Videoconference
Patients undergo a detailed history and examination by an in-person physician. A clinic volunteer aids with examination, translation and documentation, as needed.
Andere Namen:
  • persönlicher Besuch
  • in-person examination
  • in-person consultation
Experimental: Telemedicine Second
Patients whose first physician visit during the clinic was with a physician in-person, and whose second physician visit during the clinic was using videoconference, a form of telemedicine. This is the reverse order of visits of the "Telemedicine fist" arm.
Patients undergo a detailed history and examination to the degree that is possible using the videoconference program, skype, a digital camera for high-resolution images, and an electronic stethoscope. A clinic volunteer aids with examination, translation and documentation.
Andere Namen:
  • Skype
  • Videoconference
Patients undergo a detailed history and examination by an in-person physician. A clinic volunteer aids with examination, translation and documentation, as needed.
Andere Namen:
  • persönlicher Besuch
  • in-person examination
  • in-person consultation
Aktiver Komparator: Two physician visits
Patients who had two sequential visits with different in-person physicians.
Patients undergo a detailed history and examination by an in-person physician. A clinic volunteer aids with examination, translation and documentation, as needed.
Andere Namen:
  • persönlicher Besuch
  • in-person examination
  • in-person consultation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical Diagnoses
Zeitfenster: Same Day as clinic visit (less than 6 hours)
The diagnoses resulting from the two physician visits will be compared and a cohen's kappa statistic will be calculated for diagnoses between the visits.
Same Day as clinic visit (less than 6 hours)
Recommended clinical treatments
Zeitfenster: Same Day as clinic visit (less than 6 hours)
After each of a patient's two physician visits, the physician's resulting recommended treatments will be gathered for comparison between the two visits.
Same Day as clinic visit (less than 6 hours)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Patient opinions of physician interactions
Zeitfenster: Immediately following physician interactions (less than 6 hours)
Patients will receive a survey following each interaction with a doctor. These surveys cover communication, comfort and satisfaction.
Immediately following physician interactions (less than 6 hours)
Physician opinions of patient interactions
Zeitfenster: immediately following volunteer activities with the clinic (less than 48 hours)
doctors will fill out a survey about their patient interactions after they complete their experience volunteering with the clinic.
immediately following volunteer activities with the clinic (less than 48 hours)
Volunteer opinions of physician-patient interactions
Zeitfenster: immediately following experience with the clinic (Less than 48 hours)
Volunteers who helped with physician interactions will receive a survey about their experience concerning physician patient communication, volunteer educational value and perceived value of the experience.
immediately following experience with the clinic (Less than 48 hours)

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cost
Zeitfenster: One year (from pilot to completion of study)
The costs of materials and services required to conduct the patient examinations will be collected to build an economic model and projected cost of scaling up the videoconference interventions.
One year (from pilot to completion of study)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Bart Demaerschalk, MD/MSc, Mayo Clinic

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. März 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. März 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Mai 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2014

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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