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Improving Signout Accuracy and Information Delivery in the Emergency Department (SAID-ED)

17. Mai 2013 aktualisiert von: Justin Mazzillo, The University of Texas Health Science Center, Houston

Improving Transfer of Care Accuracy and Information Delivery in the Emergency Department

The investigators sought to determine if implementing a standardized sign out process would reduce the amount of medical errors related to patient sign out. The standardized process included the following interventions: implementation of a data resident to review patients lab values, vital signs, radiologist results, and orders in real time, conducting sign out in a standardized location and using the attending physician as an "interruption manager." The investigators defined medical errors related to sign out as any piece of information was incorrectly reported or omitted during sign out that caused a change in treatment or disposition discussed during sign out. The investigators hypothesis was that implementing a standardized sign out process would lead to a decrease in the amount of sign out related errors.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

321

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • Memorial Hermann Hospital - Texas Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

ED Physicians. We looked at the amount of errors due to signout that ED Physicians commit with standard signout procedure and then with a revised signed out process

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ED transfers of care occurring at 0700 or 1900.

Exclusion Criteria:

  • Attending only handovers (1500, 2300)
  • Handovers including midlevel providers (Thursday 0700, 1300).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
regular sign out process
The intervention phase included was the introduction of a standardized TOC (transfer of care) process, which occurred during April and May of 2012. TOC was done at a predefined location in each section of the emergency department (Medicine and Trauma). All participating residents were given a diagram detailing the central location and seating arrangement. The outgoing attending was designated to handle all distractions or disturbances that occurred during sign out. The most senior resident coming on to shift was designated the data resident. The data resident's role was to operate a centralized computer with the ED tracking board and EMR and review pending orders, vital signs and resulted labs and radiology reports after each patient was signed out. A brief pause was implemented to allow the oncoming team to ask any questions regarding that patient's care or course. The post TOC data form and protocol were identical to that of the control phase.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Sign out related errors
Zeitfenster: 4 months
4 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
perception of sign out
Zeitfenster: 1 year after implementation of revised sign out process
1 year after implementation of revised sign out process

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nnaemeka G Okafor, MD, UT Houston Health Sciences Center at Houston Department of Emergency Medicine

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Mai 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Mai 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Mai 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Mai 2013

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • HSC-MS-11-0655

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