- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01859286
Improving Signout Accuracy and Information Delivery in the Emergency Department (SAID-ED)
17. Mai 2013 aktualisiert von: Justin Mazzillo, The University of Texas Health Science Center, Houston
Improving Transfer of Care Accuracy and Information Delivery in the Emergency Department
The investigators sought to determine if implementing a standardized sign out process would reduce the amount of medical errors related to patient sign out.
The standardized process included the following interventions: implementation of a data resident to review patients lab values, vital signs, radiologist results, and orders in real time, conducting sign out in a standardized location and using the attending physician as an "interruption manager."
The investigators defined medical errors related to sign out as any piece of information was incorrectly reported or omitted during sign out that caused a change in treatment or disposition discussed during sign out.
The investigators hypothesis was that implementing a standardized sign out process would lead to a decrease in the amount of sign out related errors.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
321
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Texas
-
Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
- Memorial Hermann Hospital - Texas Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
ED Physicians.
We looked at the amount of errors due to signout that ED Physicians commit with standard signout procedure and then with a revised signed out process
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- ED transfers of care occurring at 0700 or 1900.
Exclusion Criteria:
- Attending only handovers (1500, 2300)
- Handovers including midlevel providers (Thursday 0700, 1300).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
regular sign out process
|
The intervention phase included was the introduction of a standardized TOC (transfer of care) process, which occurred during April and May of 2012.
TOC was done at a predefined location in each section of the emergency department (Medicine and Trauma).
All participating residents were given a diagram detailing the central location and seating arrangement.
The outgoing attending was designated to handle all distractions or disturbances that occurred during sign out.
The most senior resident coming on to shift was designated the data resident.
The data resident's role was to operate a centralized computer with the ED tracking board and EMR and review pending orders, vital signs and resulted labs and radiology reports after each patient was signed out.
A brief pause was implemented to allow the oncoming team to ask any questions regarding that patient's care or course.
The post TOC data form and protocol were identical to that of the control phase.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Sign out related errors
Zeitfenster: 4 months
|
4 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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perception of sign out
Zeitfenster: 1 year after implementation of revised sign out process
|
1 year after implementation of revised sign out process
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Nnaemeka G Okafor, MD, UT Houston Health Sciences Center at Houston Department of Emergency Medicine
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. April 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Mai 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Mai 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
21. Mai 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Mai 2013
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- HSC-MS-11-0655
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